Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Моята преподавателка по физика казваше " който не знае закона на ома,да оди дома".
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #32
      Волтамперната характеристика на диода няма нищо общо със закона на Ом защото диодът е нелинеен елемент.Много малки изменения на напрежението могат да доведат до много големи промени на тока през прехода на диода.Затова всяка верига където се ползва светодиод се ограничава по ток а не по напрежение.По закона на Ом може да се сметне външният резистор който служи да ограничи максималния ток през веригата.Сметките се правят за максималната стойност на захранващото напрежение.

      Коментар


        #33
        малко извън темата - съпротивленията на габаритите (2 диода успоредно, със съпротивления 220 + 27 ома последователно), съм ги смятал при напрежение 13.6 волта и характеристика на светодиода - 3.6 волта, 20 милиампера. Дали ще има сериозни сътресения? Надявам се - не Ако се пре"таковат", ще ги съпротивя още малко, до към 260 ома.ilkor, предвид горния ти пост, имам едно питане към теб - ако направя описаното в тази тема свързване към плафоните, дали ще се запази постепенното угасване и светване?

        Коментар


          #34
          ilkor написа:
          Волтамперната характеристика на диода няма нищо общо със закона на Ом защото диодът е нелинеен елемент.
          Там е цялата работа.Оги, зависи как е направена "системата" за плавно изгасване. В единия случай ще се стане какъвто и товар да сложиш, в другия случай ще си иска само крушка и това че ги връзваш успоредно диодите няма да оправи нещата. Правилно си сметнал резистора, но не мисля че печелиш нещо от успоредното им свързване. Пробвай и кажи какво е станало.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #35
            Е как какво, светят 2 диода заедно, вместо само един. Два източника на светлина светят повече от един Това исках. А за плавното изгасване - системата е смятана така, все едно там има лампа с жичка. Затова смятам че няма да е готино. Мисля да пробвам само като сваля плафона, ще махна едната лампичка, и на нейно място ще сложа диодите, а другата ще остане. Така ще имам 2-та вида източници на светлина на 3 см един от друг и ще видя разликата каква е, и дали ще ми хареса.

            Коментар


              #36
              ogi28b написа:
              Е как какво, светят 2 диода заедно, вместо само един. Два източника на светлина светят повече от един Това исках.
              Имах предвид, че последователно свързани светодиодите ще харчат два пъти по-малко ток.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #37
                Да бе, сигурно... Значи на стадионите така правят осветлението - свързват последователно 10 000 лампи, и харчат 10 000 пъти по-малко ток? Чакай да посмятам малко, да не би да съм се заблудил:Диоди 3.6 волта, 20 милиампера, напрежение в колата - 13.6 волта. Свързвам ги успоредно, и получавам 13.6 - 3.6 = 10 волта които трябва да разсея с резистор, така че през него да минават 40 милиампера (2 * 20 милиампера). 10 / 0.04 = 250. Значи ми трябва 250 ома резистор. При напрежение 10 волта, това прави 0.4 вата мощност на резистора. Дотук добре ли съм сметнал? Сега ако ги вържа последователно, получавам 13.6 - 7.2 = 6.4 волта които трябва да разсея така, че да минават 20 милиампера. 6.4 / 0.02 = 320 ома. При напрежение от 6.4 волта, това прави мощност на резистора от 0.128 вата. Дотук добре ли го сметнах?И в двата случая осигурявам на диодите напрежението при което минават 20 милиампера, как харчат по-малко ток Ако имаш предвид мощността на резистора - това е друго, не си се изразил добре. Даже по моята сметка излиза че не е два пъти, а повече от три пъти ( 0.4 / 0.128 = 3.125 )

                Коментар


                  #38
                  ogi28b написа:
                  Ако имаш предвид мощността на резистора - това е друго, не си се изразил добре. Даже по моята сметка излиза че не е два пъти, а повече от три пъти ( 0.4 / 0.128 = 3.125 )
                  Точно това имах предвид, че последователното свързване е много по-ефективно от параленото. Мощността в резисторите е изгубена мощност, която не ползваш за нищо. Последователното свързване около половината мощност отива за подгряване на резистора - т.е. се губи напълно. При паралелното си го сметна много добре - 3 пъти повече се губят в топлина. Само около 17% се полезната мощност.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #39
                    А бе какво спорите за глупости.Има си мярка за мощност и това е ват. Ако един уред е 2 вата, както и да го свързваш, за да работи той ще си бъде 2 вата. Дали ще работи на 1 волт или 2390 волта, ако харчи 2 вата, той ще си е 2 вата.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #40
                      Точно така. Има и понятие коефициент на полезно действие.
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар


                        #41
                        Това заприлича на избиване на комплекси за многознайковци, много разводнихте темата. Без никой да се обижда.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #42
                          Както обикновено, всички говорят за едно и също, по различни начини. Но stanleyhacker си е прав.

                          Коментар


                            #43
                            Грешката е моя, просто трябваше да говоря за разсейвана мощност, а не за харчене на ток, както понякога го казваме, че да не се получават такива недоразумения.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #44
                              По принцип паралелното включване на светодиоди е силно непрепоръчително.Въпреки че и така светят ... същото е като да пикаеш срещу вятъра - пак ще се изпикаеш но може и да се олееш Ако се хранят от 12В по добре да са последователно - така ще има и по малки загуби в резистора както са ти казали по горе.При еднакво светене защото и в двата случая през диодите вървят по 20mA (това не може да се твърди за паралелното включване със сигурност) в резистора при паралелно включване ще има почти двойно по големи загуби. В диодите загубите се определят от тяхното КПД което не зависи от това в каква схема си ги включил.Значи едни и същи светодиоди, консумират еднаква мощност, но от източника единият вариант харчи повече ток от другия. Това е така защото захранването преди да се подаде до тях трябва да се преобразува. Загубите идват именно от преобразуването ...

                              Коментар


                                #45
                                Ключови думи: светодиод LED резистор изчисляване свързване лампа фарове Ето най накрая ми остана време да завърша материалчето за светодиодите.Дано е интересно http://fiat-bg.org/Downloads/Books/General_info/LED.pdf

                                Коментар

                                Working...
                                X