Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Мини диодите с една шкурка отпред да станат матови и си решаваш проблема. А относно напрежението на диодите щото u_bo ме бъзикна преди си го проверявам винаги,В повечето случаи това което ти го дават като параметър осбенно от неизвестна марка и производител китай не отгваря на истоната. Прежалвам 2-3 да видя до къде издържат и при какъв ток и напрежение светят на максимум и после свалям на долу малко та да има запас като за базово напрежение взимам 14,2V . Винаги връзвам последователно и ако не отговарят слагам и товарно съпротивление. При последователното връзване върху съпротивлението има по малък пад и съответно по малка разсейвана мощност от него. А понеже писах че ми е готов и третия стоп него го обзаведох от мерак с генератор на ток с LM317 Па нека гори.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    Коментар


      #17
      Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?
        Малко странно се е изразил... тоз елемент е стабилизатор/регулатор на напрежение. Демек, като направиш една проста схема с него, можеш с потенциометър плавно да определяш напрежението на изхода. Кеф ти 3, кеф ти 5, кеф ти 9 волта :D Това обаче само усложнява работата според мен. Най-добрият вариант е последователното свързване и толкоз. Виж, ако някой ден за третият стоп си поиграя и аз, нищо чудно да измъдря и такъв вариант. Макар, че колкото нещо е по-просто, толкова по-добре.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          При относително стабилното напрежение в колата е излишно да се слага генератор на ток. Ограничаването му успешно може да се извърши и с прост резистор.LM317 може да работи и като генератор на ток, освен че е стабилизатор на напрежение.Днес със Pecho си направихме подобно осветление на багажниците, а той и на джапката но с купешки елемент с 9 светодиода. Сега го гледах на и на тъмно - няма нищо общо с мъждукащата крушка ...Снимките са в Pecho ...

          Коментар


            #20
            Абе направихме си днес едно мини проучване за продуктите на китайската електронна промишленост из Световния търговски център (демек Илиянци) Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 . Мисля ще има интересна информация (предимно какво да не купувате), ама утре (днес да си починем от неделята ). Засега да кажа, че с Илко сме единодушни за това блокче с 9 светодиода - заслужава си! Не гледайте цената на снимката - спазарили сме по-ниска за форума. Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
            Прикачени файлове
            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

            Коментар


              #21
              дай адрес на магазина и цената за форума

              Коментар


                #22
                ogi28b написа:
                Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?
                Е като си ни подкарал с мерак занаята ето това ще ти е полезно доста в бъдеще. Освен ако не се бъзикаш че не са ти ясни.Типова схема от първия справочник който ми попадна под ръка но смятам че ще ти е полезен в бъдеще. Регулатора по ток надявам се вече ти е ясен.Лесно за направа и евтенийка цена до левче според модела дали е на опорно фиксирано както е обяснил колегата по горе или регулируема.Могат и да се правят и някои елементарни номера с тея на фиксирано напрежение като примерно ако искаш да не си на точното напрежение а да е малко по отгоре като сложиш 1-2 диод последователно от извода който е към маса /изв. 3/. Изходното напрежение ще бъде с толкова волта по високо от нейното опорно колкото е прага на отпушване на прехода на диодите.Примерно ако ползваш LM7809 която е на фиксирано 9 на исхода 9,6в. порови из нета ще намериш доста неща.И зада не отварям друг пост към колегата не съм съгласен че напрежението е еднакво и не си заслужава особено както е на третия стоп. Там търсим максимална яркост от диодите а напрежението варира и ако на някой му се разглабят кори че да сменя изгорели диоди на мен не заради някакви стотинки.И пак към колегите обиколили малкия китай . С каква мощност са тези матрички.
                Прикачени файлове
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #23
                  Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулатор И няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ...А с подобен токов генератор направен с LM317 могат да се светнат до 3 бели светодиода (3Х3,2В+1,2). За следващите 3 - нов чип ...Със 7809 дори и 3 не могат да се светнат понеже винаги !!! дори при стабилизирано напрежение каквото дава 7809 трябва между него и светодиодите да има резистор. Да не говорим че в 7809 има цели 2 волта загуби. Ако наистина е нужно да се захранва светодиод в широки граници на напрежение то най добре да се направи наистина токов генератор с LM317. 7809 може да се свърже също като токов генератор но тогава загубара на напрежение въврху него ще е 8В докато при 317 е само 1,2В.Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...

                  Коментар


                    #24
                    ilkor написа:
                    Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...
                    Точно затова казах, че светодиодите не са лампички за 3 Волта! Добре че е Илко, че се надявам все пак някой да повярва накрая. Това че в запалките с фенерче светодиодите са свързани директно към 3 х 1,5В батерийки е възможно, тъй като тия миниатюрни батерийки сами по себе си ограничават ТОКА, който е важен при светодиодите. Не случайно ги писах тия сметки в предния си пост, а те не са изобщо сложни.
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #25
                      ilkor написа:
                      Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулатор И няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ....
                      Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.
                      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                      http://vbox7.com/play:124bedab

                      Коментар


                        #26
                        u_bo написа:
                        дай адрес на магазина и цената за форума
                        Ъъъ, сега пък визитките май останаха у Илко. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37 Ама не знам дали ще има голяма полза (освен за телефона).Ще се пробвам да обясня поне ориентировъчно местоположението на магазина. Ако вземем за отправна точка централния вход (за стоков базар Илиянци става дума, нали), магазинът се намира в най-дясната редица, горе-долу по средата (?) на разстоянието между централния вход и големите халета, в които опира тази да я наречем централна алея. Пак казвам вдясно, а не е в лявата редица, където има няколко магазина за автопринадлежности.Цената на която купихме плочките с 9 диода е 5,50 лв./бр. Да знаете, че има и такива със синя светлина - външно не се различават по нищо от белите, така че ще е най-добре да поискате да ви ги пробват. В интерес на истината, изработката не е на особено високо ниво (например накрайникът, който взима ток от контактите, е чувствително по-къс от стандартната крушка и се налага огъване на пластините - иначе просто пада). Ама за осветлението на багажника и жабката стават!Купихме и пробвахме и такива, предназначени за стопове и за мигачи. Ама забравих да ги снимам. Yellow_Flash_Colorz_PDT_01 Ако Илко намери време да ги щракне (иначе резултата сме го снимали!). С две думи: тези не стават. Светлината е слаба (в сравнение със стандартна 21-ватова крушка) и концентрирана. Евентуално може би - за габарит? Но на Бравата не става (на едно гнездо за габарит и светлина за мъгла).Между другото, в магазина има и доста други, вкл. едни масивни плочки с доста едри светодиоди. Ама нещо не можахме да им измислим приложение и не взехме от тях. Всъщност, ние тръгнахме за светодиодна алтернатива на крушките за гарабитите (ако може такива, които светят толкова яко, че да могат да се ползват като дневни светлини вместо късите Yellow_Flash_Colorz_PDT_08 ). Ама не открихме. Засега.
                        lov написа:
                        ...И пак към колегите обиколили малкия китай . С каква мощност са тези матрички.
                        Идея нямам. Каквото се вижда на опаковката, това е.
                        ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                        Коментар


                          #27
                          На мен ми остана един светодиоден стринг и успях да го поразглобя. Вътре се виждат 3 резистора така че явно става дума за 3 групи от по 3 серийно свързани диода.Колеги, днес спретнах едно упътване що е то светодиод и как се яде - с напрежение или с ток Остана само да коригирам някои механични грешкии да го публикувам ....... но междувременно ми доставиха тъй чакания телефон, така че 2 дена най малко ще съм аут от форума

                          Коментар


                            #28
                            lov написа:
                            Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.
                            Ето защо се слагат резистори последователно. Напрежението върху диодите няма да се променя при пикови напрежения, при които които пробива прехода. Разликата в светенето също ще е по-малка при запален и и згасен двигател.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #29
                              stanleyhacker написа:
                              lov написа:
                              Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.
                              Ето защо се слагат резистори последователно. Напрежението върху диодите няма да се променя при пикови напрежения, при които които пробива прехода. Разликата в светенето също ще е по-малка при запален и и згасен двигател.
                              Ти май не четеш както трябва или поне не всичко което съм написал. Мисля че още в средния курс в училище се изучава закона на ОМ. А като информация повече от четвърт век си вадя хляба от това та съм виждал какво ли не.
                              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                              http://vbox7.com/play:124bedab

                              Коментар


                                #30
                                Отговора не беше към теб, а към съфорумците, които свързват светодиодите, без резистори или стабилизатори на напрежение. И после се чудят как така не светят с години ами на втория месец цъфват. Само не разбрах какво имаше предвид с това, че закона на Ом се изучава в средния курс? Ако не ми вярваш , че напржението върху светодиода остава почти същото в голям диапазон захранващо напрежение, с последователен резистор, виж волтамперната характеристика на светодиод. Ако не ми вярваш, че кратки пикове с голяма амплитуда няма да го повредят с последователен резистор виж заместващата схена на един светодиод. Но си много прав, че ако всички внимавахме с училище нямаше да водим тези разговори: Закона наОм се учи в 4-ти или 5-ти клас. Полупроводникови елементи се учат в 9-ти.
                                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                                FIAT UNO 1.5

                                Коментар

                                Working...
                                X