Мини диодите с една шкурка отпред да станат матови и си решаваш проблема. А относно напрежението на диодите щото u_bo ме бъзикна преди си го проверявам винаги,В повечето случаи това което ти го дават като параметър осбенно от неизвестна марка и производител китай не отгваря на истоната. Прежалвам 2-3 да видя до къде издържат и при какъв ток и напрежение светят на максимум и после свалям на долу малко та да има запас като за базово напрежение взимам 14,2V . Винаги връзвам последователно и ако не отговарят слагам и товарно съпротивление. При последователното връзване върху съпротивлението има по малък пад и съответно по малка разсейвана мощност от него. А понеже писах че ми е готов и третия стоп него го обзаведох от мерак с генератор на ток с LM317 Па нека гори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Осветление в багажника - подобрение със светодиоди
Collapse
X
-
ogi28b написа:Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
При относително стабилното напрежение в колата е излишно да се слага генератор на ток. Ограничаването му успешно може да се извърши и с прост резистор.LM317 може да работи и като генератор на ток, освен че е стабилизатор на напрежение.Днес със Pecho си направихме подобно осветление на багажниците, а той и на джапката но с купешки елемент с 9 светодиода. Сега го гледах на и на тъмно - няма нищо общо с мъждукащата крушка ...Снимките са в Pecho ...
Коментар
-
Абе направихме си днес едно мини проучване за продуктите на китайската електронна промишленост из Световния търговски център (демек Илиянци) Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 . Мисля ще има интересна информация (предимно какво да не купувате), ама утре (днес да си починем от неделята ). Засега да кажа, че с Илко сме единодушни за това блокче с 9 светодиода - заслужава си! Не гледайте цената на снимката - спазарили сме по-ниска за форума. Yellow_Flash_Colorz_PDT_08ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
u_bo
-
ogi28b написа:Аз съм прост юзър, както и други съфорумци, и "генератор на ток с ЛМ317" не ми говори нищо. Ще споделиш ли какво е това, и има ли почва у нас, или да пробвам в гуугл?Прикачени файлове
Коментар
-
Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулатор И няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ...А с подобен токов генератор направен с LM317 могат да се светнат до 3 бели светодиода (3Х3,2В+1,2). За следващите 3 - нов чип ...Със 7809 дори и 3 не могат да се светнат понеже винаги !!! дори при стабилизирано напрежение каквото дава 7809 трябва между него и светодиодите да има резистор. Да не говорим че в 7809 има цели 2 волта загуби. Ако наистина е нужно да се захранва светодиод в широки граници на напрежение то най добре да се направи наистина токов генератор с LM317. 7809 може да се свърже също като токов генератор но тогава загубара на напрежение въврху него ще е 8В докато при 317 е само 1,2В.Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...
Коментар
-
ilkor написа:Запомнете че светодиодите се хранят с ток, а не с напрежение !!!! Който малко вдява материята и погледне им VA-характеристика ще го разбере...FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
ilkor написа:Не ми се спори за напрежението, но в интерес на истината ще кажа че когато двигателят е запален то наистина е стабилно. А е стабилно защото алтернатора си има регулатор И няма нужда от усложняване на схемата с допълнителен такъв.Просто токът се изчислява за напрежение 14,4В колкото е максимума който може да подаде алтернатора и никога няма да изгорят. Дори и да падне с 1 волт напрежението до 13В няма да има никакви видими спадове на светлината. А ако при запален двигател напрежението е по ниско от 12В - то проблема не е в светодиодите Наистина при изключен двигател ще светят по слабо но тогава всичко останало също свети по слабо ....
Коментар
-
u_bo написа:дай адрес на магазина и цената за форумаlov написа:...И пак към колегите обиколили малкия китай . С каква мощност са тези матрички.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
На мен ми остана един светодиоден стринг и успях да го поразглобя. Вътре се виждат 3 резистора така че явно става дума за 3 групи от по 3 серийно свързани диода.Колеги, днес спретнах едно упътване що е то светодиод и как се яде - с напрежение или с ток Остана само да коригирам някои механични грешкии да го публикувам ....... но междувременно ми доставиха тъй чакания телефон, така че 2 дена най малко ще съм аут от форума
Коментар
-
lov написа:Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:lov написа:Спор за това няма но нали знаеш че понякога стават и издънки от пикови напрежения а и в повечето случаи се вманиачваме по темата с изпълнението. А и за третия стоп ползвах едни припаднали ми от някъде червени високояркосни с макс. работно 1,8 в. И при най малкото повишаване на напрежението съответно тока изгарят защото преходане не прекъсва а дава на пробив и заминава цялата редица. А ми се искаше да не се променя и яркоста при неработещ двигател та за това си и поиграх. А оносно за изпозването на инт. стабилизатор пуснах го заради колегата да знае за какво става на въпрос. Могат да са му от поза за други цели не е задължително да управляваме само светодиоди и то бели. И май както сме я подкарали ще направим един академичен курс за тях.
Коментар
-
Отговора не беше към теб, а към съфорумците, които свързват светодиодите, без резистори или стабилизатори на напрежение. И после се чудят как така не светят с години ами на втория месец цъфват. Само не разбрах какво имаше предвид с това, че закона на Ом се изучава в средния курс? Ако не ми вярваш , че напржението върху светодиода остава почти същото в голям диапазон захранващо напрежение, с последователен резистор, виж волтамперната характеристика на светодиод. Ако не ми вярваш, че кратки пикове с голяма амплитуда няма да го повредят с последователен резистор виж заместващата схена на един светодиод. Но си много прав, че ако всички внимавахме с училище нямаше да водим тези разговори: Закона наОм се учи в 4-ти или 5-ти клас. Полупроводникови елементи се учат в 9-ти.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар