Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

    Днес най-после подмених старата лампичка с нажежаема жичка с група светодиоди, и останах доволен. Напоследък много ме дразнеше слабата жълтеникава светлина, и отидох та си накупих 12 св.диода от тези - фи 5 мм, яркосветещи дето ссе водят. Свързах 4 последователно, направих го 3 пъти, като трите комплекта с по 4 последователни диода, ги свързах успоредно. Всичкото това го свързах към мястото на което се закрепва лампичката, и го включих, и то взе че светна. И даже не напича, пък си свети силничко. Не е като прожектор, но е доста по-добре от това което беше, и е бяло. А старата лампичка беше стопила част от цокъла, понеже много напичаше, беше си 10 вата. Надявам се там никога повече да не пипам. Всеки може да си го направи, ако реши, лесно е. Утре може да сложа 1-2 снимки, ако не забравя. Като изгорят светлините на задния номер, и те ще претърпят тази промяна.

    #2
    Re: Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

    Е колега аз почнах тая процедура от предната част на колата а ти от задната. Ама като гледам как вървят нещата истината е там в светодиодите. А като за статистика аз хвърлих едни рефлектори заради габаритните крушки защото така хубаво бяха нагорили пластмасата и всичко се беше опушило. Сложиш едни ментаци от 2лв. ама те караха ден до пладне. На техния цокъл сложих и аз като тебе 4 св.диода последователно и не съм пипал повече там .След това минах и на таблото та го преформих и него.Третия стоп е готов само не ми остава време да го сменя. И в интерес на истината ако човек си слага и цената на труда за в бъдещи процедури по смяна на крушки което е неизбежно разбира се с диодите излиза по евтино да не говорим за счупените пластмаси и щипки когато се бърника често. Правиш го веднъж за винаги.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    Коментар


      #3
      Re: Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

      lov написа:
      ...... Правиш го веднъж за винаги.
      хайде ще си говорим след 6 - 8 месеца личен опит

      Коментар


        #4
        Re: Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

        Че те станаха три пъти по толкова. Е ако караш ма максимален ток на диодите че да ги цедиш до край си прав.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Re: Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

          ogi28b написа:
          Всеки може да си го направи, ако реши, лесно е. Утре може да сложа 1-2 снимки, ако не забравя. Като изгорят светлините на задния номер, и те ще претърпят тази промяна.
          Нищо не казваш за токоограничаващи резистори.Излиза, че си навързал светодиодите като електрически крушки.чичо НеноП.П. Не правя критика а питам защото и мен ме интересува темата за замяна на крушки със светодиоди.
          Fiat Punto 1,1- 1996г.
          газ-бензин , "Lovato"

          Коментар


            #6
            И аз го премахнах тоя жълтия цвят ето така
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Не свързвайте светодиоди все едно са 3 волтови крушки. В най-добрия случай няма да светят толкова дълго колкото очаквате. Трябва да се знаят 2 основни параметъра: Номинален ток и пад на напрежението при този ток на светодиода. Например 20мА и 2Волта. При условие, че имаме захранване от 12,6 до 14В от акумулатора, свързваме 12,6Волта / 2 Волта = 6 светодиода. При 2 Волта всеки светодиод по 6 = 12 Волта, т.е. остават от 0,6 до 2 Волта до захранващото напрежение. То ще се гаси от токоограничаващ резистор със съпротивление R=U/I= 2/0.02=100 Oмa. Мощността му е U*I= 2*0.02 = 40mW. T.e. всеки не-СМД би свършил работа. Като купувате светодиоди гледайте тези параметри на светодиодите, защото все едно си давате парите за нещо, което не знаете какво е.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                Ето го. Просто е ..... ънбилийвъбъл! (Невероятно!) Колкото изкара - толкова. като се преебе, ще му сложа някакво леко съпротивление. Може ли да се преебе като не се нагрява? Всъщтност какво им се преебва на диодите че спират да светят? На обикновена кручка - ясно - изтънява жичката и се къса след време. А диода?
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  ogi28b написа:
                  Ето го. Просто е ..... ънбилийвъбъл! (Невероятно!) Колкото изкара - толкова. като се преебе, ще му сложа някакво леко съпротивление. Може ли да се преебе като не се нагрява? Всъщтност какво им се преебва на диодите че спират да светят? На обикновена кручка - ясно - изтънява жичката и се къса след време. А диода?
                  пробива прехода доколкото помня

                  Коментар


                    #10
                    Re: Осветление в багажника - подобрение със светодиоди

                    Neno Er написа:
                    Нищо не казваш за токоограничаващи резистори.
                    Не трябват никакви резистори ако сумата от ном.напрежения на последователно свързаните диоди е от 12 до 15 волта.Купуваш си диодите и проверяваш за какво ном.напрежение са.Ако са за 2.5V, може да вържеш последователно 5 диода (5х2.5=12.5V) за осветяване на багажника. Щото щм отваряш багажника, колата или е с угасен двигател или работи на празен ход (биски обороти) и тогава захр.напрежение е под 13 волта.Ако светодиодите саи например за габарити, т.е. светят дпостоянно за дълго време, тогава може вместо 5 да свржеш 6 диода последователно и най вероятно никога няма да изгори някой от тях.Има мощни диоди за 3.6 волта и тогава трябва да се вържат 4 диода последователно ...
                    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Ето го. Просто е ..... ънбилийвъбъл! (Невероятно!) Колкото изкара - толкова. като се преебе, ще му сложа някакво леко съпротивление. Може ли да се преебе като не се нагрява? Всъщтност какво им се преебва на диодите че спират да светят? На обикновена кручка - ясно - изтънява жичката и се къса след време. А диода?
                      Ако никой нищо не ръчка там, т.е. няма механичи влияния, които да ти прецакат връзките и, ако добре е сметнато напрежението на всеко итделен диод при последователното свързване, не виждам, как нещо ще изгори. Теоритично ще изкарат до края на колата, когато попадне в трошачката! :DИмам една много стара уредба Сони от 80-та година. Няма изгорял диод, а милата не си знае свиренето...
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        ами диодите ми ги продадоха като за 3-волтови, но аз си мисля че са за 3.6, и затова съм вързал 4. Когато ги пусна през 3 волтова батерия, свети много слабо, затова смятам че са за повече от 3. Когато ги пусна през 3.8 волта - батерия на ГСМ, светят супер ярко, и започват да се нагряват. затова реших че може би са за 3.6 (Е така ако се смята като мене - тежкО). 4*3.6 = 14.4. С мултиуреда на колегата ilkor съм мерил напрежение на празен ход - 13.7 волта, ако не се лъжа. Така че надявам се да съм в играта Забравих да ви кажа нещо - когато за теста свързах 5 от тези диоди последователно - едвам запалиха! Светеха колкото да не кажеш че не светят. И не започнаха да се нагряват, затова реших че 4 е моето число. В общи линии разсъждавах като колегата Skip_01.Сега да ви питам - Дали ако направя нещо подобно с лампичките в купето, ще се запази ефекта на постепенното светване и угасване ? Питам защото знам, че диодите са по-чувствителни на промените на напрежение от лампичките с жичка? А пък осветлението в купето също ми се струва много слабо и дразнещо-жълто, а не ми се иска и там да ровичкам по няколко пъти.

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          ...Сега да ви питам - Дали ако направя нещо подобно с лампичките в купето, ще се запази ефекта на постепенното светване и угасване ? Питам защото знам, че диодите са по-чувствителни на промените на напрежение от лампичките с жичка? А пък осветлението в купето също ми се струва много слабо и дразнещо-жълто, а не ми се иска и там да ровичкам по няколко пъти.
                          Честно казано с риск да ме скастриш ще изразя мнение, което няма много общо с твоята питанка. За мен специално има риск наредените диоди да светят доста по-спотово, концентирано. Вярно че в плафона има един плексиглас, който играе ролята на дифузор, но все пак той е направен за крушка, а не за армия от диоди. Не знам дали ще разсейва така добре. Но пък опитът ще покаже.
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Точно за това се притеснявах когато правих багажника, и измислих следното - както са много диодите, леко ги закривявам да се получи нещо като дъга от диоди така всеки свети на ралзично място, и това комбинирано с плафончето в багажника, което също е така грапаво (да разсейва светлината), и се получи супер. Така че и горе мисля да стане по същия начин. Днес отворих горе да видя как са нещата - то си плаче за диоди! Има 2 лампички, които мисля да сменя с 2 групи от по 20 диода (5 успоредни групи по 4 последователни, място има пре-много. Само дето за 40 диода ще набия към 10-на лева, и повече, а лампичките са по левче, тези на осрам куул блу, но пък ефекта се надявам да е добър - бяла и силна светлина, во веки....

                            Коментар


                              #15
                              Преди година две май беше така направих на работния кон еспейса плафоните защото с 5 плафона беше трагично тъмно обаче ползвах съпротивления за да огранича тока им светят си супер но не работи закъснението вече.
                              Обичам си работата.

                              Коментар

                              Working...
                              X