Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Отопляеми пръскачки на чистачки - ПРОЕКТ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    stef написа:
    аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
    И аз за това се сетих. Има нещо като термостат в казанчето на самата серпентина за да не завираш течноста, да не стига 90 градуса като на антифриза. Даже марката беше BEHR на тази 124-ка на която го гледах.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #17
      stef написа:
      аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
      И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #18
        NikMar написа:
        stef написа:
        аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
        И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.
        Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водата
        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

        Коментар


          #19
          IvoMarea написа:
          NikMar написа:
          stef написа:
          аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
          И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.
          Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водата
          Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле. Сещам се че може да се усложни схемата да не пуска помпата ако е под определени градуси за да не се ягмоса, на времето на ладата ми беше превъртяла остта дето върти турбинката заради замръзване и нямаше оправия смених я с нова.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #20
            NikMar написа:
            IvoMarea написа:
            NikMar написа:
            stef написа:
            аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
            И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.
            Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водата
            Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле.
            По принцип търсим градуси, но не абсолютно точни градуси, а такива от около нула и по-ниски да кажем от 50 градуса. Релето за време ще ни е нужно като пуснем нагревателчето да не го забравим включено.
            Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

            Коментар


              #21
              IvoMarea написа:
              NikMar написа:
              IvoMarea написа:
              NikMar написа:
              stef написа:
              аз съм виждал на мерцедес 124 подгряването е на течноста в казанчето, но може да има и на дюзичките, аз съм си мислил дали с подгревна свещ от дизел не може да се монтира на казанчето и така да подгрява течноста
              И аз се сетих за свещ от дизел, но не е ли млко скъпичка, незнам цените им. На времето дапажиите слагаха по една крушка от фар в резервоара да топли нафтата да не замръзва и това може да е вариант.
              Дотук няколко идеи вече са нахвърляни. Със сигурност подгряваща свещ за дизелов двигател ще върши работа, но тя е голям консуматор и ще трябват по-силни кабели и реле за връзването й. Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето, може да се подвърже с реле за време и така няма да кипне водата
              Релето за време неможе да ти е гарант, тук търсиш градуси а не време, така че ти трябва термо реле.
              По принцип търсим градуси, но не абсолютно точни градуси, а такива от около нула и по-ниски да кажем от 50 градуса. Релето за време ще ни е нужно като пуснем нагревателчето да не го забравим включено.
              Нали за това ще е релето за градусите да изключва, а ако релето за време изключи преди нужните градуси? В крайна сметка може да се комбинират и ако се сложи и нагревател до пръскалките ще стане почти съвършена, само че и за този нагревател трябва да има накакъв контрол иначе може да разтопим мъркучето.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #22
                Колеги, имаше миналата година подобна тема.Значи за да има ефект, цялата система трябва да се подгрява.Значи започваме:КазанчеМаркучиПръскалка/иПоне така ми е на мерцедеса.Честно казано ми се струва леко преиграване, поне за нашите ширини.Със зимна течност за чистачки не ми е замръзвала системата и без тези екстри.Казанчето го греят със серпентина и течност от охладителната система.Не съм 100% сигурен, но не мисля, че има какъвто и да било термостат.Може и да греша но така мисля.Ама и не завира Маркучите и пръскалките се подгрват електрически - имат нагреватели в тях.Та така, при всички положения много по-лесно ще стане да се вземат тези компоненти от стара кола.
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #23
                  Esper написа:
                  Колеги, имаше миналата година подобна тема.Значи за да има ефект, цялата система трябва да се подгрява.Значи започваме:КазанчеМаркучиПръскалка/иПоне така ми е на мерцедеса.Честно казано ми се струва леко преиграване, поне за нашите ширини.Със зимна течност за чистачки не ми е замръзвала системата и без тези екстри.Казанчето го греят със серпентина и течност от охладителната система.Не съм 100% сигурен, но не мисля, че има какъвто и да било термостат.Може и да греша но така мисля.Ама и не завира Маркучите и пръскалките се подгрват електрически - имат нагреватели в тях.Та така, при всички положения много по-лесно ще стане да се вземат тези компоненти от стара кола.
                  Това с терностата съм го видял на 124-ка, бензинова. В края на серпентината има пластмасова кутия с термостат вътре. Беше се счупила и антифриза беше изтекъл в казанчето за чистачките.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #24
                    Може би си прав.Не че е вредно да е топла течността в казанчето непрекъснато, но това би я изпарявало по-интензивно.Може би това е презункцията на този термостат.Изобщо хубавото на цялата тази система с подгряване навсякъде е, че позволява ползването на чиста вода по всяко време на годината.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #25
                      IvoMarea написа:
                      Понеже не съм наясно колко бързо ще загрее тази свещ течността в резервоарчето
                      Свещите в моята кола са 200-ватови, останалото е физика+математика не са скъпи, взимаш най-евтината и играеш. Реле за стълбищно осветление - може да се регулира времето му на работа от 60 секунди до 5 минути. Кофтито му е че е обемно - може би е колкото 2 кутии цигари . Качваш се, палиш цъкаш едно копче, подобно на тея по етажите, което се връща самО на нула, и релето ти включва за 1-2-3-4-5 минути, и после изключва. Комбинирано с термореле, получаваш двойна защита.

                      Коментар


                        #26
                        Най лесно е да се направи да се подгрява съда с течноста. Руснаците от преди сто години са го измислили да си топлят нафтата в резервоарите на колите работещи в сибир. Една медна серпентина и връзване в системата на охлаждането и става . Не е необходима голяма серпентина и така няма да се получава прегряване. Ако се изпълни и ограничаване на дебита още по добре можем да си регулираме температурата по желание а лятото даже да я спираме. Но проблема е че трябва да се подгрява самия разпръсквач защото колкото и да ти е топла течноста пътя до там е дълъг и придвижването и е бавно и за това време изтива. Писах и преди че не съм вижда такъв разпръсквач но според мен трябва да е доста масивен или да има все пак някакво резервоарче за самата теност. За да има къде да се акомуира топлинката все пак. Другия вариант е свръх мощен нагревател който да се включва едновременно с помпата. Или като друг вариант да се сложи дълъг кантал през целия маркуч и горе където са пръскалките да му е масата а някъде до помпата да се подава захранване.По лесенo за окабеляване.Измиващата течност не би трябвало да има агресивен характер и кантала може да си е гол и само остава някой практически да установи каква мощност е необходима и от там според дължината да се избере с подходящо съпротивление. За изводите мисля че няма да е трудно да се направят с една тетка и малко силикон. Като диаметър кантала няма да е много дебел така че няма да пречи на течноста да преминава. Другото което е че дори да е позамръзнала малко зимата пак ще се размрази.Може и да се помисли и за някое контактно терморегулаторче което да изключа нагряването ако превиши температурата. Има доста такива от типа на копчетата работещи на температура 30грд. примерно. Помислете колеги този вариант ми допада най много а и не иска кой знае какви умения и материали за изработка.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #27
                          Що всички замълчахте по темата. В началото имаше ентусиазъм ама като опря до реализацията......Давайте поне идеи може да се опитам да реализирам нещо зимата идва и пак ще берем ядове.
                          BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                          http://vbox7.com/play:124bedab

                          Коментар


                            #28
                            lov написа:
                            Що всички замълчахте по темата. В началото имаше ентусиазъм ама като опря до реализацията......Давайте поне идеи може да се опитам да реализирам нещо зимата идва и пак ще берем ядове.
                            Колко още искаш до тук станаха 4-5 вариянта, хващай чука и запчвай да действаш тъкмо ще кажеш какво си направил.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #29
                              няма да се прави с термореле, а просто ще се направи така, че да няма нужда да изключва. защотото ако откаже термозащитата ще стане интересно. а ако не се разчита на термозащита- няма проблем. в крайна сметка идеята не е да се стопли течността до 80 градуса, а да е 10-15-20. обаче пропускате нещо: при мен специално, казанчето е залепено до това за антифриза. то не замръзва в общия случай. замръзва самата пръскалка. ако искате пол-лесно да направите подгряването на самите маркучета- просто ги сменете с едни по-дълги, увийте ги около тези на атифриза и готово. обаче течността замръзва в самите пръскалки. така че, проблема пак ще го има. при движение там се охлажда интензивно
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #30
                                Ммдам, Pakumba и аз съм стигнал до извода, че именно пръскалките замръзват. Разбира се, когато в казанчето сте сипали зимна течност за чистачки. Маркучите трудно буха замръзнали, ако са пълни с незамръзваща течност за чистачки. Още повече че са на топло, моторът е под тях. Милите пръскалки обаче ми замръзват при големи студове въпреки високонцентрирната течност в казанчето. Аз лично, ако правя подобни експерименти, те ще са само за подгряване под пръскалките. Имам едни стари награвателчета за 6 волтови поялници... ако успея да вържа четири от тях последнователно може би няма да стопя пръскалките или подпаля изолацията
                                Frontera Sport, X20SE март 1998

                                Коментар

                                Working...
                                X