Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ел. стъкла/Bravo,Brava-S,SX/работа без контакт/вариант

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Изобщо не се бъзикам. Написал си много и предполагам е напълно достатъчно да речем за човек с познания колкото твоите, но за мен и за другите невежи в тази област написаното е... за да бъда мек ще го нарека "главоблъсканица" Това ви е проблем на електричарите - говорите на хората така, сякаш всички сме се родили с фазомер в ръка.Ако наистина може да се направи лесно и от лаик, моля те опиши го като за лаик.П.С. Ако имаш проста идея и запалката как да работи без контакт...
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #17
      за запалката - пробва ли да захраниш въпросното реле, в моделите след 98 то командва и нея, но някои казаха че не става, а аз все още не съм пробвал нищо, че не се сещам. ?

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        за запалката - пробва ли да захраниш въпросното реле, в моделите след 98 то командва и нея, но някои казаха че не става, а аз все още не съм пробвал нищо, че не се сещам. ?
        Моят първи досег с електричеството беше когато бях на 8 години - направих си нощна лампа, която гръмна в момента в който я включих в контакта. Разминах се само с малко изгаряне и продължих да чета тайно на фенерче.Оттогава не съм напреднал много в материята.Само дето първо ползвам фазомер.Всъщност от всякакъв вид техническа работа, това с електричеството ми е най-непонятно.Мога да го направя, ако видя как става и е илюстрирано със снимков материал или схема ( ама с обяснения - че не познавам означенията )
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #19
          Lane Staley написа:
          ogi28b написа:
          за запалката - пробва ли да захраниш въпросното реле, в моделите след 98 то командва и нея, но някои казаха че не става, а аз все още не съм пробвал нищо, че не се сещам. ?
          Моят първи досег с електричеството беше когато бях на 8 години - направих си нощна лампа, която гръмна в момента в който я включих в контакта. Разминах се само с малко изгаряне и продължих да чета тайно на фенерче.Оттогава не съм напреднал много в материята.Само дето първо ползвам фазомер.Всъщност от всякакъв вид техническа работа, това с електричеството ми е най-непонятно.Мога да го направя, ако видя как става и е илюстрирано със снимков материал или схема ( ама с обяснения - че не познавам означенията )
          Ок петък почивам ще ти нарисувам схемичка и ще обясня подробно как става, ти пък ако си мислиш че съм голям електричар се лъжеш много, щом жиците в един сноп станат повече от две става страшно да не говорим за платки и разните налепени по тях дрънкулки на които само знам имената но кое от тях е това което знам не мога да позная. Е познавам някои кондензатори и съпротивления диоди ама опрели до транзистори и по сложни схеми съм пълен въз. А пък за запалката, зависи за какво мислиш да я ползваш ако пак ще си е запалка ще трябва да и пуснеш от някъде як ток пак през як бушон, аз моята я ползвам само за трансмитера, за зарядното на ГПСа или някво друго подобно ниски консумиращо ток чудо, и просто съм и клъцнал жицата и съм хванал от някои от бушоните които е с постоянен плюс ток за запалката мисля че от бушона на клаксона.
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

          Коментар


            #20
            Аз друго си мисля. Там, в онази тема пише, че на Мареа се прави в пъти по-сложно. Ако може, тези, които са навътре, да направят една схема и за шоферите на Мареа, ама като за още по-прости хора. Нещо със снимки и обяснения "това пъхаш в онова" и прочие...
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              #21
              Slavi_Lancia написа:
              Lane Staley написа:
              ogi28b написа:
              за запалката - пробва ли да захраниш въпросното реле, в моделите след 98 то командва и нея, но някои казаха че не става, а аз все още не съм пробвал нищо, че не се сещам. ?
              Моят първи досег с електричеството беше когато бях на 8 години - направих си нощна лампа, която гръмна в момента в който я включих в контакта. Разминах се само с малко изгаряне и продължих да чета тайно на фенерче.Оттогава не съм напреднал много в материята.Само дето първо ползвам фазомер.Всъщност от всякакъв вид техническа работа, това с електричеството ми е най-непонятно.Мога да го направя, ако видя как става и е илюстрирано със снимков материал или схема ( ама с обяснения - че не познавам означенията )
              Ок петък почивам ще ти нарисувам схемичка и ще обясня подробно как става, ти пък ако си мислиш че съм голям електричар се лъжеш много, щом жиците в един сноп станат повече от две става страшно да не говорим за платки и разните налепени по тях дрънкулки на които само знам имената но кое от тях е това което знам не мога да позная. Е познавам някои кондензатори и съпротивления диоди ама опрели до транзистори и по сложни схеми съм пълен въз. А пък за запалката, зависи за какво мислиш да я ползваш ако пак ще си е запалка ще трябва да и пуснеш от някъде як ток пак през як бушон, аз моята я ползвам само за трансмитера, за зарядното на ГПСа или някво друго подобно ниски консумиращо ток чудо, и просто съм и клъцнал жицата и съм хванал от някои от бушоните които е с постоянен плюс ток за запалката мисля че от бушона на клаксона.
              Предварително благодаря!Запалката и аз за трансмитер мисля да я ползвам.
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                #22
                Такааа, ето и готовата схема и подробно упътване за изпълнението и + необходими чаркове, (реле 12V 40Am с два превключващи контакта задължително си купете релето с букса към него и кутиика за бушонче с бушон 20 Амп. Ако нямате кутиика за бушонче наи лесно става към крачетата на бушона с две кабелни обувки да го вържете)1. (препоръчително) Откачете акумулатора 2. Сваляте капака на бушоните долу в ляво на таблото на шофиорското място3. Намирате снопа кабели които идва от гредата към шофьорската врата, ще го познаете по това че излиза от гредата през един гумен маншон.4. Намирате в снопа един червен дебел кабел (тои е единствен такъв в този сноп и е за захранване на копчетата за ел стъклата) 5. Отрязвате този червен кабел на удоно за вас място за да може да работите после спокоино с него.6. Следвате схемата; Червения кабел от вратата които вече сте отрязали го връзвате по следния начин към релето; Краят му които идва от вратата се връзва на краче 30 на релето. Другият краи които ви остава и води някъде в таблото връзвате на краче 87а- по този начин запазваме оригиналната връзка на захранването на стъклата, защото релето нормално е затворено на тези два контакта. (виж фиг А) След това трябва да пуснем 12волта постоянен + без конаткт, при мен съм го хванал от едно блокче с бушони малко над големия блок с всичките бушони. На това блокче има 6 бушона при мен 4 от тях са по 30Ам. (жълти) аз хванах ток от 2ри бушин (броен от горе на долу) от левия ред бушони. Пак казвам тези бушони се намират над основния блок с бушони и не знам за какво са, харесах си ги щото са с яки жици към тях. Ако нямате такива огледаите по самия блок с бушони от къде може да хванете постоянен 12волта (примерно клаксона) но бушона от които ще го хващате не трябва да е по малък от 25 ампера или минимум 20 (иначе може да вземе да ви гори когато опитате да вдигате две стъкла едновремено)Ако ви се занимава пък може да пуснете кабелче дирекно от акумулатора, или да намерите на кои от кабелите към контактния ключ идват постоянните 12 волта (мисля че беше дебел оранжев) но не забравяаите да сложите бушонче както е показано на схемата може и 20 ампера но не повече от 25.Така заголвате пиостоянния плюс които сте харесали (не го режете) и връзвате към него кабелите от клеми 86 и 87 на релето. По този начин когато се задеиства релето контакта му ще се прехвърли от клема 87а към 87 и ще осигури ток за стъклата на отворена врата. Остана последната 85 клема на релето, тя се връзва към кабела от бутона на вратата, кабела там е тънък бял с червена лента но за съжаление не може да се хване близко до бутона щото нямате достъп до него. Наи близкия достъп където може да го намерите е под лявата кора на гредата на предното стъкло. Тази пласмасова кора се сваля по следния начин. уплътнението на рамката на вратата се издърпва внимателно за да освободи ръба на кората. След като сте издърпали уплътнението, самата кора леко напъвате, откачите първо от горния и краи тя е на едни прости щипки които не може да счупите така че напъваите и ще се откачи, може да си помагате леко с отверка но внимаваите да не я нараните. След като свалите кората ще видите снопа кабелчета които водят някъде по тавана. Разлепете му изолацията и намерете вътре тънкия бял кабел с червена лентичка, заголвате го и връзвате към него кабела от клема 85 на релето. По този начин когато отворите вратата от тук ще доиде маса на релето и то ще щртакне съотвено ще прекъсне оригиналната връзка между клема 30 и 87а и ще включи новата връзка от 30 към 87 така докато вратата е отворена може да управлявате стъклата, щом я затворите всичко се връща по старому и можете само на контакт да вдигате и сваляте стъкла.Това е , малко сръчни ръчички и познания по ел ще са ви необходими само няколко минути да се справите. ВНИМАНИЕ! НАСТОЯЩАТА СХЕМА Е СУПЕР ЕЛЕМЕНТАРНА И ЛЕСНА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ, ВЪПРЕКИ ТОВА НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА ДА СЕ ИЗВЪРШВА ОТ ЛИЦА КОИТО СИ НЯМАТ И ГРАМ ПРЕДСТАВА ОТ ТОЦИ, ЖЕЛАТЕЛНО Е ТОВА ДА СТАНЕ ОТ ХОРА КОИТО НАИСТИНА ЗНАЯТ КАКВО ПРАВЯТ. В ПРОТИВЕН СЛУЧАИ НЕ СЕ ЗНАЕ КОИ КАКВА БОЗА ЩЕ ЗАБЪРКА И КАКВИ ПОСЛЕДСТВИЯ ЩЕ ИМА!!!
                Прикачени файлове
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #23
                  Поздравления към Slavi_Lancia за нагледното подробно описание!
                  Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                  Коментар


                    #24
                    Благодарности за усилията и удържаното обещание!!!Разпечатвам си го и прес почивните дни ще опитам ( въпреки текста в червено )Ако се видим нейде имаш минимум една бира от мен!!!
                    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                    Коментар


                      #25
                      Lane Staley написа:
                      Благодарности за усилията и удържаното обещание!!!Разпечатвам си го и прес почивните дни ще опитам ( въпреки текста в червено )Ако се видим нейде имаш минимум една бира от мен!!!
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #26
                        Точно така го бях замислил да го правя на Бравата, ама не се бях ровил за цветове на кабели и др. и ме мързеше...Ама я кажете с това прекрансо описание как да не си направи човек още една екстра на колата... Слави, и аз благодаря!
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #27
                          Не че съм си играл да правя аз тая сехма ама утре ако някои пак попита за стъклата без контакт да не мислите че пак ще я рисувам или ще тръгна да я търся из архива, Аиде някои мод да я поореже и да я хакне там при другата в "важни" за стъклата пък хората да си правят по която искат стъклата.
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                          Коментар


                            #28
                            Не знам някой писал ли е за модул Конфорт Мисля че струва около 20 кинта и всеки занимаващ се с аларми може да го монтира.Затварят се джамовете и отварят де когато колата не е на контакт,а с ъщо може да се върже и към аларма да затваря стъклата когато се активира

                            Коментар


                              #29
                              реших и аз да взема участие и да драсна нещичко,това е много добре което колегата го е направил!По принцип на "фиат крома " когато се отвори врата на шофьора и ключа е на таблото(без да е запалена колата или на контакт) може да се сваля джамлъка на всички врати!Толкова ли е трудно да се направи на бравото

                              Коментар


                                #30
                                Технически, колегата Slavi_Lancia е напълно прав. Обаче аз искам нещата да са изпипани максимално близко до оригинала. И така си ги правя. Не обичам всякакви допълнителни релета, кабеляци, бутони и пр. да ми се разхождат по колата.off: Я да питам - някой с модел HLX има ли извод за захранване на допълнителни консуматори (такъв като за запалка), разположен някъде около или на подлакътника? Че ми се върти една идея ...
                                Fiat Marea 1.8i 16V
                                Fiat Tipo 1.4i 8V
                                Fiat Punto 1.6i 8V
                                www.italauto-bg.net/forum/

                                Коментар

                                Working...
                                X