Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Километраж - константа / Проект за бордови компютър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Километраж - константа / Проект за бордови компютър

    Колеги, някой да има информация каква е константата на километража?Питам за темпра/типо с механичен километраж - на електронния това е записано отзад на таблото.Имам предвид колко оборота прави жилото за 1 километър.Това със сигурност го знаят типовете, занимаващи се с таксиметрови апарати но реших да се пробвам първо тук
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    #2
    Re: Километраж - константа

    [quote="Esper"]Колеги, някой да има информация каква е константата на километража?Питам за темпра/типо с механичен километраж - на електронния това е записано отзад на таблото.Имам предвид колко оборота прави жилото за 1 километър.Това със сигурност го знаят типовете, занимаващи се с таксиметрови апарати но реших да се пробвам първо тук [/quoteКолега,доколкото съм запознат за всяка кола е различен ,зависи също от това с какъв размер гуми си също.както сам си се сетил иди при някой,който прави таксиметрови апарати и ще ти кажат.ако искаш,ще ти кажа къде има такива защото карам такси
    MULTIPLA 1.6 16V BIPOWER 2005-вече бивша
    "Пари,пари,пари....какво са парите?.Тор, от която никнат КРАСИВИ ЦВЕТЯ !!!
    R.I.P РОНИ: http://vbox7.com/play:79085d12

    Коментар


      #3
      на теб за какво ти е тази константа?
      MULTIPLA 1.6 16V BIPOWER 2005-вече бивша
      "Пари,пари,пари....какво са парите?.Тор, от която никнат КРАСИВИ ЦВЕТЯ !!!
      R.I.P РОНИ: http://vbox7.com/play:79085d12

      Коментар


        #4
        Ясно е, че е различна а и зависи от размера на гумите.Производителя обаче препоръчва един размер гуми и на тях е базирана и точността на километража.А ме интересува, защото искам да оставя някъде в колата ей това:Самата машинка позволява да се задава константа в широки граници но не безкрайни.Ако успея да адаптирам сигнала от оборотите на жилото без да го обработвам - екстра.Това горното в велокомпютър BC-1600 на Sigma.Има готини функции и всичките са 100% приложими за автомобил...
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          По-вероятно е да не ти помогна изобщо, но на моята колица един импулс от датчика отговаря на един метър изминато разстояние с гуми 185 на 60, 14 инча.

          Коментар


            #6
            Ммм, май да...Ти си с датчик явно а аз (вече) съм с жило
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              Esper написа:
              Ммм, май да...Ти си с датчик явно а аз (вече) съм с жило
              Как го постигна ефекта със жилото? Сигмата ли е със жило за кола или ти си я модифицирал. Сигмата са много готини машинки. когато имам време карам байка за тонус и резултата беше 3500 км за 2 сезона, но след като си взех мотор и кола ефекта е О и тонуса го постигам с ръчкане на Фиата! Сподели после каква е формулата за км в час която въвеждаш! И последно. Защо не експериментираш със двата километража едновременно докато не станат единни ?
              CSI in the CAR !!!
              Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


              ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

              Коментар


                #8
                mancuzo написа:
                Esper написа:
                Ммм, май да...Ти си с датчик явно а аз (вече) съм с жило
                Как го постигна ефекта със жилото? Сигмата ли е със жило за кола или ти си я модифицирал. Сигмата са много готини машинки. когато имам време карам байка за тонус и резултата беше 3500 км за 2 сезона, но след като си взех мотор и кола ефекта е О и тонуса го постигам с ръчкане на Фиата! Сподели после каква е формулата за км в час която въвеждаш! И последно. Защо не експериментираш със двата километража едновременно докато не станат единни ?
                Все още не съм го монтирал.Първата ми идея е ако успея да ползвам стандартния датчик на сигмата - всъщност жилото върти един магнит.Точно каквото очаква датчика - ще го поставя максимално близо Ако не стане така, ще пробвам да монтирам един оптрон около диска на километража, изобщо ще импровизирам.Това ще стане, по един или друг начин - не ми притеснява.По-скоро се опасявам, че ако константата на машинката не успее да тарира скоростта, ще се наложи да обработвам сигнала от жилото а хич не ми се занимава с допълнителна електроника за тази работа.За тарирането - да, това е единия вариант.Другия е с GPS.Няма проблеми. ще го тарирам.Просто ми трябваха тези данни за да съм сигурен, че само с промяна на константата от машинката работата ще стане.
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  Качи някоя друга снимка, като проекта стане готов Може да стане масова практика. Сигмата има готини опции освен км/ч, които не са излишни.
                  CSI in the CAR !!!
                  Mancuzo Fiat PUNTO 1.7DS 176B3.000,около (6,7л-11л /100)София.


                  ПО-ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "Дизел"

                  Коментар


                    #10
                    mancuzo написа:
                    Качи някоя друга снимка, като проекта стане готов Може да стане масова практика. Сигмата има готини опции освен км/ч, които не са излишни.
                    Естествено че ще има снимки!То километрите в час са най-малкото дето ме интересува - нали и сега имам спидометар.Останалите статистики са готини.От кадето и да го погледнеш си е един trip computer.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Готово е Никак не съм доволен от резултата.Имам предвид не ми харесва как стои, мястото и цвета също.Нямат чисто черен вариант сигмите ;(Ще го местя но по принцип работи съвсем коректно.Ето монтажа на датчика при механичен километраж - СНИМКА.Оригиналния датчик го изпилих за да докарам размера, позовляващ да се пъхне в дупката над магнита.Тук има 2 броя особености:- Трябва да се монтира така, че при 1 оборот на жилото датчика да прави 1 импулс. 1 оборот на жилото е равен на 1 метър - пише го на таблото отзад - трябваше да послушам Оги Ако датчика се приближи повече до магнита, той започва да подава 2 импулса за 1 оборот. Въпрос на конкретна реализация е. При това положение константата на компютърчето е недостатъчна за корекция и отчита по-висока скорост.- Датчика е една проста и тъпа рид-ампула. Устанивих го след като вече си бях играл 1 час за да пиля оригиналния. Мислех, че е бобина или датчик на хол... Така е, който не мери предварително - пати. Може да се монтира една гола рид-ампула - стотинки е в магазините за чаркове.Ето и още няколко снимки:Общ пробег с моментна скорост.Максимална скорост с моментна скоростСпоред информацията на Оги, тоест че и при електронните 1 импулс = 1м дистанция, тази импровизация би работила и на друг модел.С тази разкика, че няма да се прави абсолютно нищо по таблото - само се взима сигнал от куплунга.
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #12
                        Всъщност ти какво правиш с това нещо? Палиш, включваш го и то започва да брои импулси, и според тях започва да ти показва разни неща по дисплея? Това нещо колко струва иначе, и може ли бързо и лесно да се монтира на електронно табло, като моето както е, и да си го използвам да ми смята средна скорост, че карам по 1 много особен маршрут, и ми е интересно. Доколкото разбрах, работата се състои в свързване на 2 жици 1 за друга?

                        Коментар


                          #13
                          Значи ако искаш да разбереш какво могат тези машинки и колко струват, виж например в този магазин.Това е само за инфо - не рекламирам магазина а дори напротов.Не ми се пише защо, обаче.Или директно виж в сайта на Sigma.Най-скъпите машинки с кабелна връзка м/у датчика и компютъра са да кажем 60лв.Те имат всичко, което може да се сметне на базата брой импулси за единица път.Щото има и модели с безжична връзка но не виждам смисъл.Освен ако например не искаш да го сложиш на място, до което не можеш да откараш кабел.Освен това топ-моделите от безжичната серия имат барометър, показват надморска височина, пулс, кръвно налягане... Този, който монтирах във фиата е BC 906 и е около 30лв.За мечока взех един от старата им серия - BC 1600 и той е около 55лв.На мен ми харесват точно финкциите средна и максимална скорост.Освен това непрекъснато сравнява текущата скорост с пресметнатата средна скорост и ти казва дали си нагоре или надолу.А и като цяло ми дава ОЩЕ ЕДИН регистър за пробег.Примерно него мога да го занулявам при смяна на масло.Има и хронометър, който мери само времето, през което си бил в движение.Машинката си "заспива" сама при липса на сигнал за скорост а когато потеглиш се пуска също така сама.Ако сигнала за електронните сподометри е 1 импулс за 1 метър, той може да се подаде директно за към устройството, на мястото на датчика.Дригия край, отива разбира се на маса.Импулсите ги взимаш накъде от куплунга на таблото - трябва да се види къде влизат.Естествено ако решиш да се заиграеш, можеш да буферираш импулсите идващи от ECU-то с един транзистор.Аз бих пробвал обаче с чисто пасивен метод - през един резистор от около 2-3 К.В началото го тествах със сигнал-генератор и правоъгълни импулси.Започна да отчита при амплитуда да импулсите над 5 волта.Изобщо не натовари изхода на генератора, което е показателно, че тока към машинката е много малък.А като стана въпрос за броя импулси на метър, между двата модела, които цитирах по-горе има съществена разлика.BC 1600 има възможност за настройка на константата под единица.Това означава, че дори и да има по-голяма бройка импулси за 1 метър, машината може да се тарира и да показва коректни стойности.BC 906 няма тази възможност. Тоест работи с 1 или по-малко импулси за метър.Лошото е, че BC 1600 е от старата серия на Sigma, каквато не се прави от няколко години и трудно се намира в магазините.Естествено имат нова серия и еквивалентния продукт е BC 1606. Дори е по-евтин от стария - около 48лв.Обаче не знам при тях в какви граници може да бъде констатната.Това не е характеристика, която я пише в документацията - просто не е нужна за един велосипед.Очевидно не са правени за балканчета или детски колела Та така...Цената на тези машинки мисля, че напълно оправдава статистическите възможности, които джаджата предоставя...
                          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                          Коментар


                            #14
                            Разгледах подробно доста модели вело компютърчета, но по важното е че разгледах каква е връзката м/у датчика за скорост и таблото. (Брава , версии HSX и ELX )3 жици излизат от датчика. едната го захранва, черната е маса, а третата явно са импулсите. По пътя си до таблото кабела не минава отникъде, пряк е. Вероятно ще може да се използва. Влиза през 17-ти пин на една от двете букси, и от там - в процесора на таблото. Сега вече идва въпросът - дали този сигнал наистина може да се използва, или ще трябва разни транзистори, разни такива.... електрониката ми е малко чужда, за съжаление. Ако измеря сигнала, на какво трябва да отговаря, за да мога да го използвам директно?

                            Коментар


                              #15
                              Хъм...Ами аз съм мерил на Опел Астра какво влиза в таблото - идеални правоъгълници.Ама там сигнала идва от ECU-то.Датчика му е на предно ляво колело, индуктивен е и от него тръгва синусоида.Тук не знам какво точно излиза от датчика на фиата - нито като форма, нито като амплитуда.Така както го описваш обаче, предполагам че самия той е електроонен модул, формиращ направо правоъгълни импулси.Абе най-добре да се премери с осциолограф.То дето се казва дори на старата темпра дето беше с онази дигитална шитня вместо табло така и не съм мерил какво влиза като импулси Аз май пробвах сигмата и със синусоида и ако не се лъжа - пак работеше.Ама не съм 100% сигурен...Мога да тествам, обаче.
                              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                              Коментар

                              Working...
                              X