Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак за клапата за външния въздух.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак за клапата за външния въздух.

    Та пиша за прослувутата клапа за външния въздух която на много коли от форума не работи .От много време следя темите за клапите и до сега все търсиме проблема в моторчето ,веднъж даже някой беше писал че било като либетка .До сега по темите които четох всички мислим че това моторче спира от напъна на клапата когато и свърши хода,днес с един приятел с Браво,същата година като моята Брава разглобихме и неговото моторче но то си работеше пуснахме го на празен хот направи няколко оборота и спря след сигнал от бутона то прави пак няколко оборота на обратната страна .След това пробвахме и моето моторче на уж повредена клапа и то по същичт начин но на неговата кола ,а на моята върти та се къса.След това по схеми от мануала открих ме че тази машинка я командва платката която командва и климатика ,значи нещо гори по тая платка и от там това моторче започва да троши зъбчатки .Но аз стигнах до тук защото не ми се разглобява централната конзола заради една платка от която и да я извадя нищо няма да разбера ,така че ако някой е на вие с електрониката и му се занимава може да извади платката и да разбере кое е келевото местенце платката се намира зад копчетата на климатика и клапата .
    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

    #2
    Малко си чел значи по темите за моторчето, щото аз в всяка тема обяснявам точно това, че моторчето се командва от някъв модул, които се прецаква и троши моторчета на поразия и че проблема с нова машинка не се оправя. Тоя модул трябва да отчете натоварването на моторчето когато клапата опре в едно от двете положения и да му спре тока, но това не се получава и то се чупи. Затова наи лесното решение при повреден контрол на моторчето е след като се смени машинката или се отремонтира, по веригата към нея последователно се връзва (в наи простия случаи една крушка) или съпротивление мисля беше 8 ома но не помня точно трябва да се пробва. По този начин когато клапата стигне до краино положение крушката обира тока и моторчето няма сила да напъва че да се счупи Така съм го направил на ланчата и вече 4 год бачка без проблем. На фиата го направих доста по сложно ама имах време да се занимавам
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    Коментар


      #3
      Колеги и аз имам подобен проблем.. Значи при мен клапата много рятко заработва и когато реши да затвори или отвори го прави едвам едвам..! Нямам никакви идеи как мога да отстраня този неприятен за мен проблем. Карам фиат купе 1.8 16в без клима.. Предварително благодаря!
      Powered by Emzo

      Коментар


        #4
        незнам за купето на на фиатите и ланчите е навряно в на маика им г**а няма сваляне единствено с счупване се сваля, за монтажа хич не ме питаи ,мисия невъзможна за да стане като хората трябва се свали таблото но за една клапа да разчанча половината кола и после кои знае тва табло кви мизерии ша ми праи съм мерси
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #5
          Незнам голям та**к с тая клапа брах зимата докато загрее колата не можех да си видя пътя от влага по стаклото незнам търсих гледах и не моа я откри ама кактъо казваш че е навряна в кучи г*з я отписвам изобщо
          Powered by Emzo

          Коментар


            #6
            Колеги, привет! Аз този проблем го имам още щом купих Бравата.Какво направих?Разкачих буксата от моторчето на клапата и оставих клапата отворена.Съответно моторчето спря да трака.Тракането при мен се чуваше и при подаване на контакт.Така си реших проблема.И така около година. В последвалите теми от форума разбрах,че и много други фиати имат същия проблем.Реших да се възползвам от опита на другите колеги използвали съпротибления и лампи и ето какво се получи при мен.Първо да кажа,че буксата преди моторчето на клапата се състой от три проводника.Червено-черен,синьо-черен и черен проводник.Червено-черен-прибира клапата към вентилатора.Синьо-черен -вдига клапата към филтъра.Черен проводник - маса.Използвах първо крушка(21W/12V),включена така-прекъснах червено-черния кабел.Ефект никакъв,мотора завърта отваря клапата и в крайно положение трака около 5 пъти и спира.После замених лампата с резистор 8оМ/5W.Същия ефект.(Ток на консумация 0.087А,при достигане на крайно положение не наблюдавам повишение на тока,просто започва да трака от кутията на моторчето.)Повиших стойността на резтстора на 33оМ/5W,хода на мотора се забави, в крайно положение спря без да трака.Чу се само леко виене и спря.Същото направих и с синьо-черния кабел.Прекъснах го също с резистор 33оМ/5W,но тракането си остава когато клапата се вдигне.Вярно,че стана по меко като звук,но го има.Повиших резистора на 38оМ обаче мотора не завъртя.Този подход явно е грешен.По въпроса с платката ще се радвам ако по конкретно ми я покажете къде се намира,защото на Брава 1.6 16v зад бутоните на клапата и климатика няма никаква платка.Само излизащ сноп кабели с букса от бутоните отиващ някъде и инсталазията.Благодаря,Ви!
            FIAT Brava 1.6 16v 1996г.
            FIAT Doblo 1.2 8v 2001г.

            Коментар


              #7
              Подхода не е грешен а тракането ти е защото със сигурност имаш нещо почти счупено в машинката я изронени зъби на някое колело я спукана втулка на някоя ос на такова, и като се натовари при вдигане на клапата и почва да трака, при спускането го нямаш щото товар няма, а с резистора си успял толкова да намалиш тока че времето през което работи (му се подава ток) е достатъчно да стигне до края и да спре. И да го оправиш "централно" пак ще си трака дори ще довърши машинката, защото както казах щом ти трака значи вътре прескача нещо съответно тя няма да може да натовари веригата и дори да си оправил модула тои няма да и спре тока и тя ша си щрака докато се изщрака. Така че по добре с резисторите да цоцка по малко ток и да неможе да се товари.
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #8
                Оставам с резистора,но ще го свържа към черния кабел,защото е общ.Благодаря за отговора!
                FIAT Brava 1.6 16v 1996г.
                FIAT Doblo 1.2 8v 2001г.

                Коментар

                Working...
                X