Та пиша за прослувутата клапа за външния въздух която на много коли от форума не работи .От много време следя темите за клапите и до сега все търсиме проблема в моторчето ,веднъж даже някой беше писал че било като либетка .До сега по темите които четох всички мислим че това моторче спира от напъна на клапата когато и свърши хода,днес с един приятел с Браво,същата година като моята Брава разглобихме и неговото моторче но то си работеше пуснахме го на празен хот направи няколко оборота и спря след сигнал от бутона то прави пак няколко оборота на обратната страна .След това пробвахме и моето моторче на уж повредена клапа и то по същичт начин но на неговата кола ,а на моята върти та се къса.След това по схеми от мануала открих ме че тази машинка я командва платката която командва и климатика ,значи нещо гори по тая платка и от там това моторче започва да троши зъбчатки .Но аз стигнах до тук защото не ми се разглобява централната конзола заради една платка от която и да я извадя нищо няма да разбера ,така че ако някой е на вие с електрониката и му се занимава може да извади платката и да разбере кое е келевото местенце платката се намира зад копчетата на климатика и клапата .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Пак за клапата за външния въздух.
Collapse
X
-
Малко си чел значи по темите за моторчето, щото аз в всяка тема обяснявам точно това, че моторчето се командва от някъв модул, които се прецаква и троши моторчета на поразия и че проблема с нова машинка не се оправя. Тоя модул трябва да отчете натоварването на моторчето когато клапата опре в едно от двете положения и да му спре тока, но това не се получава и то се чупи. Затова наи лесното решение при повреден контрол на моторчето е след като се смени машинката или се отремонтира, по веригата към нея последователно се връзва (в наи простия случаи една крушка) или съпротивление мисля беше 8 ома но не помня точно трябва да се пробва. По този начин когато клапата стигне до краино положение крушката обира тока и моторчето няма сила да напъва че да се счупи Така съм го направил на ланчата и вече 4 год бачка без проблем. На фиата го направих доста по сложно ама имах време да се занимавамПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
-
незнам за купето на на фиатите и ланчите е навряно в на маика им г**а няма сваляне единствено с счупване се сваля, за монтажа хич не ме питаи ,мисия невъзможна за да стане като хората трябва се свали таблото но за една клапа да разчанча половината кола и после кои знае тва табло кви мизерии ша ми праи съм мерсиПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Колеги, привет! Аз този проблем го имам още щом купих Бравата.Какво направих?Разкачих буксата от моторчето на клапата и оставих клапата отворена.Съответно моторчето спря да трака.Тракането при мен се чуваше и при подаване на контакт.Така си реших проблема.И така около година. В последвалите теми от форума разбрах,че и много други фиати имат същия проблем.Реших да се възползвам от опита на другите колеги използвали съпротибления и лампи и ето какво се получи при мен.Първо да кажа,че буксата преди моторчето на клапата се състой от три проводника.Червено-черен,синьо-черен и черен проводник.Червено-черен-прибира клапата към вентилатора.Синьо-черен -вдига клапата към филтъра.Черен проводник - маса.Използвах първо крушка(21W/12V),включена така-прекъснах червено-черния кабел.Ефект никакъв,мотора завърта отваря клапата и в крайно положение трака около 5 пъти и спира.После замених лампата с резистор 8оМ/5W.Същия ефект.(Ток на консумация 0.087А,при достигане на крайно положение не наблюдавам повишение на тока,просто започва да трака от кутията на моторчето.)Повиших стойността на резтстора на 33оМ/5W,хода на мотора се забави, в крайно положение спря без да трака.Чу се само леко виене и спря.Същото направих и с синьо-черния кабел.Прекъснах го също с резистор 33оМ/5W,но тракането си остава когато клапата се вдигне.Вярно,че стана по меко като звук,но го има.Повиших резистора на 38оМ обаче мотора не завъртя.Този подход явно е грешен.По въпроса с платката ще се радвам ако по конкретно ми я покажете къде се намира,защото на Брава 1.6 16v зад бутоните на клапата и климатика няма никаква платка.Само излизащ сноп кабели с букса от бутоните отиващ някъде и инсталазията.Благодаря,Ви!FIAT Brava 1.6 16v 1996г.
FIAT Doblo 1.2 8v 2001г.
Коментар
-
Подхода не е грешен а тракането ти е защото със сигурност имаш нещо почти счупено в машинката я изронени зъби на някое колело я спукана втулка на някоя ос на такова, и като се натовари при вдигане на клапата и почва да трака, при спускането го нямаш щото товар няма, а с резистора си успял толкова да намалиш тока че времето през което работи (му се подава ток) е достатъчно да стигне до края и да спре. И да го оправиш "централно" пак ще си трака дори ще довърши машинката, защото както казах щом ти трака значи вътре прескача нещо съответно тя няма да може да натовари веригата и дори да си оправил модула тои няма да и спре тока и тя ша си щрака докато се изщрака. Така че по добре с резисторите да цоцка по малко ток и да неможе да се товари.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар