Защо всички си мислите че в въпросните огледала има електроника. решението е повече от елементарно - целия механизъм който движи огледалото в 4 те посоки е окачен на хоризонтална ос и с 3 то моторче се движи между две крайни положения. Нещо подобно както прибирането на огледалата само че става въпрос за преместване по хоризонталната ос и то на съвсем малък ъгъл. Подобно доработка обаче ще е трудна в любителски условия.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРОЕКТ: Ел.огледала - самонастройване при задна скорост
Collapse
X
-
Interceptor написа:Всъщност имам една идея. Огледалото трябва да е електрическо. И движението което ще прави е само нагоре-надолу (незнам дали би било достатъчно за целта, но мисля че е идеално). Всъщност ни е необходим импулс с точно определена продължителност за свалене ( и дигане) на огледалото. За целта може да се използва схема на мултивибратор, тъй като той представлява генератор на импулси, а продължителността на импулса може да се зададе лесно със подходящ кондензатор, който се смята по формула. На изхода се поставя подходящо реле свързано със бутона "нагоре-надолу" на огледалото. Проблема е че схемата продължава да генерира импулси и на теория на другото рамо трябва да има кондензатор с безкраен капацитет, за да не позволи на рамото което изпозваме да продължи да генерира импулси. Утре на бистър ум ще дообмисля идеята, колегите да помогнат.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Re: ПРОЕКТ: Ел.огледала - самонастройване при задна скорост
dani389 написа:А някой знае ли от къде мога да намеря такова реле за време за каквото колегата е писал неми трябва за огледала а за друга глезотия .Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Interceptor написа:Моето предложение е това. Два модула на тази схема - един за позицията при паркиране и един за връщане наобратно. С малка доработка може да се докара на 12VFiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
А аз съм сигурен, че ако се направи с реле за време, то двата сигнала (този за свалянето и този за връщането) за огледалата, ще се различават със супер малко време. И след 10-на пъти включване на задна скорост ще трябва да си пренастройваш огледалата. Бъга го виждам още от сегаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:А аз съм сигурен, че ако се направи с реле за време, то двата сигнала (този за свалянето и този за връщането) за огледалата, ще се различават със супер малко време. И след 10-на пъти включване на задна скорост ще трябва да си пренастройваш огледалата. Бъга го виждам още от сегаFiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Ако се използва реле с нормално отворорени и нормално затворени контакти което се командва от датчика на задната скорост, нормално затворените ще командват нагоре а нормално отворените надолу, тогава остава да включите електониката към него и мисля че сте готови.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
NikMar написа:Ако се използва реле с нормално отворорени и нормално затворени контакти което се командва от датчика на задната скорост, нормално затворените ще командват нагоре а нормално отворените надолу, тогава остава да включите електониката към него и мисля че сте готови.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
[quote="IvoMarea"]Това е така само на пръв поглед. Защото когато включим на задна скорост, нормалноотворената веригана релето се затваря за 3 секунди и огледалата се спускат надолу. Но ние продължаваме да сме на задна скорост и след изтичането на 3-те секунди, което при твоя вариант веднага ще вдигне огледалата нагоре още докато се движим назад. Освен това по нормалнозатворениата верига на релето ще протече ток и при подаване на контакт (при палене на колата), което още веднъж ще се опита да вдигне огледалата нагоре.[quote]Идеата ми беше че това реле ще показва кога си на задна скорост и кога не си и от там нататък следва електрониката.А всъчщност защо не проучиш как е реализирано при баварките и както писах малко по-рано неможе ли да се вземе от моргата една такава електроника и да се приспособи.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Ти май не ме разбираш - това реле не може да ти показва кога си на задна и кога не си, защото то работи само 3 секунди от цялото време, когато си на задна, а на нас ни трябва да уловим момента, когато изключваме от задна скорост. Показател за задна скорост и без това ние си имаме - това е прекъсвача, който пуска светлините за заден ход.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Господи, аз ли грешно се моля или ти грешно ме разбираш! Нали за това говоря и аз бе човек, прекъсвача за задната скорост ще ти командва релето и то ще бъде включено докато ти светят задните какви 3 секунди ми пишеш, и от там имаш постоянно отворени и постоянно затворени контакти които ще ти управляват електрониката за нагоре и за надолу, не съм толкова заблуден че чак пък едно реле да не зная как се управлява виж за електрониката не се бия на бързея.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар