Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПРОЕКТ: Ел.огледала - самонастройване при задна скорост

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Защо всички си мислите че в въпросните огледала има електроника. решението е повече от елементарно - целия механизъм който движи огледалото в 4 те посоки е окачен на хоризонтална ос и с 3 то моторче се движи между две крайни положения. Нещо подобно както прибирането на огледалата само че става въпрос за преместване по хоризонталната ос и то на съвсем малък ъгъл. Подобно доработка обаче ще е трудна в любителски условия.

    Коментар


      #17
      Interceptor написа:
      Всъщност имам една идея. Огледалото трябва да е електрическо. И движението което ще прави е само нагоре-надолу (незнам дали би било достатъчно за целта, но мисля че е идеално). Всъщност ни е необходим импулс с точно определена продължителност за свалене ( и дигане) на огледалото. За целта може да се използва схема на мултивибратор, тъй като той представлява генератор на импулси, а продължителността на импулса може да се зададе лесно със подходящ кондензатор, който се смята по формула. На изхода се поставя подходящо реле свързано със бутона "нагоре-надолу" на огледалото. Проблема е че схемата продължава да генерира импулси и на теория на другото рамо трябва да има кондензатор с безкраен капацитет, за да не позволи на рамото което изпозваме да продължи да генерира импулси. Утре на бистър ум ще дообмисля идеята, колегите да помогнат.
      Нещо не ми стана ясно как рамото ще генерира импулси, а и за кондензатора с безкраен капацитет.Обяснението на механизма е просто - огледалото ще го движим само нагоре и надолу. За надолу няма проблем - 3 секунди след включване на задната скорост и огледалото се е свалило, релето за време изключва и тук нямаме какво да го мислим.Обаче как ще се върне нагоре - нямаме прекъсвач или датчик, който ни казва момента, в който лоста за скоростите изключва задна - тогава и само тогава трябва да се включи реле за време, отново за същите 3 секунди, за да вдигне огледалата. И точно оттук май ще излезе проблема. За целта ми трябва някакво реле (също за време, но то ще работи не 3 секунди, а да кажем 60 секунди). И трябва това реле да може като затвори веригата, да я държи затворена тези 60 секунди без да се нуждае от (+) - подобно нещо е реализирано в автоматичните перални - не позволява да се отвори вратичката им 1-2 минути след свършване на прането, независимо дали са включени или не са включени в контакта. Ако някой ми каже за такова реле, проектът е завършен.
      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

      Коментар


        #18
        Re: ПРОЕКТ: Ел.огледала - самонастройване при задна скорост

        dani389 написа:
        А някой знае ли от къде мога да намеря такова реле за време за каквото колегата е писал неми трябва за огледала а за друга глезотия .
        http://www.dobrikit.dir.bg/page2c.htmМоже да потърсиш и в сайт http://hobbykit.dir.bgА виждам, че си от Варна - този магазин е варненски http://constructor.bg
        Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

        Коментар


          #19
          Моето предложение е това. Два модула на тази схема - един за позицията при паркиране и един за връщане наобратно. С малка доработка може да се докара на 12V
          Прикачени файлове
          Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


          Когато целта е всичко и пътят е без значение!

          Коментар


            #20
            Колега от къде я изкопа тази схема тия транзистори нямат живи роднини

            Коментар


              #21
              stenli написа:
              Колега от къде я изкопа тази схема тия транзистори нямат живи роднини
              аз си пазя десетина...навремето все от тях вадехме силиконова паста за радиатори Вярно е, че нямат живи роднини
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #22
                Схемата съм я свалял някъде от интеренет; не съм я тествал.По моите каталози на SFT308 дават аналог 2N2614
                Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                Коментар


                  #23
                  Interceptor написа:
                  Моето предложение е това. Два модула на тази схема - един за позицията при паркиране и един за връщане наобратно. С малка доработка може да се докара на 12V
                  Аз съм си намерил готово реле за време, на 12 волта е и времезакъснението може да се променя от 2 до към 40 секунди. Както и по-горе в постовете казах, не е въпросът за закъснението, а как да укажем на огледалата, че сме изключили задна скорост и е време да започнат да се вдигат.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                  Коментар


                    #24
                    А аз съм сигурен, че ако се направи с реле за време, то двата сигнала (този за свалянето и този за връщането) за огледалата, ще се различават със супер малко време. И след 10-на пъти включване на задна скорост ще трябва да си пренастройваш огледалата. Бъга го виждам още от сега
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      BO написа:
                      А аз съм сигурен, че ако се направи с реле за време, то двата сигнала (този за свалянето и този за връщането) за огледалата, ще се различават със супер малко време. И след 10-на пъти включване на задна скорост ще трябва да си пренастройваш огледалата. Бъга го виждам още от сега
                      Абсолютно си прав. Освен ако не измислим начин да ползваме едно и също реле и за сваляне, и за вдигане.Размислите продължават
                      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                      Коментар


                        #26
                        Ако се използва реле с нормално отворорени и нормално затворени контакти което се командва от датчика на задната скорост, нормално затворените ще командват нагоре а нормално отворените надолу, тогава остава да включите електониката към него и мисля че сте готови.
                        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                        Коментар


                          #27
                          NikMar написа:
                          Ако се използва реле с нормално отворорени и нормално затворени контакти което се командва от датчика на задната скорост, нормално затворените ще командват нагоре а нормално отворените надолу, тогава остава да включите електониката към него и мисля че сте готови.
                          Това е така само на пръв поглед. Защото когато включим на задна скорост, нормалноотворената веригана релето се затваря за 3 секунди и огледалата се спускат надолу. Но ние продължаваме да сме на задна скорост и след изтичането на 3-те секунди, което при твоя вариант веднага ще вдигне огледалата нагоре още докато се движим назад. Освен това по нормалнозатворениата верига на релето ще протече ток и при подаване на контакт (при палене на колата), което още веднъж ще се опита да вдигне огледалата нагоре.Сега умувам и търся вариант за вдигане на огледалата (защото свалянето им вече сме го измислили) с реле, изградено от нагревателче и биметална пластина - нагревателчето ще се включва при включване на задна скорост, ще нагрява биметалната пластина, която ще затвори верига, а биметалната пластина ще остане топла известно време и след изключване на задната скорост (ще ми се да веригата да остане затворена поне около минута). На тази затворена от биметалната пластина верига ще има вързано последователно реле (но не за време, а обикновено реле), което ще се контролира от задната скорост (тук ще вържем нормално затворената му верига). Сега ще обясня защо го правим това - при положение на скоростния лост различно от задна скорост, това реле е със затворена верига. Когато включим задна скорост имаме вече следното: биметалната пластина затваря веригата, но пък другото реле я отваря. То е вързано последователно на веригата от биметалната пластина, която е отворена. Значи ток не протича и при задна скорост. Но в момента, в който изключим задна скорост, биметалната пластина остава нагрята и съответно нейната верига продължава да е затворена, но вече и обикновеното реле затваря своята верига. Тази верига ще съществува, докато биметалната пластина изстине и я отвори. Та последователно на биметалната пластина и на обикновеното реле ще вържем трето нещо - реле за време, което вече успешно ще вдига огледалата точно в момента, в който изключим задна скорост.По този начин няма опасност при даване на контакт с ключа огледалата да тръгнат нагоре, понеже след като задна скорост не е била включвана, веригата е отворена и огледалата си остават неподвижни. Може би ще възникне проблем, ако изгасим колата след задна скорост и още докато не е изстинала биметалната пластинка, дадем контакт при скоростен лост различен от задна скорост. Но това ще е много частен случай, а и "по проект" ще си имаме централен прекъсвач, който изключва цялата автоматика за нагаждане на огледалата при паркиране.Цялата тази гимнастика може да се окаже излишна, ако прекъсвачът за включване на светлините при задна скорост има 2 вериги (т.е. ако това е девиаторен прекъсвач). Затова ще се опитам да проуча първо какъв е прекъсвача и после ще мисля почти невъзможния вариант с биметалната пластина (не за друго, а просто защото няма никъде подобни релета и трябва да си го правя "в домашни условия"). Но май няма да е излишна, защото дори прекъсвачът на лоста да е девиаторен, той няма да ни опази от вдигане на огледалата при завъртане на контактния ключ.Важна е идеята
                          Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                          Коментар


                            #28
                            [quote="IvoMarea"]Това е така само на пръв поглед. Защото когато включим на задна скорост, нормалноотворената веригана релето се затваря за 3 секунди и огледалата се спускат надолу. Но ние продължаваме да сме на задна скорост и след изтичането на 3-те секунди, което при твоя вариант веднага ще вдигне огледалата нагоре още докато се движим назад. Освен това по нормалнозатворениата верига на релето ще протече ток и при подаване на контакт (при палене на колата), което още веднъж ще се опита да вдигне огледалата нагоре.[quote]Идеата ми беше че това реле ще показва кога си на задна скорост и кога не си и от там нататък следва електрониката.А всъчщност защо не проучиш как е реализирано при баварките и както писах малко по-рано неможе ли да се вземе от моргата една такава електроника и да се приспособи.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #29
                              Ти май не ме разбираш - това реле не може да ти показва кога си на задна и кога не си, защото то работи само 3 секунди от цялото време, когато си на задна, а на нас ни трябва да уловим момента, когато изключваме от задна скорост. Показател за задна скорост и без това ние си имаме - това е прекъсвача, който пуска светлините за заден ход.
                              Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                              Коментар


                                #30
                                Господи, аз ли грешно се моля или ти грешно ме разбираш! Нали за това говоря и аз бе човек, прекъсвача за задната скорост ще ти командва релето и то ще бъде включено докато ти светят задните какви 3 секунди ми пишеш, и от там имаш постоянно отворени и постоянно затворени контакти които ще ти управляват електрониката за нагоре и за надолу, не съм толкова заблуден че чак пък едно реле да не зная как се управлява виж за електрониката не се бия на бързея.
                                FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                                Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                                Коментар

                                Working...
                                X