Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

замяна радиатор(+вентилатор) без датчик с нов с датчик - OK

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    замяна радиатор(+вентилатор) без датчик с нов с датчик - OK

    след счупване на радиатора и вентилатора му попада ми нов радиатор комплект с вентилатора но със датчик (стария ми е без датчик на радиатора)И как да заменя радиатор(+вентилатор) без датчик със нов радиатор(с вентилатора) с датчик.интересното е че конекторите са същите - 2 конектора с по 2 кабелатоест лесно биха се включили към буксите, НО дали отговарят схемно?Въпроса е - може ли да се включат към буксите на колата без преработка на кабелите?

    #2
    колега пробваи , окаси ги кабелите на датчика , ако тругне вентилатора значи работят
    Fiat Brava 1.4 12v SX

    Коментар


      #3
      не само датчика е различен а и релетозатова питам ако някой го е правил.ще кача снимки по-късно

      Коментар


        #4
        Стария ако е работел нормално, слагаш новия , датчика го оставяш без кабели. Освен ако нямаш свободни кабели. Я погледни темата в общия раздел "датчик на радиатора 1.9 жтд" - там колегата е сменил оригиналния радиатор от жтд с такъв от тд 100 вероятно, оригиналния е без датчици, а този от тд 100 е с датчик, има снимки, датчика е оставен без кабели и няма проблеми. Просто кабелите си се намират на друго място - на термостата.

        Коментар


          #5
          ето и снимките.Като гледам перфектната елинсталация за новия и ми се иска да я използвам ... та затова
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            изглежда ми като при колегата дето ти споменах в другата тема: при него е същото положение - на термостата си има двоен датчик, който си върши цялата работа, а неговия радиатор е от модел който на термостата си има единичен датчик, а другата част му е навита на радиатора под формата на син датчик. Поради двойния датчик - функцията на синия датчик става декоративна. При теб ми изглежда същото. Просто в синия датчик няма да има никакви кабели. В датчика на термостата колко кабела ти влизат? 1? 2,3,4?

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              изглежда ми като при колегата дето ти споменах в другата тема: при него е същото положение - на термостата си има двоен датчик, който си върши цялата работа, а неговия радиатор е от модел който на термостата си има единичен датчик, а другата част му е навита на радиатора под формата на син датчик. Поради двойния датчик - функцията на синия датчик става декоративна. При теб ми изглежда същото. Просто в синия датчик няма да има никакви кабели. В датчика на термостата колко кабела ти влизат? 1? 2,3,4?
              не съм сигурен но мисля че са 2 бр... ще уточная,НО виж че И РЕЛЕТАТА /горе дясно/ се различават мисля си :ако функцията на тези 2 конектора с по 2 кабела е една и съща/горе ляво/, то тогава може би само са добавили още една ’командваща’ верига на релето, която да пуска 2-ра степен при достигане да висока температура ...в тоз ред на мисли дали може тези еднакви конектори да ги свържа, колата ми е 1995 , 1747 със клима нали си по схемите - как мислиш?

              Коментар


                #8
                абе лошото е че на двигателите от преди 98-ма, не съм сигурен дали гледам точните схеми, но ей сега специално си тръгнах по-рано от работа, за да мога да прегледам каквото имам и да ти кажа със сигурност. по късно ще си ред. поста с точно инфо...поне ясно ли е от какво е този радиатор дето си намерил?еми... ровичкам в една схема ама тя е на двг от 98-ма, дали е същото.... на тези сникмки така както е снимано е все едно се гледа откъм шоф. място нали? Кой е тоя елемент в който влизат синия и белия кабел? И какво е това дето в него влизат 4 кабела? Нещо цветовата схема не ми отговаря.... В общи линии мога да ти кажа следното - на всички модели с 1 перка, схемата е еднотипна: 11 Акумулатор -> 129 Бушон -> 154 Перка -> Н.Д. разклонение към 170 резистор, и към 123А реле, даващо маса; след резистора - пак 122 реле даващо маса, управлението и на двете релета е през маса от ЕКУ, иначе са захранени през контактния ключ. Това е. Просто при теб 157 синия датчик който казва на компютъра каква е температурата на антифриза, се намира на друго място, може би някъде около термостата. А на новия радиатор - е на радиатора. Така че ако досега всичко е било наред, няма причина да не бъде наред отново, а ако толкова искаш да използваш синия датчика на радиатора, намери си другия син датчик някъде около термостата, би трябвало да има един, и премести кабелите от единия на другия. Бих направил измервания с мултицета за по-сигурно.Ето и нагледно:
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  Синия и белия кабели влизат в резистора, а онова горе с четирита кабела е реле за бързата степен на перкатa.
                  Прикачени файлове
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Според схемите перката ти се управлява от ЕКУ-то.ЕКУ то взима информация от датчика, за температура на антифриза.ЕКУ-то управлява 2 релета, според това дали трябва да минава през резистора или да го шунтира.Общо взето 99% не ти трябва да имаш никакъв датчик върху радиатора.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      новото е от комплект за климатик за HGT браво - 2000 кубика.МОЖЕ би след 98 г. но не е сигурно за годината засилил съм се да използвам тоз датчик , защото това е по-новата схема и предполагам има предимства както например доработката на схемата на фаровете с релето.освен това новите кабели са доста по-добре от мийте старите предполагам че тая схема е по-надеждна, не случайно е в по-късните версии на колите

                      Коментар


                        #12
                        Не ми се пишат разяснения, но с този радиатор няма да е същото, трябва да се пипне от жичкаджия, директно вклчване в буксите няма да се получи, този синия датчик обърква нещата. Със сигурност не е от 98-ма, понеже от тогава управлението на системата преминава в ЕКУ, а преди 98-ма е поверено точно на този синия датчик, същото е и в ТД75 и ТД 100, затова питах дали не е от такъв мотор. Исках да кажа че това НЕ е по-новата схема. Той има ли празна букса тоя датчик, или направо е окабелен и свързан, че не виждам на снимката? В схмените които имам точно тия 2 букси са забравени....Ето я по-новата схема на ХГТ: Виж как управлението на бобината на 123А е от ЕКУ, а датчици 157 и 158, които са от стария вариант, са сменени от 279 - двоен темп. датчик. Синия датчик 172. също липсва.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          Свали армировките на моторчетата и виж разликите в свързването на стария и новия. Връзките ги направи като на старата ти перка. Просто изолирай инсталацията на включвателя(синия), а самия него го оставяш завит и така ще ползваш новата инсталация, но по старата схема
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            Rokambol написа:
                            Свали армировките на моторчетата и виж разликите в свързването на стария и новия. Връзките ги направи като на старата ти перка. Просто изолирай инсталацията на включвателя(синия), а самия него го оставяш завит и така ще ползваш новата инсталация, но по старата схема
                            добра идея

                            Коментар


                              #15
                              u_bo написа:
                              Rokambol написа:
                              Свали армировките на моторчетата и виж разликите в свързването на стария и новия. Връзките ги направи като на старата ти перка. Просто изолирай инсталацията на включвателя(синия), а самия него го оставяш завит и така ще ползваш новата инсталация, но по старата схема
                              добра идея
                              Естествено гениалното е винаги просто, до сега се изписаха куп излишни съвети, а то къде бил ключа то бараката.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар

                              Working...
                              X