Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Откъде може да се прекарат два кабела по 16 квадрата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Откъде може да се прекарат два кабела по 16 квадрата

    от акумулатора в купето?Въпросът ми е дали и къде има подходящи дупки за да минат кабелите? Обмислям възможността да сложа, поради определени причини, ключ маса в купето.Става дума за Фиат Пунто, от първия модел! Темата се премести в "електрическия" раздел Модераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Моите скромни познания ми подсказват че трябва да сложиш не ключ а шалтер не е ли по-лесТно да прекараш 2 кабела по 0.75 кв.мм и с тях да управляваш реле ?

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Моите скромни познания ми подсказват че трябва да сложиш не ключ а шалтер не е ли по-лесно да прекараш 2 кабела по 0.75 кв.мм и с тях да управляваш реле ?
      Моите познания по подобни въпроси са много по-скромни от твоите, и за съжаление, изобщо не разбирам как точно имаш предвид да се свърши работата на ключ маса от (или чрез?) реле?

      Коментар


        #4
        Няма да питам по каква причина искаш да монтираш ключ-маса, обаче ако именно това е целта ти, идеята на Оги няма да я бъде.По простата причина, че релето, което би било подходящо за целта ще има абсурдно висока консумация.Дори на това му викат не реле а контактор А и ако монтираш ключ-маса, трябва ти само един кабел, не 2.В залягане под корите и гледане му е майката.Аз като монтирах алармата на темпрата не можах да намеря от къде да вкарам едно единствено кабелче!И то далеч по-тънко от твоето Наложи се да закачам датчика за отворен капак към лампата за износени накладки...
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          16 квадрата не е ли малко ?? През този кабел ще минава цялата консумация на колата. Ключ - маса. - Един кабел от минуса на акумулатора. Другия отива на корпус - разбира се на възможно най-близко разстояние. На някои зилове е отазд на седалката до акумулатора. На УАЗ-ките - 459 - над съединителя - пак поради тази причина. Загубите са много за всеки сантиметър отгоре кабел. Така че мисли добре преди да правиш. Да не изгориш инсталация. И така и така правиш ключ маса - вземи си и сложи предпазители за стартер, и другите най-големи консуматори.
          Fiat Palio Weekend TD70
          ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

          Коментар


            #6
            Вече отдавна съм сложил ключ маса, защото след като купих колата в края на 2006 година, 3-4 пъти "безпричинно" акумулатора се изтощаваше изцяло, съответно се е налагало два пъти да го нося ходейки от по-далечни разстояния за да го зареждам... После се разбра, че от от време на време има изтичане на ток-около 3 ампера!Ходих на 5-6 места, тук във форума също поставих въпроса, но така и не можа да се разбере каква е причината, още повече, че не винаги, когато отивах при някой специалист, изтичането го имаше (за момента)! Май от много време вече няма изтичане-не съм улавял такова с измервателния уред, който държа постоянно в колата, но поради страх и навик, винаги изключвам ключ масата, но когато по-често спирам колата в рамките на един ден ми омръзва да отварям и затварям капака! Затова имам и друг въпрос: При изтичане от порядъка на 3 ампера, колко време е необходимо за да се разреди акумулатора до степен да не може да върши работа? А ако ключ масата ми е "подръка", няма да съм затруднен винаги да го изключвам!

            Коментар


              #7
              По малко от денонощие, зависи от състоянието на акумулатора, може да се срине и едва за няколко часа.Кажи сега с какво е оборудвана тази кола? Музика някаква, различна от заводската? Аларма? Някакви други извънфабрични неща? Лампа в багажника? В жабката? Забравени плафони? Трябва в момента в който хванеш утечката , да започнеш да вадиш бушоните 1 по 1 докато си покаже.

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                По малко от денонощие, зависи от състоянието на акумулатора, може да се срине и едва за няколко часа.Кажи сега с какво е оборудвана тази кола? Музика някаква, различна от заводската? Аларма? Някакви други извънфабрични неща? Лампа в багажника? В жабката? Забравени плафони? Трябва в момента в който хванеш утечката , да започнеш да вадиш бушоните 1 по 1 докато си покаже.
                Единственото, което установи един специалист по монтиране на аларми и радия, към когото ме насочиха, е ,че ,според него, проблема е свързан с алтернатора! Установи го именно чрез метода на изключване на бушоните! Стигна до извода, и беше сигурен, че утечката идва от ел. кабелите, идващи от алтернатора и ел. мотора, но теоретично изключи ел. мотора като възможност, и така остана само алтернатора! Даде ми съвет да се обърна към специалисти по алтернатори.Ходих ,вероятно, при около 5-6 такива, като някои от тях показваха неразбиране на проблематиката, други ме насочваха примерно към някаква възможна компютърна диагностика (където пък ми казаха, че не могло да се диагностицира такъв проблем чрез компютърна програма и съответни уреди!?). Допълнителен неблагоприятен относно диагностиката фактор беше това, че в повечето случаи, когато отивах при специалисти електротехници, нямаше утечка в конкретния момент Аларма нямам! Радио също нямаше (сега имам)! В багажника и жабката никога не е светила лампа!? Плафон какво беше? Yellow_Flash_Colorz_PDT_44 А, да-за осветлението на купето!...

                Коментар


                  #9
                  В крайна сметка смени ли си алтернатора?Аз бих процедирал така:1. За един ден си свалям бушона за осветление в купето - виждам дали има разлика.2. Изключвам алармата ни при теб няма.3. Бушоните за уредите на таблото - свалям ги за един ден.4. Централното - бушона.-----Всички които не са жизнено важни.5. Слагам друг алтернатор.Огледай всеки кабел за оголвания по изолацията, където намериш.Тези неща лесно не се откриват.
                  Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                  Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                  Коментар


                    #10
                    GTipo написа:
                    В крайна сметка смени ли си алтернатора?Аз бих процедирал така:1. За един ден си свалям бушона за осветление в купето - виждам дали има разлика.2. Изключвам алармата ни при теб няма.3. Бушоните за уредите на таблото - свалям ги за един ден.4. Централното - бушона.-----Всички които не са жизнено важни.5. Слагам друг алтернатор.Огледай всеки кабел за оголвания по изолацията, където намериш.Тези неща лесно не се откриват.
                    Прав си, че една добра възможност, може би, беше да сменя алтернатора, след като специалиста по електроника го посочи като причина но :1. електротехниците, при които ходих, основателно или не, сериозно разколебаха убедеността ми, че това е причината; 2. вероятно не са евтини алтернаторите; 3. утечката все по -рядко почна да се проявява, а от доста време, макар че вече много рядко проверявам, не установявам такава; 4.ключ масата, общо взето, ме устройва, освен в случаите, когато трябва да ползвам колата с повече прекъсвания, в рамките на един ден.Иначе, естествено е, че безусловно най-доброто е да се разбере причината и да има гаранции, че няма изненадващо да се стигне до липса на ток! Както отбелязах и преди, това че утечката е от време на време, силно затруднява диагнозата! На практика, единствения случай, при който имаше уловена в подходящ момент утечка (3 ампера...иначе много пъти съм я "хващал", но когато на следващия, или след един два дни отида при някой-вече я няма, или е съвсем слаба!?)) позволяваща диагностика по правилата, беше при споменатия специалист по електроника, който се насочи към алтернатора като причина, но пък електротехниците, на практика, я отхвърлиха! Еди дори ми предложи да сложи "диод", мисля, на кабела на алтернатора, с цел тока да може да тече само в една посока, да не се връща, и съответно да янма утечка, ако е от алтернатора.Не успях, обаче, да намеря подходящ диод, а други електротехници ми казаха, че било пълна глупост!? това!?

                    Коментар


                      #11
                      Ами има вероятност да прави консумация... но тя е в зависимост от консумацията теглена от Алтернатора. ПРи ниска консумация и възбуждането е малко. Това го казвам, тъй като някой фиати обикновено имат проблеми с това възбуджане - все се прецаква ещо и може да се прави директно от някъде другаде от някой специалист. но 3 ампера мисля, че му е почти максималния ток на възбуждане и то при консумация около 50-60 ампера от него. НО това което казващш, че е от време на време и някой път и по малка - за мен това е утечка. Т.е. някой кабел имаш без изолация и като караш я се чукне някъде я не. Както каза колегата - почваш да махаш предпазителите - иначе трудно би го открил. Но ако е бил стигнал именно до генератора - ами подай му възбуждането от нова верига - но през реле задължително.
                      Fiat Palio Weekend TD70
                      ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                      Коментар


                        #12
                        "Но ако е бил стигнал именно до генератора - ами подай му възбуждането от нова верига - но през реле задължително." Понеже не съм достатъчно компетентен по въпроси, свързани с електричество, потърсих и точното значение на "реле":"Релето е апарат за релейно усилване на сигнали. Това означава, че при плавно изменение на входната величина Х изходната величина Y се изменя скокообразно. Изходната величина е електрическа (напрежение или ток)." Имам предположения за смисъла на идеята с релето, но все пак моля за пояснение, обосновка! А "нова верига" какво значи-да се постави нов кабел ли?

                        Коментар


                          #13
                          извинявай колега. Ще поясня всичко. Реле е контактор. Представлява електромагнит задействан с постоянен той, който привлича към себе си котва , към която има контакти - силови. Цялата идея е, че с малка консумация на ток - около 10 мА на релето, ти управляваш силови вериги - до колкото си искаш ампера. На теб ти трябва примерно реле на 12 Волта с ток минаващ през контактите - 20 Ампера. Всяко реле си има захранване + и - . Има и така наречения превключващ контакт. Обикновено е така при така наречените автомобилни релета. Ти трябва да видиш по схемата на самото реле кое точно ти е контакта. Тебе те интересува тоя който е отворен. На него на трябва да вържеш силовата верига - демек кабела от акумулатора - предпазителя 20 А ( който ми се струва голям ама все пак ... ) - контакта релето и от там към възбуждането на генертора. Подаването на + на релето е хубаво да е от верига на колата тим където си сигурен че след като изгасиш колата, не се подава напрежение. Т.е. някое друго реле, за нещо друго. Но трябва с обиклновен мултицет да провериш че като запалиш колата има напрежение към релето, като го спреш - няма. Подаваш го тоя плюс към релето и това е. По тоя начин можеш да си решиш и други проблеми ако имаш. Доколкото знам на по старите модели, вентилатора за охлаждането на радиатора ако работи повече време прегаря датчика или клемите му. решаваш проблема като направиш така че датчика да управлява релето, а контактите на релето да пускат вентилатора. Дано да си ме разбрал какво ти обясних, ианче напразно ще съм си изгубил времето . Ако не си сигурен в действията си, иди при някой който се занимава с такива неща - ще дадеш 5 лв ама ще си спокоен.
                          Fiat Palio Weekend TD70
                          ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                          Коментар


                            #14
                            Според lz2rmi, а и други!?, би трябвало кабела за масата да е по-дебел (от 16 квадрата), при положение, че ще се удължи (най-вероятно с около метър и четвърт! Други хора ми казаха, че при такова увеличение на дължината-от 30-40 см (както е сега) на метър и половина, въпросът за използване на кабел, по-дебел от 16 квадрата, какъвто е и оригиналният, не е актуален-би могъл да се обсъжда само за случаи, при които става дума за много по-съществени дължини! Питам, и защото вече съм купил кабела (16 квадрата), и искам да знам дали да харча отново пари за по-дебел, или да използвам вече купения!

                            Коментар

                            Working...
                            X