Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свързване на перката на вентилатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свързване на перката на вентилатора

    Значи днес се загледха на бравото. нали има един датчик отстрани на радиатора.значи идва до него двужилен кабел единия кабел минава пред датчика и продължава към мотора на перката.Въпроса ми е не трябва ли този датчик да управлява реле а не да е силов контакт на мотора на перката.Както и да го гледах към датчика и перката отиват само 2 кабела.Това нормално ли е или е преправяно.Освен това съм чувал че перката има 2 степени- как се командват аджеба щом към мотора отиват само 2 кабела няма кабел за бавни обороти,Понякога като изгася двигателя и перката работи още 20 -30 секунди и спира. Няма ли опасност от случайно включване на перката докато колата е угасена и от това да ми пада акумулатора?
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    - мисля че нямаше реле, но не го твърдя на 100%- две степени имат перките на колите с климатик- нормално е да работи перката при изгасен амтомобил; има риск за акумулатора само при повреда на датчика
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Перката е свързана така: Един кабел тръгва от акумулатора, и влиза в нея. Т.е. постоянно е захранена. После от нея излиза другия кабел, който се разклонява на 2, ако имаш климатик. Едната част минава през резистор и влиза в реле с норм. отв. контакт на номер 30, а изхода - 87 отива на маса. Другия кабел от разклонението не минава през резистор, а влиза направо в друго реле от същия тип. Т.е. веднъж тока минава през перката и през резистора, и така се върти по-бавно, а веднъж тока минава директно само през перката. Така чрез сигнал от комптъра се затваря или едното, или другото реле, и перката започва да върти. Надявам се да е станало ясно защо в перката влиза само 1 кабел и излиза 1. Управлението е през масата. Самите релета как се командват - те са постоянни захранени при контакт, а ЕКУ контролира масата им. Когато спреш контакта - нормално е релетата да спрат, съответно и перката. Това важи за определени модели При някои перката спира едва когато водата поизстине. В моделите с 2 перки , като например Браво/а ЖТД с климатик, изпълнението е по различно - няма го въпросния резистор който често прави проблеми, а степените на перките са както следва - бавната - перките са вързани последователно, бързата - успоредно.

      Коментар


        #4
        Sev написа:
        - мисля че нямаше реле, но не го твърдя на 100%- две степени имат перките на колите с климатик- нормално е да работи перката при изгасен амтомобил; има риск за акумулатора само при повреда на датчика
        Мерси за отговорите и на двамата. Значи бравото е без климатик и много се учудих че кабела е директно през датчика.Няма ли опасност да се стопи че перката дърпа към 10 ампера сигурно.датчика предвиден ли е за силов контакт?Горе от маркуча ми капеше по малко антифриз и точно върху датчика, възможно ли е от антифриза да окъси и да включи перката?Разследвам причините защо вчера изведнъж ми беше паднал акумулатора
        http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
        Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
        FIAT БРАВО 1.2 16v
        ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
        FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

        Коментар


          #5
          по принцип ако всичко е о.к. не може да влезе водано дали е така....аз като си сменях антифриза бях разкачил датчика, защото ми пречеше и го намокрихпосле съхна два часа, защото се случваше точно това - постоянно работеще перката
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            само да вметна че перката е предпазена през 40-амперов, така че дърпа повечко от 10

            Коментар

            Working...
            X