Имам отскоро ФИАТ ПУНТО - 2001 година. След 100 км. ел. усилвателя на кормилото се скапа.В сервиза ми казаха, че електрониката за управлението е наред, но електро-моторчето не работи(новото е ~500 лв.). Реших да го отворя и видя какво му е. Проблема идва от две малки релета, които включва звездните центрове на две(вероятно синхронни) моторчета в един корпус - релетата са "малко"поразтопени. Търся две релета - SIEMENS - V23072-C1061-A308. - те са за - 40А. (подобни релета струват от 2-5 лв., а къде са 500 лв.) Благодаря предварително за всяка информация !
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем! Фиат Пунто - ел. усилвател.
Collapse
X
-
Цената на това реле в e-bay е 50 евро Виж този линк - кое е твоето реле? Това са заместители с "народни" цени - 2-5$.
-
Deni, имам едно питане към теб. Когато завъртиш на контакт и светва червеното воланче, след няколко секунди гасне или остава да си свети. при мен гасне, а при завъртане на стартер пак светва. Иначе сега събирам инфо какво точно се е случило и какво ще правя сега. И още нещо. Освен, че са били разтопени двете релета, мерил ли си нещо друго на електромотора, т.е. каква диагностика може да му се направи, ако е свален. чао
Коментар
-
Здравеи Cheruna, при мен е същото- контакт...светва малкото кормилце и след 5-6 секунди угасва , като запаля двигатела - светва малкото кормилце отново и кормилото се върти трудно. Баща ми го свали(в купето , под кормилото-вляво) , измери изолацията-каза че е добра и моторчето не мирише на изгоряло . Когато измери намотките(през куплунга),те имаха връзка-свързани (едното реле - беше залепнало, а другото като му подадохме 12 волта-трака , но не му се включваха контактите)- и двете релета са за смяна. Успех с разследването!
Коментар
-
Писането на кирилица е задължително в този форум!модераторски екип fiat-bg.orgAz dnes si dadoh puntoto da mu slojat alarma. Malko sled tova se poiavi tozi problem - sled kato zapalia mi svetva chervenoto kormilce na tabloto i se varti mnogo trudno volana. Dali moje kato sa mi slagali alarmata nesto da sa prekasnali ili e prosto savpadenie? Kak moga da proveria i mojete li da mi preporachate serviz kadeto da mi go poglednat? Nov mi e fiata i ne razbiram mnogo ako niakoi ima disk ili nesto s tehnicheska informacia , shemi i podobni ste sam mnogo blagodaren.
Коментар
-
При мен се получи този проблем , също три дни след като ми монтираха аларма , но може да е съвпадение . Виж на този адрес има снимки : http://www.puntoclub.hu/forum/punto2...kormany?page=2
Коментар
-
здрасти пак, дени. направих това, което ми каза. мерих съпротивление на трите извода на голямата букса с дебелите кабели. между средния извод (черен кабел) и този до него (червен кабел) има връзка (съпротивление =0 ). Доколкото разбрах и при теб е така. тъй като токовете са ми най-слабото място, да питам още веднъж- според теб това означава, че релето е залепнало и това е причината да не работи електромоторът. има ли начин да се разбере кое от двете релета не работи, т.е. тази кобминация от кабели за кое реле се отнася? макар че най- добре е да се сменят и двете, ми се струва. Как става тази смяна, като че няма да стане лесно, трябва специалист. относно миризмата- пак го душа, мирише си на пластмаса и гума, но не на изгоряло, според мен. а и още веднъж да спомена, че диагностикът в сервиза на фиат също го мириса, но не каза нищо. пиша всичко това, защото все пак мирише на гумата от уплътнението (според мен), а единственото сравнение, което мога да направя е от изгорял контакт . при мен не е такава миризмата. Как е при теб? не виждам никъде почернено или какво и да е било друго нередно. Но кой знае какво е навътре.... дано да имам късмет и да се окаже проблемът в релето. при теб как са нещата, смени ли релето и заработи ли проклетията?поздрави.
Коментар
-
Здравейте всички измъчени от "тежкото кормило". Получих релетата , монтираха ми ги и вече всичко е О’К . Няколко съвета за "направи си сам":1. Сваляте моторчето .2. Развивате две къси болчета на кръглата платка и две дълги болчета на пластмасовия държач за кабелите .3. Завъртате платката(ако е възможно-аз отпоявах шестте дебели жици , защото не съобразих , че може само да се завърти платката).4. Сменяте ДВЕТЕ РЕЛЕТА (ако едното е "заминало", гаранция , че и другото "пътува").5. Сглобявате по обратен ред .
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар