И при мен се прояви проблема. Случваше се понякога, особено в студено и влажно време, но сега вече е постоянно. След запалване и завъртане на волана САМО на ляво, лампата светва и системата спира да работи. При въртене на дясно това не се случва. Записаната грешка е С1005 - Torque sensor. Калибрация с FiatECU не помага. Тук ми изниква въпроса възможно ли е да е от релетата? Ще сваля мотора и ще ги проверя, но доколкото помня и двете се задействаха заедно, което според мен изключва проблем в тях щом на дясно си върти. Ако е сензора има ли го някъде нов или варианта е цялата система от морга и пак колкото изкара? Акумулатора е нов и зареждането е нормално, има си ток достатъчно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем! Фиат Пунто - ел. усилвател.
Collapse
X
-
Вчера вечерта свалих мотора и гледайки снимка от Интернет, без да вадя платката видях на кои от тънките кабели са свързани бобините на релетата. Излиза, че и двете релета се задействат заедно, бобините са свързани в паралел. Мислех, че едното е за едната посока, другото за другата, но явно обръщането става в контролера. Излиза, че релетата са две заради големият ток, като всяко от тях е с по два Н.О. контакта, отново за да носят по-голям ток. Това е малко грешка, защото в реалността винаги едното перо допира първо, макар и за част от секундата и това води до по-бързо износване. В контакторите на машините се вижда ясно примерно.
След като ги разщраках доволно много пъти, с лампа 21W от стоп проверих дали затварят контактите и поне в този момент се оказа, че и четирите контакта в двете релета прехвърлят. Тока през лампата е 1/10 от този, който черпи мотора, но все пак е ориентир. После отидох до колата и монтирах мотора обратно, като за мое учудване сега работи. Ще излезе, че едното или и двете релета вече имат някакъв механичен проблем вътре в тях и с разщракването им с мотора поставен с главата нагоре явно нещо се е преместило и сега работят. Ще поръчам две релета за проба. Мислех даже да го направя с външни релета за 40А примерно, да знам, че няма да нагарят, но е повече занимавка.
Интересното, е че записаната грешка беше за датчика, но явно ще се окаже мотора. Ето и снимката на платката:
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Смених релетата, всички спойки по платката бяха перфектни. За съжаление обаче понякога си имам проблем. Като карам колата не ми е изключвало, същото е както онази вечер след като разщтраках оригиналните релата, работи си. Обаче ако на място въртя много бавно волана на ЛЯВО в един момент се чува нещо като леко скърцане и в следващият момент чувам релетата как изключват. Ако въртя бързо волана и в двете посоки не изключва. Явно е сензора. Иначе мотора е най-обикновен трифазен, свързан в звезда, като двете релета "затварят" центъра на звездата. Съответно с честотно управление (честотен инвертор), му се управляват оборотите и силата на тока за двата режима, City и нормалният.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоСменяш комплекта и готово.
Това е варианта. Колко вървят по моргите?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Здравейте . може ли да ми кажете грешка c1015 ecu . Какво отчита моторче .датчик ъгъл на завиване или компютър на волана.това е първия въпрос. Втория мога ли да заменя части от волан с номер 6971с другия които започваше с 7.... Не съм сигурен в момента той е монтиран но е с жълтия кабел както и на 6971 датчик ъгъл на завиванеFIAT PUNTO 188 1,242cc V8 44kw
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар