Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

FM трансмитер + запалка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    FM трансмитер + запалка

    Колеги,купих си транмитер и се появи проблем.Когато ключът не е на контакт няма ток на запалката и не мога да слушам музичка.Има ли някакво добро решение на проблема?

    #2
    Да - да промениш захранването на запалката, така че да стане независимо от контакта.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Това е ясно,но откъде да взема захранването?

      Коментар


        #4
        willow75bg написа:
        Това е ясно,но откъде да взема захранването?
        най-грубо е от таблото с бушони. можеш и от радиото. но подсигури добре веригата, неслучайно са направили запалката да не е под напрежение, колкото по -малко вериги са под напрежение в автмобила токова по-добре и аз съм с трасмитер и дори съм изкарал допълнително гнездо под пепелника д ами е по-удобно, но въпреки това пуснах тока както си е на запалката, да няма напрежение без контакт
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Можеш да го вземеш от няколко места, (напр. от куплунзите при предпазителите; има доста яки точки, независещи от контакта), но подобна промяна не е правилна, затова не ти писах и детайли. Има доста компетентни колеги, могат да ти предоставят и схема.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Мога да ти кажа аз какво съм измислил и скоро мисля да го приложа (основно залагам на решение 1):Решение 1: Взима се ключе с 2 положения (да го наречем девиаторен ключ) - то има 3 клемички. Идеята му ще е да си изберем дали да прекарваме веригата през оригиналния кабел на запалката, или през измисления от нас постоянно захранен кабел. Режем оригиналния кабел на запалката и входа му закачаме на лявата клема на копчето, изходът за към запалката закачаме на средната клема, а нашият постоянно захранен кабел закачаме на дясната клема на копчето. Обикновено копчето издържа около 4А на 240 волта, което грубо прави около 80А на 12 волта. Така хем ще можем да си избираме по коя верига да си пускаме тока, хем ще знаем, че ако решим да си ползваме запалката за палене на цигари (ние не сме пушачи, но по принцип да си имаме и работеща запалка ), ще сме си през оригиналната верига, която е бушонирана и обезопасена. На нашия самоделен кабел също можем да сложим бушонче - в Практикер съм виждал държател за бушонче с бушон 7,5А за 1,69 лв. ако не се лъжа. Много елегантни копчета се продават в Конрад - струват по 25 стотинки.Решение 2: С реле, което затваря веригата при изключване на контакта. Т.е. управлението на релето ще го вържем например към тока от запалката и когато колата е на контакт, релето работи и отваря веригата, когато извадим ключа, спираме управляващия ток към релето и то затваря веригата. Предполагам, че подобно реле би струвало 8 - 10 лв. максимум. Работната верига на релето ще е вързана към постоянно захранен кабел, пред когото също можем да вържем бушонче. Така запалката на колата ще е захранена или през оригиналния си кабел (когато колата е на контакт), или автоматично ще превключва на самоделното ни захранване при спиране на контакта. Ще има много кратко прекъсване на тока, но това няма да е голям проблем за песента - в най-лошия случай ще почне същата песен отначало Тук може да се сложи и по 1 диод и на оригиналния кабел, и на самоделния ни кабел, за да не се омешват токовете. Досега не съм проверявал цените на 12-волтови диоди, ако някой го направи, да казва.
            Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

            Коментар


              #7
              Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Аз пък бих свалил релето в жабката което захранва запалката, и бих сложил мост м/у 30 и 87. Това реле се захранва при контакт, а с моста - винаги ще има верига. Простичко.... ОБАЧЕ - това реле захранва и други интересни неща като подгряване на седалките например и още нещо беше..... Имаше една тема наскоро, със същото съдържание като тази. Момент да потърся.... хоп - намерих я: ТЕМА ПО ТЕМАТА. Пък току виж и ел. джамовете ще заработят без контакт.... Просто, бързо, лесно....Колега IvoMarea - има нещо много съмнително в това че ако ключе издържа 4 ампера на 220 волта, ще издържи 80 ампера на 12 волта. Нали не мислиш че кабел от половин квадрат който поема 4 ампера на 220 волта, ще поеме 80 ампера, било то и на 12 волта? Не се смята така.

              Коментар


                #8
                Колеги,страшни сте.Много благодаря за отговорите.

                Коментар


                  #9
                  И аз да се впиша с благодарностите за схемата и идеите, само че при мен тъй като нямам нито ел шибидах нито подгряване (SX), от реле 91 се променя захранването само на ел. стъкла, запалката - не. Пробвах на контакт и тя работеше при извадено реле, някой да има представа кое може да е релето за запалката ?
                  Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                  Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                  Коментар


                    #10
                    ogi28b написа:
                    Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Аз пък бих свалил релето в жабката което захранва запалката, и бих сложил мост м/у 30 и 87. Това реле се захранва при контакт, а с моста - винаги ще има верига. Простичко.... ОБАЧЕ - това реле захранва и други интересни неща като подгряване на седалките например и още нещо беше..... Имаше една тема наскоро, със същото съдържание като тази. Момент да потърся.... хоп - намерих я: ТЕМА ПО ТЕМАТА. Пък току виж и ел. джамовете ще заработят без контакт.... Просто, бързо, лесно....Колега IvoMarea - има нещо много съмнително в това че ако ключе издържа 4 ампера на 220 волта, ще издържи 80 ампера на 12 волта. Нали не мислиш че кабел от половин квадрат който поема 4 ампера на 220 волта, ще поеме 80 ампера, било то и на 12 волта? Не се смята така.
                    по-елегантно би било да се сложи "мост" с ЦК ключ.така схемата ще си работи ’оргинално’ а само при нужда с ключето ще се променя да има постоянно ток

                    Коментар


                      #11
                      svetli4a написа:
                      И аз да се впиша с благодарностите за схемата и идеите, само че при мен тъй като нямам нито ел шибидах нито подгряване (SX), от реле 91 се променя захранването само на ел. стъкла, запалката - не. Пробвах на контакт и тя работеше при извадено реле, някой да има представа кое може да е релето за запалката ?
                      И при мен е същото нестава като се окъсят крачетата на това реле.
                      Fiat Marea SX 1.6. 16V '98
                      Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16V '99

                      Коментар


                        #12
                        Колеги единствената схема която имам е на браво/а след 98-ма, утре пробвам при мен как ще е, и ще пиша. Кое точно е това реле 91 ? Що не питате infineon как се е справил с проблема?

                        Коментар


                          #13
                          И аз предположих че може би в по-новите има някаква промяна, иначе за релето специално при мен на него пишеше "5F" като отворя жапката видях 2, това е от лявата страна, на гърба му има схема на която пише кои крачета колко са. U_bo ,проблема ми не е как да го вържа, направих го, но просто предпочетох да си взема по-новия модел касетофон и трансмитер, вместо CD и сега ми трябва пост. ток към запалката :D. Пфф че не ми остана време на село щях да измъкна и другото реле да проверя, за това питах тук , мерси все пак
                          Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
                          Citroen Berlingo 1.4/8v (04)

                          Коментар

                          Working...
                          X