Колеги,купих си транмитер и се появи проблем.Когато ключът не е на контакт няма ток на запалката и не мога да слушам музичка.Има ли някакво добро решение на проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
FM трансмитер + запалка
Collapse
X
-
willow75bg написа:Това е ясно,но откъде да взема захранването?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Мога да ти кажа аз какво съм измислил и скоро мисля да го приложа (основно залагам на решение 1):Решение 1: Взима се ключе с 2 положения (да го наречем девиаторен ключ) - то има 3 клемички. Идеята му ще е да си изберем дали да прекарваме веригата през оригиналния кабел на запалката, или през измисления от нас постоянно захранен кабел. Режем оригиналния кабел на запалката и входа му закачаме на лявата клема на копчето, изходът за към запалката закачаме на средната клема, а нашият постоянно захранен кабел закачаме на дясната клема на копчето. Обикновено копчето издържа около 4А на 240 волта, което грубо прави около 80А на 12 волта. Така хем ще можем да си избираме по коя верига да си пускаме тока, хем ще знаем, че ако решим да си ползваме запалката за палене на цигари (ние не сме пушачи, но по принцип да си имаме и работеща запалка ), ще сме си през оригиналната верига, която е бушонирана и обезопасена. На нашия самоделен кабел също можем да сложим бушонче - в Практикер съм виждал държател за бушонче с бушон 7,5А за 1,69 лв. ако не се лъжа. Много елегантни копчета се продават в Конрад - струват по 25 стотинки.Решение 2: С реле, което затваря веригата при изключване на контакта. Т.е. управлението на релето ще го вържем например към тока от запалката и когато колата е на контакт, релето работи и отваря веригата, когато извадим ключа, спираме управляващия ток към релето и то затваря веригата. Предполагам, че подобно реле би струвало 8 - 10 лв. максимум. Работната верига на релето ще е вързана към постоянно захранен кабел, пред когото също можем да вържем бушонче. Така запалката на колата ще е захранена или през оригиналния си кабел (когато колата е на контакт), или автоматично ще превключва на самоделното ни захранване при спиране на контакта. Ще има много кратко прекъсване на тока, но това няма да е голям проблем за песента - в най-лошия случай ще почне същата песен отначало Тук може да се сложи и по 1 диод и на оригиналния кабел, и на самоделния ни кабел, за да не се омешват токовете. Досега не съм проверявал цените на 12-волтови диоди, ако някой го направи, да казва.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Аз пък бих свалил релето в жабката което захранва запалката, и бих сложил мост м/у 30 и 87. Това реле се захранва при контакт, а с моста - винаги ще има верига. Простичко.... ОБАЧЕ - това реле захранва и други интересни неща като подгряване на седалките например и още нещо беше..... Имаше една тема наскоро, със същото съдържание като тази. Момент да потърся.... хоп - намерих я: ТЕМА ПО ТЕМАТА. Пък току виж и ел. джамовете ще заработят без контакт.... Просто, бързо, лесно....Колега IvoMarea - има нещо много съмнително в това че ако ключе издържа 4 ампера на 220 волта, ще издържи 80 ампера на 12 волта. Нали не мислиш че кабел от половин квадрат който поема 4 ампера на 220 волта, ще поеме 80 ампера, било то и на 12 волта? Не се смята така.
Коментар
-
И аз да се впиша с благодарностите за схемата и идеите, само че при мен тъй като нямам нито ел шибидах нито подгряване (SX), от реле 91 се променя захранването само на ел. стъкла, запалката - не. Пробвах на контакт и тя работеше при извадено реле, някой да има представа кое може да е релето за запалката ?Fiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
-
u_bo
ogi28b написа:Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Yellow_Flash_Colorz_PDT_23 Аз пък бих свалил релето в жабката което захранва запалката, и бих сложил мост м/у 30 и 87. Това реле се захранва при контакт, а с моста - винаги ще има верига. Простичко.... ОБАЧЕ - това реле захранва и други интересни неща като подгряване на седалките например и още нещо беше..... Имаше една тема наскоро, със същото съдържание като тази. Момент да потърся.... хоп - намерих я: ТЕМА ПО ТЕМАТА. Пък току виж и ел. джамовете ще заработят без контакт.... Просто, бързо, лесно....Колега IvoMarea - има нещо много съмнително в това че ако ключе издържа 4 ампера на 220 волта, ще издържи 80 ампера на 12 волта. Нали не мислиш че кабел от половин квадрат който поема 4 ампера на 220 волта, ще поеме 80 ампера, било то и на 12 волта? Не се смята така.
Коментар
-
svetli4a написа:И аз да се впиша с благодарностите за схемата и идеите, само че при мен тъй като нямам нито ел шибидах нито подгряване (SX), от реле 91 се променя захранването само на ел. стъкла, запалката - не. Пробвах на контакт и тя работеше при извадено реле, някой да има представа кое може да е релето за запалката ?Fiat Marea SX 1.6. 16V '98
Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16V '99
Коментар
-
И аз предположих че може би в по-новите има някаква промяна, иначе за релето специално при мен на него пишеше "5F" като отворя жапката видях 2, това е от лявата страна, на гърба му има схема на която пише кои крачета колко са. U_bo ,проблема ми не е как да го вържа, направих го, но просто предпочетох да си взема по-новия модел касетофон и трансмитер, вместо CD и сега ми трябва пост. ток към запалката :D. Пфф че не ми остана време на село щях да измъкна и другото реле да проверя, за това питах тук , мерси все пакFiat Brava 1.4/12v (96).... ммм бордо !
Citroen Berlingo 1.4/8v (04)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар