Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зумер срещу прегряване

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зумер срещу прегряване

    колеги, дайте идея как да си направя едно зумерче, което като наближи стрелката червената зона и да се разписка. не че не гледам постоянно температурата, но за всеки случай. не искам да е свързано с вентилатора и всеки път като се пусне той да ми пищи, нито пък искам механично да сложа някакво ключе по пътя на стрелката и така да го пуска. ама друг начин не знам дайте идея...този датчик дето е на термостата при мен предполагам работи със съпротивление.... как трябва да се върже зумера, че да се разписка?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    един приятел си взе за целта цифров термометър от конрад,сложи му датчика на тръбите на радиатора и - така.май имаше и зумер за определена температура

    Коментар


      #3
      а някакъв начин да се върже зумера към датчика на термостата и да се разписка ?? начина на твоя човек е функционален, но...
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        С делител на напрежение свързан с датчика за температура и така изчислен, че при 110 или 120 градуса да има 0,7 волта на изхода. Свързваш един обикновен npn транзистор и към колектора му зумера.Но тъй като май при по-висока температура датчика си намаля съпротивлвнието, то по-скоро ще трябва pnp транзистор.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          stanleyhacker написа:
          С делител на напрежение свързан с датчика за температура и така изчислен, че при 110 или 120 градуса да има 0,7 волта на изхода. Свързваш един обикновен npn транзистор и към колектора му зумера.Но тъй като май при по-висока температура датчика си намаля съпротивлвнието, то по-скоро ще трябва pnp транзистор.
          човече, това не мога да направя. ако има кой да си поиграе срещу заплащане с удоволствие бих го монтирал. не искам да слагам други джаджи в колата, искам просто една малка и дискретна пискалка
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            stanleyhacker написа:
            С делител на напрежение свързан с датчика за температура и така изчислен, че при 110 или 120 градуса да има 0,7 волта на изхода. Свързваш един обикновен npn транзистор и към колектора му зумера.Но тъй като май при по-висока температура датчика си намаля съпротивлвнието, то по-скоро ще трябва pnp транзистор.
            човече, това не мога да направя. ако има кой да си поиграе срещу заплащане с удоволствие бих го монтирал. не искам да слагам други джаджи в колата, искам просто една малка и дискретна пискалка
            колега според мен един обикновен датчик който действа като ключ / като този за перката на радиатора например/ ще ти свърши идеална работа, само че ще трябва да го монтираш на отделна тетка на някой от мъркучите това според мен е най лесното решение, но обикновенно такива датчици се намират до към 105-110 градуса което незнам дали те устройва
            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
            UNO 1.0 FIRE

            Коментар


              #7
              stef написа:
              pakumba написа:
              stanleyhacker написа:
              С делител на напрежение свързан с датчика за температура и така изчислен, че при 110 или 120 градуса да има 0,7 волта на изхода. Свързваш един обикновен npn транзистор и към колектора му зумера.Но тъй като май при по-висока температура датчика си намаля съпротивлвнието, то по-скоро ще трябва pnp транзистор.
              човече, това не мога да направя. ако има кой да си поиграе срещу заплащане с удоволствие бих го монтирал. не искам да слагам други джаджи в колата, искам просто една малка и дискретна пискалка
              колега според мен един обикновен датчик който действа като ключ / като този за перката на радиатора например/ ще ти свърши идеална работа, само че ще трябва да го монтираш на отделна тетка на някой от мъркучите това според мен е най лесното решение, но обикновенно такива датчици се намират до към 105-110 градуса което незнам дали те устройва
              ами мисля 110 градуса е ок. а ако например вържа някакво малко съпротивление на един такъв датчик дали няма да повиши температурата на "пискане"
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                pakumba написа:
                ами мисля 110 градуса е ок. а ако например вържа някакво малко съпротивление на един такъв датчик дали няма да повиши температурата на "пискане"
                няма, датчика е с биметални пластини има такива датчици МАЙ за всякакви темпертатури,едно време като се гаврех с NIMh батериите на мобифоните , вътре имаше такива защитии след счупване бях намерил такива изключватели - при определена температура прекъсват веригата .- може да го вържеш заедно с едно реле - на нормално затворени контакти. като е под температурата - тече ток и контактите на релето се отварят - не пищи.като се дигне температуртата - веригата се прекъсва - релето си затваря контактите - и БУМ ПИЩИИИИИ

                Коментар


                  #9
                  u_bo написа:
                  pakumba написа:
                  ами мисля 110 градуса е ок. а ако например вържа някакво малко съпротивление на един такъв датчик дали няма да повиши температурата на "пискане"
                  няма, датчика е с биметални пластини има такива датчици МАЙ за всякакви темпертатури,едно време като се гаврех с NIMh батериите на мобифоните , вътре имаше такива защитии след счупване бях намерил такива изключватели - при определена температура прекъсват веригата .- може да го вържеш заедно с едно реле - на нормално затворени контакти. като е под температурата - тече ток и контактите на релето се отварят - не пищи.като се дигне температуртата - веригата се прекъсва - релето си затваря контактите - и БУМ ПИЩИИИИИ
                  въориса е да намеря датчик за по-висока температура. то връзването после ще е лесно, дори без никакви релета- когато датчика даде верига веднъж когато трябва направо зумера ще му вържа. това не е проблем, но проблем е да се намери датчик за над 110 до 120 град. не съм търсил все още...
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    ..въориса е да намеря датчик за по-висока температура. то връзването после ще е лесно, дори без никакви релета- когато датчика даде верига веднъж когато трябва направо зумера ще му вържа. това не е проблем, но проблем е да се намери датчик за над 110 до 120 град. не съм търсил все още...
                    по принцип тези датчици прекъсват веригата при определена температура поскоро си мисля с реле за време - като тези за осветлението в купето.

                    Коментар


                      #11
                      здравейте наскоро си взех фиат браво 1.8 16v взе да загрява помислих че е термостата смених го и никакъв резултат а радиатора ми е студен а на самия термостат имам датчик може ли тоя датчик да е проблемен да не отваря термостата ще ви бъда много благодарен ако кажете какво може да е
                      SLABOST KAM AVTOMOBILIBE

                      Коментар


                        #12
                        Идваш на среща на форума и виждаме какво е. Така виртуално може да е от въздух, от изгорял резистор за първа степен, сигурно и от други неща м оже да е...

                        Коментар


                          #13
                          Re: Зумер срещу прегряване

                          pakumba написа:
                          колеги, дайте идея как да си направя едно зумерче, което като наближи стрелката червената зона и да се разписка. не че не гледам постоянно температурата, но за всеки случай. не искам да е свързано с вентилатора и всеки път като се пусне той да ми пищи, нито пък искам механично да сложа някакво ключе по пътя на стрелката и така да го пуска. ама друг начин не знам дайте идея...този датчик дето е на термостата при мен предполагам работи със съпротивление.... как трябва да се върже зумера, че да се разписка?
                          Ако ще правиш такава проверка, то тя трябва да е много много надеждна. За да си сигурен, че ще те информира когато се налага. Най-добре да се самотества при всяко подаване на контакт. Както например, светват всички по-важни лампи на таблото, за да видиш, че работят. Ако поставиш датчик ключ, никога няма да си сигурен, че ще сработи при необходимост. Искам да кажа, че ако това следене не е достатъчно надежно, си губи смисъла.Преди бях правил подобно нещо, което беше част от по-сложна реализация. Там го реализирах с цифров датчик, монтиран на корпуса на термостата или на главата, ако термостата е с пластмасов такъв. Процесор се занимава с него. Цялата работа се получава много компактна и не отнема място, но иска време да се направи. Не казвам, че така трябва да го направиш, но трябва да е надежно и безотказно.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            zafir написа:
                            здравейте наскоро си взех фиат браво 1.8 16v взе да загрява помислих че е термостата смених го и никакъв резултат а радиатора ми е студен а на самия термостат имам датчик може ли тоя датчик да е проблемен да не отваря термостата ще ви бъда много благодарен ако кажете какво може да е
                            не може да е от датчика - ако НАИСТИНА ти прегрява.- сигурен ли си в термостата ?- ако си СИГУРЕН - има 2 вероятности1 не си обезвъздушил добре2 гарнитура на глава или крива глава --> духа в антифриза --> прегрява -- това се хваща ЛЕСНО с тест за изгорели газове в антифриза - струва между 10 и 20 лв. във ВСЕКИ нормален сервиз.

                            Коментар

                            Working...
                            X