Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатроник как?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатроник как?

    колеги, дайте да измислим как да си направим климатроник е или поне да пуска и спира климатика
    fiat bravo 16_16v 103hp

    #2
    Re: климатроник как?

    При мен си спира когато достигне зададена температъра поне аз така го усещам по вървенето на колата.Ненамаляват оборотите само на вентилатора а имам чувство че изключва и компресора. После пак се включва и колата се спъва
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #3
      Ами кажи какво е това "климатроник", пък ще мислим.... Това не беше ли автоматичния климатик на немските коли?

      Коментар


        #4
        Мисля че климатрониците могат да духат и топло. Т.е. зимата палиш колата, климатроника обръща цикъла и почва да духа топло още преди да е загряла колата. Като загрее двигателя пуска от него вече топлото. Един приятел има Citroen C4 и ми е казал че така зимата си размразява предния прозорец, вместо да търка.

        Коментар


          #5
          Това трябва да е някаква велика френска инженерна мисъл. При положение че фреона изстива до около 3-4 градуса лятото, при обратен цикъл зимата колко трябва да изстине, за да може при -10 да е ефективен в тези 2-3-4 минути докато загрее двг? Не, вероятно в този ситроен предното стъкло е с електрическо нагряване, или има някаква друга система за бързо загряване, ако е дизелов двигател. Функцията на климатик, климатроник, или кой както го нарича, е да охлажда. Разликата с обикновения е че ЕКУ решава откъде да духа, дали да включва компресора, дали да вкарва външен въздух.

          Коментар


            #6
            Не бе хораа името си подсказва какво е КЛИМА-ТРОНОК = ЕЛЕК-ТРОНИК несте ли забелязали че на всички коли с климатроник таблото на климатика е с дисплей а обикновенните коли с копче климатик си ги пише климатик !!!
            www.puntopower.com
            FIAT Punto 1.2 16V Sporting

            Коментар


              #7
              Не бе хораа името си подсказва какво е КЛИМА-ТРОНИК = ЕЛЕК-ТРОНИК не сте ли забелязали, че на всички коли с климатроник таблото на климатика е с дисплей, а обикновенните коли с копче климатик си ги пише климатик !!!
              www.puntopower.com
              FIAT Punto 1.2 16V Sporting

              Коментар


                #8
                според мен колегата иска да се направи електронен контрол на температурата в купето.например - нагласяш на 23 градуса и като стане толкова се изключва за да не пада още температурата.например едно управление с терморегулатор

                Коментар


                  #9
                  и аз си го обяснявам като u_bo...и като се замисля не би трябвало да е толкова сложна задача...едно реле един терморегулатор и готова работата само мерак да има човек...а и като знам колко бързо се стопля в колата лятото надали ще стои дълго време изключен климатика...то като се замисля терморегулатора си има реле т.е. трябва само да го вържеш и ще трябва да се направи бутон с които да може да се прескача този терморегулатор и да се изключва щото ще е гадно зимата да ти духне студено на краченцата... а пък така като разсъждавам ако терморегулатора се сложи след бутона които си имаме на таблото ще може само чрез него да се пуска и спира климатика което вече си е идея и ще може съвсем спокойно да си го наместиш на 20С и той да си отваря и затваря веригата на климатика и да ти държи тази температура... та чак и аз се замислих дали да не се захвана чудя се само дали и каква е точно схемата на оригиналния климатроник и дали има разлика в механиката на климатика и климатроника въпреки че не виждам реална причина да има такава... т.е. съвсем спокойно ще може да се сложи бутон и механизъм от оригинален климатроник и така да стане работата хах дано не съм написал много смешни работи ама така като размишлявам по пътя на логиката до тези изводи стигам
                  Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                  BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                  BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                  Коментар


                    #10
                    kiselo написа:
                    и аз си го обяснявам като u_bo...и като се замисля не би трябвало да е толкова сложна задача...едно реле един терморегулатор и готова работата само мерак да има човек...а и като знам колко бързо се стопля в колата лятото надали ще стои дълго време изключен климатика...то като се замисля терморегулатора си има реле т.е. трябва само да го вържеш и ще трябва да се направи бутон с които да може да се прескача този терморегулатор и да се изключва щото ще е гадно зимата да ти духне студено на краченцата... а пък така като разсъждавам ако терморегулатора се сложи след бутона които си имаме на таблото ще може само чрез него да се пуска и спира климатика което вече си е идея и ще може съвсем спокойно да си го наместиш на 20С и той да си отваря и затваря веригата на климатика и да ти държи тази температура... та чак и аз се замислих дали да не се захвана чудя се само дали и каква е точно схемата на оригиналния климатроник и дали има разлика в механиката на климатика и климатроника въпреки че не виждам реална причина да има такава... т.е. съвсем спокойно ще може да се сложи бутон и механизъм от оригинален климатроник и така да стане работата хах дано не съм написал много смешни работи ама така като размишлявам по пътя на логиката до тези изводи стигам
                    НЕ МИСЛЯ че климатроника работи на принципа - вкл./изкл. на компресора.товва ще убие компресора за много кратко време.по-скоро МИСЛЯ климатроника работи на принципа на смесване на топъл със студен въздух за да се поддърва определена температура,ИЛИ регулира потока на въздуха през охлаждащия радиатор пак със същата цел.ако се мине на варианта вкл./изкл. то при дълъг пър би се получило едно 10 - 20 - 30 и повече вкл./изкл. цикъла на компресора - ОПРЕДЕЛЕНО ЩЕ МУ СЕ ОТРАЗИ ЗЛЕ

                    Коментар


                      #11
                      u_bo написа:
                      kiselo написа:
                      и аз си го обяснявам като u_bo...и като се замисля не би трябвало да е толкова сложна задача...едно реле един терморегулатор и готова работата само мерак да има човек...а и като знам колко бързо се стопля в колата лятото надали ще стои дълго време изключен климатика...то като се замисля терморегулатора си има реле т.е. трябва само да го вържеш и ще трябва да се направи бутон с които да може да се прескача този терморегулатор и да се изключва щото ще е гадно зимата да ти духне студено на краченцата... а пък така като разсъждавам ако терморегулатора се сложи след бутона които си имаме на таблото ще може само чрез него да се пуска и спира климатика което вече си е идея и ще може съвсем спокойно да си го наместиш на 20С и той да си отваря и затваря веригата на климатика и да ти държи тази температура... та чак и аз се замислих дали да не се захвана чудя се само дали и каква е точно схемата на оригиналния климатроник и дали има разлика в механиката на климатика и климатроника въпреки че не виждам реална причина да има такава... т.е. съвсем спокойно ще може да се сложи бутон и механизъм от оригинален климатроник и така да стане работата хах дано не съм написал много смешни работи ама така като размишлявам по пътя на логиката до тези изводи стигам
                      НЕ МИСЛЯ че климатроника работи на принципа - вкл./изкл. на компресора.товва ще убие компресора за много кратко време.по-скоро МИСЛЯ климатроника работи на принципа на смесване на топъл със студен въздух за да се поддърва определена температура,ИЛИ регулира потока на въздуха през охлаждащия радиатор пак със същата цел.ако се мине на варианта вкл./изкл. то при дълъг пър би се получило едно 10 - 20 - 30 и повече вкл./изкл. цикъла на компресора - ОПРЕДЕЛЕНО ЩЕ МУ СЕ ОТРАЗИ ЗЛЕ
                      абсолютно ми се струваш прав ако се бях позамислил още малко сигурно и аз до тези изводи щях да стигна...иначе от самото начало е ясно че един такъв терморегулатор ще скъси живота на климатика...просто спор няма...то цъка цъка...не е за игра... извода е: Може да се направи с терморегулатор, но това ще прецака рано или късно климатика заради значително по честите му включвания и изключвания
                      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                      Коментар


                        #12
                        точно този термпрегулатор искам да измислим които да го прикачим към копчето на климатика аза скапването не се притесняваите ако някои е обръштал внимание при включен климатик тои не помпи постояно а вдига налягане и спира отворете капака на колата и вижтеаз по принцип сам хладилен техник по образование но ако бях ходил да уча вместо на кафе ся :ide
                        fiat bravo 16_16v 103hp

                        Коментар


                          #13
                          клима

                          дали няма да свърши работа един панел от климатроник на подобна като твоята кола тук имаше някъде и схеми
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            При Фиат а май и при повечето марки климатика и климатроника си има термоелемент който следи температурата на изпарителя в купето и той включва и изключва комресора. Това е направенос цел да не се обледени самия радиатор и от там да се влоши работата на вентилационната система. Самото регулиране на температурата в купето се осъществява по два начина един път чрез скоростта на вентилатора / всички които имат клматроник знаят как скоростта му намалява с достигане на зададената температура/ и втори път чрез клапата топло-студено. Термоелемента който след температурата на купето е монтиран зае3дно с специална турбинка която осигурява непрекъснато движение на въздух и точното измерване на температурата. При двузоналните климатроници има 2, 3 в някои модели и повече датчици за темепратура в купето а при фиат има и датчик за осветеност отпред на арматурното табло /беше описна в някоя тема/ той определя от коя страна се огрява колата и така по прецизно регулира темепратурата в двете зони.

                            Коментар


                              #15
                              u_bo написа:
                              kiselo написа:
                              и аз си го обяснявам като u_bo...и като се замисля не би трябвало да е толкова сложна задача...едно реле един терморегулатор и готова работата само мерак да има човек...а и като знам колко бързо се стопля в колата лятото надали ще стои дълго време изключен климатика...то като се замисля терморегулатора си има реле т.е. трябва само да го вържеш и ще трябва да се направи бутон с които да може да се прескача този терморегулатор и да се изключва щото ще е гадно зимата да ти духне студено на краченцата... а пък така като разсъждавам ако терморегулатора се сложи след бутона които си имаме на таблото ще може само чрез него да се пуска и спира климатика което вече си е идея и ще може съвсем спокойно да си го наместиш на 20С и той да си отваря и затваря веригата на климатика и да ти държи тази температура... та чак и аз се замислих дали да не се захвана чудя се само дали и каква е точно схемата на оригиналния климатроник и дали има разлика в механиката на климатика и климатроника въпреки че не виждам реална причина да има такава... т.е. съвсем спокойно ще може да се сложи бутон и механизъм от оригинален климатроник и така да стане работата хах дано не съм написал много смешни работи ама така като размишлявам по пътя на логиката до тези изводи стигам
                              НЕ МИСЛЯ че климатроника работи на принципа - вкл./изкл. на компресора.товва ще убие компресора за много кратко време.по-скоро МИСЛЯ климатроника работи на принципа на смесване на топъл със студен въздух за да се поддърва определена температура,ИЛИ регулира потока на въздуха през охлаждащия радиатор пак със същата цел.ако се мине на варианта вкл./изкл. то при дълъг пър би се получило едно 10 - 20 - 30 и повече вкл./изкл. цикъла на компресора - ОПРЕДЕЛЕНО ЩЕ МУ СЕ ОТРАЗИ ЗЛЕ
                              Именно, въздуха се охлажда от охладителя на климатика в купето, а ако е много охладен се подгрява до зададената температура от радиатора на парното. Но компресора работи постоянно. При Пежо 406 например, автоматично се управлява и клапата за рециркулация (ако външния въздух е много горещ).
                              Настоящата - Ford Focus ST
                              Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                              Франкенщайн - R.I.P.
                              Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                              Коментар

                              Working...
                              X