Колеги, във връзка с едни интервенции по двигателя ми, спешно се налага да проверя изправността на дебитомера си. За целта трябва да посетя сервиз, в който разполагат с подобна апаратура: ТЕСТЕР ЗА ДЕБИТОМЕРИНякой от вас знае ли за такова място? Мисля че това е доста специфичен уред, и ако изобщо някъде го има, ще е на 1-2 места. Надявам се да бъркам. А ми се струва несериозно да ръчкам колата на втора, пък да следя дали ускорява по-лошо отколкото на трета в по-ниски обороти, и разните други полеви и крайно неточни тестове. Искам да му направя квалифицирана проверка с подходяща апаратура. Иначе теми за чистене на дебитомер, изчетох сигурно 90 %, да не казвам 100. И като се почне - чистене със спирт, с клечки за уши, с бензин (ама качествен), с нафта, с обезмаслител, с контактен спрей.... Е, в крайна сметка с какво трябва да се чисти? По-скоро - От какъв материал е направен дебитомера, неговата активна част? Пък аз ще преценя с какво да го почистя, ако се наложи. А пък след като е детайл който се калибрира, значи може и да се провери дали работи коректно. Въпросът е има ли в София къде?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сервиз за тестване на дебитомер?
Collapse
X
-
Дебитомерите на нашите коли (JTD) не знам дали е редно изобщо да се чистят. Може би някаква промивка на активната зона само ...За следене на дебита те ползват калибриран проводник през който се пропуска ток.Токът загрява проводника и той си изменя съпротивлението в зависимост от температурата.Проводникът е поставен в отвор с определен размер през който преминава въздуха след филтъра и го охлажда.За да се елиминира влиянието на температурата на въздуха в елемента има и температурен датчик.Във форума има качено описание как се чисти MAF сензор http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...ea/maf.pdfНо аз лично не бих бръкнал в моя дебитомер въпреки че пред този проводник има друг по дебел който го предпазва механично.Всъщност имам един стар дебитомер с който колата ми не вървеше (имам съмнения че се сдобих в него в един сервиз ) който се опитвах да чистя така но ефекта беше нулев. Пазя го за да го разкостя и да го разгледам кое вътре може да струва 400 лева
-
не знам дали съм разбрал правилно, но най-добрия метод според мен е да намериш някой да ти даде работещ да тестваш колата със сигурен дебитомер. като ги знам майсторите няма д асе очудя да си купиш нов и пак същото да се окажеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
ilkor написа:За следене на дебита те ползват калибриран проводник през който се пропуска ток.Токът загрява проводника и той си изменя съпротивлението в зависимост от температурата.Във форума има качено описание как се чисти MAF сензор http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo..._Marea/maf.pdfDont forget that the car has to relearn the cleaned MAF.
Коментар
-
На практика това което описваш много трудно може да се реализира.Без да съм 100% сигурен приципът е следният (най логичен ми се вижда)През проводника се пропуска константен ток, като се следи напрежението върху проводника. Така се измерва съпротивлението на проводника.Използва се проводник изработен от материал със зависимост на съпротивлението от неговата температура- не че всички метали нямат такава зависимост ...Температурата не е важно колко ще е но по принцип по висока температура означава и по голям топлообмен и по висока чувствителност.Според мен е проблем да се мери температурата на тази нишка защото измерването ще е неточно.Ако въздушната струя го охлажда тя ще променя напрежението което се мери върху проводника. Това напрежение няма проблем да се подаде директно в ECU-то и по някаква калибрираща таблица да представи въждушният дебит преминал през тръбата на датчика.А за калибриране - вероятно става дума за нулиране на показанието от датчика преди запалване на двигателя (на контакт) когато там не би трябвало да има никакво движение на въздух ...
Коментар
-
За чистене на MAF-а има спрей точно за тази работа.http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYgФиат Стило 1.9 jtd 2003 Multi wagon
Коментар
-
аз пък използвам темата за да споделя а при мен-напрежението на маф-а 5-ти пин си стои постоянно на 2.3-2,5 волта,независимо от оборотите.колата не пуши но е леко тромава,набива ми грешка за дебитомер и гори малко повече.между другото са ми некоректни и показанията на маф-а,защото на комп тест ми показа че турбото надува на 4500об 0,6 бара,а измерено с манометър-стига до 1 бар,но ме притеснява че например на 2500об налягането е около 0,3 бара.турбото е без никакви луфтове и съм му чистил байпания клапан.така че нямам време ама ще се позанимая малко.като най-вероятно ще имам нужда от дебитомер,а мап-а го имам
Коментар
-
nsn написа:ако двигателят ти е жтд 105 махни буксата на дебитомера и ако колата тръгне повече да върви значи дебитомерът ти се е скапал можеш да си караш спокоино с откачена буксаBravo 2.0 Multijet 165 2009
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар