Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сервиз за тестване на дебитомер?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сервиз за тестване на дебитомер?

    Колеги, във връзка с едни интервенции по двигателя ми, спешно се налага да проверя изправността на дебитомера си. За целта трябва да посетя сервиз, в който разполагат с подобна апаратура: ТЕСТЕР ЗА ДЕБИТОМЕРИНякой от вас знае ли за такова място? Мисля че това е доста специфичен уред, и ако изобщо някъде го има, ще е на 1-2 места. Надявам се да бъркам. А ми се струва несериозно да ръчкам колата на втора, пък да следя дали ускорява по-лошо отколкото на трета в по-ниски обороти, и разните други полеви и крайно неточни тестове. Искам да му направя квалифицирана проверка с подходяща апаратура. Иначе теми за чистене на дебитомер, изчетох сигурно 90 %, да не казвам 100. И като се почне - чистене със спирт, с клечки за уши, с бензин (ама качествен), с нафта, с обезмаслител, с контактен спрей.... Е, в крайна сметка с какво трябва да се чисти? По-скоро - От какъв материал е направен дебитомера, неговата активна част? Пък аз ще преценя с какво да го почистя, ако се наложи. А пък след като е детайл който се калибрира, значи може и да се провери дали работи коректно. Въпросът е има ли в София къде?

    #2
    Дебитомерите на нашите коли (JTD) не знам дали е редно изобщо да се чистят. Може би някаква промивка на активната зона само ...За следене на дебита те ползват калибриран проводник през който се пропуска ток.Токът загрява проводника и той си изменя съпротивлението в зависимост от температурата.Проводникът е поставен в отвор с определен размер през който преминава въздуха след филтъра и го охлажда.За да се елиминира влиянието на температурата на въздуха в елемента има и температурен датчик.Във форума има качено описание как се чисти MAF сензор http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo...ea/maf.pdfНо аз лично не бих бръкнал в моя дебитомер въпреки че пред този проводник има друг по дебел който го предпазва механично.Всъщност имам един стар дебитомер с който колата ми не вървеше (имам съмнения че се сдобих в него в един сервиз ) който се опитвах да чистя така но ефекта беше нулев. Пазя го за да го разкостя и да го разгледам кое вътре може да струва 400 лева

    Коментар


      #3
      не знам дали съм разбрал правилно, но най-добрия метод според мен е да намериш някой да ти даде работещ да тестваш колата със сигурен дебитомер. като ги знам майсторите няма д асе очудя да си купиш нов и пак същото да се окаже
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        ilkor написа:
        За следене на дебита те ползват калибриран проводник през който се пропуска ток.Токът загрява проводника и той си изменя съпротивлението в зависимост от температурата.Във форума има качено описание как се чисти MAF сензор http://www.fiat-bg.org/Downloads/Boo..._Marea/maf.pdf
        По първата част на поста ти - мисля че в service manuala го бях чел - проводника не знам дали променя съпротивлението си, но принципа на работа беше обяснен така: подава се толкова ток, колкото проводника да се загрее до около 120 градуса над околната темп. После въздуха го охлажда, и в зависимост от това колко допълнителен ток трябва за да се достигнат тези 120 градуса разлика, компютъра решава разни неща на базата на допълнителния ток. Дали беше така точно... но нещо подобно, но не мисля че пишеше че жичката си изменя съпротивлението. А пък може и да казваш същото, но с други думи де да знам...Описанието във форума - направи ми впечатление как завършва - нещо от сорта на "не забравяйте да калибрирате почистения дебитомер" , сега не помня точно дали така беше, но какво точно искат да кажат с последното изречение?
        Dont forget that the car has to relearn the cleaned MAF.
        pakumba - бих потърсил някой с работещ дебитомер, но каква е гаранцията че наистина е работещ? Това ми е идеята - трябва да има апаратура с която да се определи дали даден дебитомер е работещ, или не. Днес направих т. нар. полеви тест - с ускорението - от полусъединител на първа, скорост м/у 3 и 5 км/ч, до 100 - 12 секунди успях да засека, гледайки си часовника, и сменях предавките 1 идея преди червената зона. Мисля че е добре, и ако се вярва на такъв тест - работи!

        Коментар


          #5
          На практика това което описваш много трудно може да се реализира.Без да съм 100% сигурен приципът е следният (най логичен ми се вижда)През проводника се пропуска константен ток, като се следи напрежението върху проводника. Така се измерва съпротивлението на проводника.Използва се проводник изработен от материал със зависимост на съпротивлението от неговата температура- не че всички метали нямат такава зависимост ...Температурата не е важно колко ще е но по принцип по висока температура означава и по голям топлообмен и по висока чувствителност.Според мен е проблем да се мери температурата на тази нишка защото измерването ще е неточно.Ако въздушната струя го охлажда тя ще променя напрежението което се мери върху проводника. Това напрежение няма проблем да се подаде директно в ECU-то и по някаква калибрираща таблица да представи въждушният дебит преминал през тръбата на датчика.А за калибриране - вероятно става дума за нулиране на показанието от датчика преди запалване на двигателя (на контакт) когато там не би трябвало да има никакво движение на въздух ...

          Коментар


            #6
            Dont forget that the car has to relearn the cleaned MAF.
            Струва ми се, че по-скоро имат предвид процедурата като след сваляне (изключване) на акумулатора - да се стартира двигателят и да се остави да работи 5 минути (толкова ли беше?) на празен ход.
            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

            Коментар


              #7
              По-скоро ми звучи като да се подаде контакт, да се изчака да минат всички проверки, и когато трябва да се запали, да се върне ключа на нула, и чак тогава да се пали нормално.

              Коментар


                #8
                За чистене на MAF-а има спрей точно за тази работа.http://www.youtube.com/watch?v=vPT8rL0noYg
                Фиат Стило 1.9 jtd 2003 Multi wagon

                Коментар


                  #9
                  аз пък използвам темата за да споделя а при мен-напрежението на маф-а 5-ти пин си стои постоянно на 2.3-2,5 волта,независимо от оборотите.колата не пуши но е леко тромава,набива ми грешка за дебитомер и гори малко повече.между другото са ми некоректни и показанията на маф-а,защото на комп тест ми показа че турбото надува на 4500об 0,6 бара,а измерено с манометър-стига до 1 бар,но ме притеснява че например на 2500об налягането е около 0,3 бара.турбото е без никакви луфтове и съм му чистил байпания клапан.така че нямам време ама ще се позанимая малко.като най-вероятно ще имам нужда от дебитомер,а мап-а го имам

                  Коментар


                    #10
                    ако двигателят ти е жтд 105 махни буксата на дебитомера и ако колата тръгне повече да върви значи дебитомерът ти се е скапал можеш да си караш спокоино с откачена букса
                    Bravo 1.9d 97г

                    Коментар


                      #11
                      nsn написа:
                      ако двигателят ти е жтд 105 махни буксата на дебитомера и ако колата тръгне повече да върви значи дебитомерът ти се е скапал можеш да си караш спокоино с откачена букса
                      пробвал съм този метеод, но като откача буксата "немое да откине и само чади"Сложих дебитомер от алфа 1.9 жтд (собственика нямаше антифриз и беше сложил вода и зимата олете двигателя и ми подари дебитомера си)и вече се видя разликата,все едно карам друга кола (а си мислех че моя е читав).
                      Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                      Коментар


                        #12
                        колега аз карах 50к с откачена букса защото иначе не искаше да откъсне и сега с новия дебитомер разлика във вървенето няма разликата е че пушенето намаля и разхода е надолу с 0.5л тоест фаида от новия нямаше моята е с ремап но мисля че няма значение
                        Bravo 1.9d 97г

                        Коментар


                          #13
                          Едно приятелче кара сеат ибиза 1.9 90 кончета.Отиде в Перник да му я чипоса някой, и като се върна каза че там са му настроили колата да върви без дебитомер и са сложили тръба вместо него. п.п. Извинявам се че не е по темата,просто споделям.
                          Bravo 2.0 Multijet 165 2009

                          Коментар


                            #14
                            Типичен пернишки тунинг!

                            Коментар


                              #15
                              tomny написа:
                              Типичен пернишки тунинг!
                              Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
                              Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
                              Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG

                              Коментар

                              Working...
                              X