Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Reset на ECU-то и други въпроси свързани с него

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Като ви се казва правилния начин за един метод, то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно и НЕ ПРЕЗАПИСВАТ грешки в EKU-то! А не, примерно, само след записани и изтрити грешки, да правите ресетване, което си е и безполезно.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #17
      iuly_vn написа:
      Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.
      Значи следва ъпдейт на стария въпрос - Как/къде да сложа ключ маса на ЕКУ-то ?
      Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
      ZFA17600002376672

      Коментар


        #18
        кола

        на такава кола като твоята и 2 прекъсвача да се сложат все тая пак ще прави проблем ECU ако газовата не работи както трябва по добре иди на някой газаджия да ти сложи едно реле и си готов нищо друго няма да правиш пиши кой № е ECU
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #19
          dima78 написа:
          iuly_vn написа:
          Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.
          Значи следва ъпдейт на стария въпрос - Как/къде да сложа ключ маса на ЕКУ-то ?
          Е нямаше как да не се разсмея на обезсмисления ми от тебе пост. Няма защо да "омасяваш" - ЕКУ-то. То си е замасено един път по-корпус -само против паразитни напрежения, втори път с шината - минус на акумулатора. Една електрическа верига, винаги има плюс и минус и минуса на тая верига е не корпуса а отрицателния полюс на акумулатора. Мале мале, в стремежа си да обяснявам на разбираем език и аз почвам да ръся глупости. Но така си е. Изолираш ЕКУ то откъм корпус, после намираш прекъсвач с толкова възможности че да изключваш едновременно всички връзки към нула, минус ако щеш с потенциал по малък от .001V и показваш на някой ел инжинер каква глупост си съченил. Стига с тия простотий и разбери най после! А и виждам че употребяваш изразите - ъпдейт, вируси, "бъгване". Само да ти поясня, че вирус е програма такава заложена и в чипа на компютъра на колата ти. Разликата между две програми - полезен софтуер и вирус, е че последната е пак софтуер, но само злонамерен. Друга разлика няма. И двете вършат работата, за която са написани! А да и според вида на компютърния език, на който е написана! Млади човече, аз се занимавам с диагностика и на компютри и софтуер и повярвай в това което те съветвам. Не си съченявай нещата по-своему. А "кошника" на който пишеш в момента, мога да ти кажа че твоите отношения с него, се базират на едностранното неразбиране! Т.е. че "той" поне те разбира, а ти него не! Колкото до хакването на компютър на кола е много по-просто, особенно с възможностите предоставени с новите протоколи, осигуряващи връзка към ЕКУ-то при новите коли! За съжаление там последствията са доста по трагични, за разлика от хакването на персоналните компютри! И стига простотии и разбери че хората са го казали - махаш "минуса" на акумулатора. Целта е да се премахне влиянието на връзката на компа с датчици, чиято връзка пак свършва при "твоята маса" или "минус" на акумулатора. С две думи всичко води към минуса на твоя акумулатор. Пояснявам: Ако не откачиш клемата на акумулатора, то компа на колата ти, дори и при извадена букса, пак ще направи връзка с "маса"спрямо корпуса на автомобила и отрицателен полюс на акумулатора -заради положителния потенциал на заредените капацитети в него! Т.е. няма да се нулира информацията в чипа. Поиграх си да напиша всичко това, щото ми е много, ама много смешно, и добре че има кой да задава подобни въпроси, че да се разсейвам с възможно най разбираеми, т.е. тъпи отговори.
          Fiat Marea TD100

          Коментар


            #20
            iuly_vn написа:
            dima78 написа:
            iuly_vn написа:
            Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.
            Значи следва ъпдейт на стария въпрос - Как/къде да сложа ключ маса на ЕКУ-то ?
            Е нямаше как да не се разсмея на обезсмисления ми от тебе пост. Радвам се че съм те развеселил, ти също го правиш - ’’безсмисления ми от тебе пост’’. Няма защо да "омасяваш" - ЕКУ-то. Прочети, моля, по внимателно представката То си е замасено един път по-корпус -само против паразитни напрежения, втори път с шината - минус на акумулатора. Една електрическа верига, винаги има плюс и минус и минуса на тая верига е не корпуса а отрицателния полюс на акумулатора. Мале мале, в стремежа си да обяснявам на разбираем език и аз почвам да ръся глупости. Така е, не е нужно Но така си е. Изолираш ЕКУ то откъм корпус, после намираш прекъсвач с толкова възможности че да изключваш едновременно всички връзки към нула, минус ако щеш с потенциал по малък от .001V и показваш на някой ел инжинер като гледам си ми от квартала, що не миня да ти го покажа на теб,а? каква глупост си съченил. Моля, за творенията всеки да си отговаря Стига с тия простотий и разбери най после! А и виждам че употребяваш изразите - ъпдейт, вируси, "бъгване". Само да ти поясня, че вирус е програма такава заложена и в чипа на компютъра на колата ти. Разликата между две програми - полезен софтуер и вирус, е че последната е пак софтуер, но само злонамерен. Друга разлика няма. И двете вършат работата, за която са написани! А да и според вида на компютърния език, на който е написана! Мерси за лекцията, уверявам те - не е нужна! Млади човече, аз се занимавам с диагностика и на компютри и софтуер и повярвай в това което те съветвам. Не си съченявай нещата по-своему. А "кошника" на който пишеш в момента, мога да ти кажа че твоите отношения с него, се базират на едностранното неразбиране! Сигурен ли си че можеш да ми кажеш?? Т.е. че "той" поне те разбира, а ти него не! Колкото до хакването на компютър на кола е много по-просто, особенно с възможностите предоставени с новите протоколи, осигуряващи връзка към ЕКУ-то при новите коли! За съжаление там последствията са доста по трагични, за разлика от хакването на персоналните компютри! И стига простотии това казвам и аз и разбери че хората са го казали - махаш "минуса" на акумулатора. Целта е да се премахне влиянието на връзката на компа с датчици, чиято връзка пак свършва при "твоята маса" или "минус" на акумулатора. С две думи всичко води към минуса на твоя акумулатор. Пояснявам: Ако не откачиш клемата на акумулатора, то компа на колата ти, дори и при извадена букса, пак ще направи връзка с "маса"спрямо корпуса на автомобила и отрицателен полюс на акумулатора -заради положителния потенциал на заредените капацитети в него! Т.е. няма да се нулира информацията в чипа. Поиграх си да напиша всичко това, щото ми е много, ама много смешно, и добре че има кой да задава подобни въпроси, че да се разсейвам с възможно най разбираеми, т.е. тъпи отговори.
            Съжалявам човече, не можах да го прочета докрай.., а и се съмнявам друг да го е направил.. След като не можеш да отговориш на въпроса ми, просто си замълчи - така е най-коректно, никой не му се чете спам.
            Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
            ZFA17600002376672

            Коментар


              #21
              dima78 написа:
              Съжалявам човече, не можах да го прочета докрай.., а и се съмнявам друг да го е направил.. След като не можеш да отговориш на въпроса ми, просто си замълчи - така е най-коректно, никой не му се чете спам.
              Аз за разлика от теб прочетох постовете на колегата iuly_vn и мога да твърдя, че е абсолютно прав! А пък и си е направил труда да ти обясни подробно, защо не може и не трябва да си правиш такива опити... Но пък, ако си решил да експериментираш с колата си... никой не може да те спре!
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #22
                dima78 - напълно се присъединявам към горните мнения, и бъди сигурен че всички тук искаме да помогнем, кой с каквото може. Никой няма за цел да ти направи "мръсно". Отдели време, и прочети мнението на iuly_vn докрай, няма да сбъркаш. Успех, ако все пак решиш да направиш онези неща на колата си.

                Коментар


                  #23
                  Ох, трудно получавам търсените отговори .. още един опит:Моля за вашия избор между двата варианта за ресет на ЕКУ:1) дърпаш целия куплонг на еку-то;2) изолираш откъм маса/минуси еку-то и слагаш 1 ключ маса под таблото;това само.. 1 или 2?
                  Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                  ZFA17600002376672

                  Коментар


                    #24
                    кола

                    квото и да направиш все тая оправи си газовата да не трупа грешки и готово
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #25
                      Re: кола

                      kluchar написа:
                      квото и да направиш все тая оправи си газовата да не трупа грешки и готово
                      Интересното е че на газ е пушка, на бензин е спъната!
                      Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                      ZFA17600002376672

                      Коментар


                        #26
                        кола

                        има ли емулатор за сондата с карбуратор ли е или има дюзаинали е 88година с кой двигател е че са 2 http://www.tipo.hit.bg/tipoteh.html
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #27
                          dima78,ако ти трябва инцидентно чистене на грешките, като в твоя случай това вероятно НЕ са грешки, а грешни данни от адаптация, то дърпай куплунга. Само внимавай да не е на контакт. Сега разбра се ще се започне същото - "ще изгориш ЕКУ-то" и т.н. Разбира се действай на твой риск. Във всичко има такъв. Аз ще говоря с факти:1. Всеки, който малко разбира от четене на електронни схеми може да види , че масово ЕКУ получават ’+’ през бушон ’ЕКУ’ примерно 7,5А.2. Ще види че всички датчици и актуатори (изпълнителни устройства) са свързани или директно към ЕКУ или през реле, което не е захранено без "контакт". Т.е . няма да дойде от никъде никакъв ток, ако прекъснеш споменатия бушон, и това се равнява на сваляне на която и да е клема от акумулатора. Т.е. ако искаш да ресетваш, може и чрез този бушон или веригата му.3. На типото от подписа съм вадил куплунга ДЕСЕТКИ пъти, защото ми беше по-лесно и бързо. До последно Типото си работеше преди инцидента. На Брава=та не съм го правил повече от 4-5 пъти, но това е защото нямам газова и нямам много проблеми.Относно газовата:Моноинжекционите прекалено много разчитат на ламбда сондата, тъй като нямат датчик за отчитане постъпващия въдух.Затова работата на бензин се скапва тотално, ако имаш газова. Изходите са или да свържеш бушона към "контакта", не към постоянен’+’ за да ресетваш всеки път при гасене, или да намериш добър емулатор на ламбда сонда. Моят съвет е ако поне някак работи на бензин,, не прави нищо. По-скоро обърни внимание как да работи добре на газ, което е по-важно.Успех!
                          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                          FIAT UNO 1.5

                          Коментар


                            #28
                            Re: кола

                            kluchar написа:
                            има ли емулатор за сондата - по-скоро не, какво е това? с карбуратор ли е или има дюзаинали е 88година с кой двигател е че са 2 http://www.tipo.hit.bg/tipoteh.html
                            ax, kak два.. май 1.4 i.e 160A1.046 VIN number: ZFA16000002093059
                            Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                            ZFA17600002376672

                            Коментар


                              #29
                              В моя ЕПЕР те такъв номер на рама - нЕма ! Сигурно ми е остарял, трябва да си го обновя.

                              Коментар


                                #30
                                stanleyhacker написа:
                                dima78,ако ти трябва инцидентно чистене на грешките, като в твоя случай това вероятно НЕ са грешки, а грешни данни от адаптация, то дърпай куплунга. Само внимавай да не е на контакт. Сега разбра се ще се започне същото - "ще изгориш ЕКУ-то" и т.н. Разбира се действай на твой риск. Във всичко има такъв. Аз ще говоря с факти:1. Всеки, който малко разбира от четене на електронни схеми може да види , че масово ЕКУ получават ’+’ през бушон ’ЕКУ’ примерно 7,5А.2. Ще види че всички датчици и актуатори (изпълнителни устройства) са свързани или директно към ЕКУ или през реле, което не е захранено без "контакт". Т.е . няма да дойде от никъде никакъв ток, ако прекъснеш споменатия бушон, и това се равнява на сваляне на която и да е клема от акумулатора. Т.е. ако искаш да ресетваш, може и чрез този бушон или веригата му.3. На типото от подписа съм вадил куплунга ДЕСЕТКИ пъти, защото ми беше по-лесно и бързо. До последно Типото си работеше преди инцидента. На Брава=та не съм го правил повече от 4-5 пъти, но това е защото нямам газова и нямам много проблеми.Относно газовата:Моноинжекционите прекалено много разчитат на ламбда сондата, тъй като нямат датчик за отчитане постъпващия въдух.Затова работата на бензин се скапва тотално, ако имаш газова. Изходите са или да свържеш бушона към "контакта", не към постоянен’+’ за да ресетваш всеки път при гасене, или да намериш добър емулатор на ламбда сонда. Моят съвет е ако поне някак работи на бензин,, не прави нищо. По-скоро обърни внимание как да работи добре на газ, което е по-важно.Успех!
                                Благодаря за съветите, stanleyhacker!Много логично казано..
                                Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
                                ZFA17600002376672

                                Коментар

                                Working...
                                X