Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Като ви се казва правилния начин за един метод, то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно и НЕ ПРЕЗАПИСВАТ грешки в EKU-то! А не, примерно, само след записани и изтрити грешки, да правите ресетване, което си е и безполезно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Reset на ECU-то и други въпроси свързани с него
Collapse
X
-
iuly_vn написа:Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
-
dima78 написа:iuly_vn написа:Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:dima78 написа:iuly_vn написа:Вижте сега. Прекъсвач на ЕКУ-то не се слага! Там влизат сигнали от определен брой датчици, повечето от които подават положителен сигнал спрямо маса към съответните му входове! Идеята за reset не е в това да отрежете плюса на захранването му. Ок, това е разбираемо за мен Там винаги има потенциал, по-малък от законните разпоредби за консумация в покой, за да не се разрежда акумулатора. Така. Идеята за reset на ЕКУ-то, е с премахване на минус шината, да няма никакво наличие на потенциална разлика по напрежение в логическия чип и така той да възприеме заложените заводски настройки! Как по точно да ви го обясня, че да ме разберете? Ами направил си го чудесно - значи трябва да откачим масата - да отмасим, ако може да измисля нов термин Е, на още по-стари машини имаше ключ маса - москвич осмак имаше до съединителя такъв Като ви се казва правилния начин за един метод, а може би това е друг метод..? ще дойде времето, когато и колите ще лепват вируси, ще се бъгват, ресетват и преинсталират, като кошника на който пиша в момента.. то винаги Българина-изследовател търси под вола телето! Ами такъв е И после ресет на EKU- то не се прави за щяло и нещяло. Прави се само след отстранени проблеми с датчиците към него и едва след като е сигурно че те вече работят коректно. А не примерно след записани грешки.Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
-
dima78 написа:Съжалявам човече, не можах да го прочета докрай.., а и се съмнявам друг да го е направил.. След като не можеш да отговориш на въпроса ми, просто си замълчи - така е най-коректно, никой не му се чете спам.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
dima78 - напълно се присъединявам към горните мнения, и бъди сигурен че всички тук искаме да помогнем, кой с каквото може. Никой няма за цел да ти направи "мръсно". Отдели време, и прочети мнението на iuly_vn докрай, няма да сбъркаш. Успех, ако все пак решиш да направиш онези неща на колата си.
Коментар
-
кола
има ли емулатор за сондата с карбуратор ли е или има дюзаинали е 88година с кой двигател е че са 2 http://www.tipo.hit.bg/tipoteh.html
Коментар
-
dima78,ако ти трябва инцидентно чистене на грешките, като в твоя случай това вероятно НЕ са грешки, а грешни данни от адаптация, то дърпай куплунга. Само внимавай да не е на контакт. Сега разбра се ще се започне същото - "ще изгориш ЕКУ-то" и т.н. Разбира се действай на твой риск. Във всичко има такъв. Аз ще говоря с факти:1. Всеки, който малко разбира от четене на електронни схеми може да види , че масово ЕКУ получават ’+’ през бушон ’ЕКУ’ примерно 7,5А.2. Ще види че всички датчици и актуатори (изпълнителни устройства) са свързани или директно към ЕКУ или през реле, което не е захранено без "контакт". Т.е . няма да дойде от никъде никакъв ток, ако прекъснеш споменатия бушон, и това се равнява на сваляне на която и да е клема от акумулатора. Т.е. ако искаш да ресетваш, може и чрез този бушон или веригата му.3. На типото от подписа съм вадил куплунга ДЕСЕТКИ пъти, защото ми беше по-лесно и бързо. До последно Типото си работеше преди инцидента. На Брава=та не съм го правил повече от 4-5 пъти, но това е защото нямам газова и нямам много проблеми.Относно газовата:Моноинжекционите прекалено много разчитат на ламбда сондата, тъй като нямат датчик за отчитане постъпващия въдух.Затова работата на бензин се скапва тотално, ако имаш газова. Изходите са или да свържеш бушона към "контакта", не към постоянен’+’ за да ресетваш всеки път при гасене, или да намериш добър емулатор на ламбда сонда. Моят съвет е ако поне някак работи на бензин,, не прави нищо. По-скоро обърни внимание как да работи добре на газ, което е по-важно.Успех!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:има ли емулатор за сондата - по-скоро не, какво е това? с карбуратор ли е или има дюзаинали е 88година с кой двигател е че са 2 http://www.tipo.hit.bg/tipoteh.htmlПунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
-
stanleyhacker написа:dima78,ако ти трябва инцидентно чистене на грешките, като в твоя случай това вероятно НЕ са грешки, а грешни данни от адаптация, то дърпай куплунга. Само внимавай да не е на контакт. Сега разбра се ще се започне същото - "ще изгориш ЕКУ-то" и т.н. Разбира се действай на твой риск. Във всичко има такъв. Аз ще говоря с факти:1. Всеки, който малко разбира от четене на електронни схеми може да види , че масово ЕКУ получават ’+’ през бушон ’ЕКУ’ примерно 7,5А.2. Ще види че всички датчици и актуатори (изпълнителни устройства) са свързани или директно към ЕКУ или през реле, което не е захранено без "контакт". Т.е . няма да дойде от никъде никакъв ток, ако прекъснеш споменатия бушон, и това се равнява на сваляне на която и да е клема от акумулатора. Т.е. ако искаш да ресетваш, може и чрез този бушон или веригата му.3. На типото от подписа съм вадил куплунга ДЕСЕТКИ пъти, защото ми беше по-лесно и бързо. До последно Типото си работеше преди инцидента. На Брава=та не съм го правил повече от 4-5 пъти, но това е защото нямам газова и нямам много проблеми.Относно газовата:Моноинжекционите прекалено много разчитат на ламбда сондата, тъй като нямат датчик за отчитане постъпващия въдух.Затова работата на бензин се скапва тотално, ако имаш газова. Изходите са или да свържеш бушона към "контакта", не към постоянен’+’ за да ресетваш всеки път при гасене, или да намериш добър емулатор на ламбда сонда. Моят съвет е ако поне някак работи на бензин,, не прави нищо. По-скоро обърни внимание как да работи добре на газ, което е по-важно.Успех!Пунто - 06/1996 - M3 (1.2 MPI)
ZFA17600002376672
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар