Привет,Преди няколко дни забелязах, че клаксона не работи. Бушона му е здрав, прегледах и кабелите в коша. Има ли някакво слабо място, откъдето да започна, или да карам наред? Колата е Фиат Брава 1.8 1997. Мерси предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Клаксона спря, откъде да го почна?
Collapse
X
-
Може и буксата на самия клаксон да не прави добър контакт. На Бравата доколкото си спомням клаксона е сложен доста ниско и понякога, когато се намокри при дъждовно време не работи. Аз монтирах и един по - нагоре, почти на височината на въздушния филтър. Най - вероятно и ти имаш кабели за втори клаксон, така че монтирай още един... чиста работа Успех.M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
-
Със сигурност нещо вече не работи, просто още не е ясно какво е. Или си уцелил точно релето на клаксона, или си уцелил това на задните реотани. Самото това реле работи ли ? И след като го извади, тества ли дали работят задните реотани? Понеже там има 3 релета - едното се задейства при контакт, а другите две - едното е за тези задни реотани, другото е за клаксона който при теб не работи.
Коментар
-
Релето работи, до колкото може да се провери с мултицет, ще пробвам и да му пусна 12 волта. Просто исках да разбера дали бъркам на правилното място, защото при моите бушони има само едно реле, а не три. А като махна релето и пусна реотана, лампата на копчето светва, но не съм чакал да нагрее. Ама това няма значение, де. Значи говорим за таблото с бушоните, а не зад жабката, нали?
Коментар
-
Да говорим за таблото с бушони а не зад жабката. Може би не можеш да напипаш другите релета? В абсолютно всички схеми там има 3 релета - едното както казах се активира от контактния ключ, едното е за клаксона, и последното - за задните реотани. Лампата на копчето светва, но когато светне, трябва да се задейства съответното реле, и да започнат да нагряват задните реотани. С други думи - лампата светва, но реотаните не работят. Сега ще погледна подробно схемата на колата ти, за да видим кое точно реле трябва да се погледне. А за да измериш релето с мултицет - трябва с батерия да му подадеш ток и да го затвориш, и след това на 30 и 87 да мериш за верига. Така бих го измерил аз, надявам се и ти така си постъпил?ред.: Колега, с мултицета "пипни" ето тези 2 крачета, оградените в червено. На буксата която влиза в този конектор, съответните кабели трябва да са лилави и двата. Това е както виждаш таблото от шофьорското място. Когато нищо не е включено, тези 2 крачета трябва да са накъсо, а когато подадеш контакт и натиснеш клаксона, трябва да имаш +12 на тези 2 крачета, на което и да е от тях. Надявам се да си проверил бушон номер 13 - най-долу-най-вляво, или там където ти се пада, на капака имаш схема. Всичко това важи след като си се уверил че тромбата работи, с 2 жици директно от акумулатора.ред.2: На това реле което си свалил: крачетата как са - 3 успоредни и 1 напряко, или 2 х 2 успоредни? Прилича ми на релето за задни реотани, то май беше такова - 2 х 2 успоредни. Та това реле ако е свалено, лампата продължава да светва като натиснеш копчето, но реотаните не топлят .
Коментар
-
Отново се извинявам за късния отговор, ама тия дни работата е адски много. Освен това за късмет ми изгоря и мултицета... Значи, преди малко пак гледах, и друго реле освен това на снимката не видях. То със сигурност не е за реотаните, защото като го извадя и включа копчето, някакво друго реле вътре цъка. Как ли не се завирах, взех и фенер, и не можах да намеря къде са останалите. Тия дни ще намеря друг мултицет и ще направя това, което ме посъветва в последния си пост ogi28b. Още веднъж благодаря за вниманието. П.С: Снимах релето от другата страна, прилича ли на това за клаксона? Вече е сигурно, че не е това за реотаните за задното стъкло.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар