Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клаксона спря, откъде да го почна?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Клаксона спря, откъде да го почна?

    Привет,Преди няколко дни забелязах, че клаксона не работи. Бушона му е здрав, прегледах и кабелите в коша. Има ли някакво слабо място, откъдето да започна, или да карам наред? Колата е Фиат Брава 1.8 1997. Мерси предварително.

    #2
    да. там където пипаш за бушшона, на таблото, бръкни отзад, има 3 релета, изкормваш средното и го тестваш. За всеки случай изкорми и най-дясното, ама то май е за задните реотани. Всъщност като натискаш кклаксон, чува ли се цъкане на реле? Заслушвай се внимателно, че цъкането е слабо

    Коментар


      #3
      Може и буксата на самия клаксон да не прави добър контакт. На Бравата доколкото си спомням клаксона е сложен доста ниско и понякога, когато се намокри при дъждовно време не работи. Аз монтирах и един по - нагоре, почти на височината на въздушния филтър. Най - вероятно и ти имаш кабели за втори клаксон, така че монтирай още един... чиста работа Успех.
      M-Benz E 250 TD 150hp
      M-Benz 200d 75 hp
      Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

      Коментар


        #4
        Изкарай капака на волана и допри двете жички ако не свирне пробвай релето или тромбата да не са изгорели.
        FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

        Коментар


          #5
          Извинявам се за късния отговор. На мястото, където са бушоните, намерих само едно реле. Не можах да рабера за какво е, като го извадих, нищо не спря да работи. Снимал съм го, за него ли става дума? Да не би да става въпрос за релетата в жабката?
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            а защо първо не пробваш с 2 кабела дали работи самата "тромба" ?

            Коментар


              #7
              Със сигурност нещо вече не работи, просто още не е ясно какво е. Или си уцелил точно релето на клаксона, или си уцелил това на задните реотани. Самото това реле работи ли ? И след като го извади, тества ли дали работят задните реотани? Понеже там има 3 релета - едното се задейства при контакт, а другите две - едното е за тези задни реотани, другото е за клаксона който при теб не работи.

              Коментар


                #8
                Релето работи, до колкото може да се провери с мултицет, ще пробвам и да му пусна 12 волта. Просто исках да разбера дали бъркам на правилното място, защото при моите бушони има само едно реле, а не три. А като махна релето и пусна реотана, лампата на копчето светва, но не съм чакал да нагрее. Ама това няма значение, де. Значи говорим за таблото с бушоните, а не зад жабката, нали?

                Коментар


                  #9
                  Да говорим за таблото с бушони а не зад жабката. Може би не можеш да напипаш другите релета? В абсолютно всички схеми там има 3 релета - едното както казах се активира от контактния ключ, едното е за клаксона, и последното - за задните реотани. Лампата на копчето светва, но когато светне, трябва да се задейства съответното реле, и да започнат да нагряват задните реотани. С други думи - лампата светва, но реотаните не работят. Сега ще погледна подробно схемата на колата ти, за да видим кое точно реле трябва да се погледне. А за да измериш релето с мултицет - трябва с батерия да му подадеш ток и да го затвориш, и след това на 30 и 87 да мериш за верига. Така бих го измерил аз, надявам се и ти така си постъпил?ред.: Колега, с мултицета "пипни" ето тези 2 крачета, оградените в червено. На буксата която влиза в този конектор, съответните кабели трябва да са лилави и двата. Това е както виждаш таблото от шофьорското място. Когато нищо не е включено, тези 2 крачета трябва да са накъсо, а когато подадеш контакт и натиснеш клаксона, трябва да имаш +12 на тези 2 крачета, на което и да е от тях. Надявам се да си проверил бушон номер 13 - най-долу-най-вляво, или там където ти се пада, на капака имаш схема. Всичко това важи след като си се уверил че тромбата работи, с 2 жици директно от акумулатора.ред.2: На това реле което си свалил: крачетата как са - 3 успоредни и 1 напряко, или 2 х 2 успоредни? Прилича ми на релето за задни реотани, то май беше такова - 2 х 2 успоредни. Та това реле ако е свалено, лампата продължава да светва като натиснеш копчето, но реотаните не топлят .
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                    #10
                    Отново се извинявам за късния отговор, ама тия дни работата е адски много. Освен това за късмет ми изгоря и мултицета... Значи, преди малко пак гледах, и друго реле освен това на снимката не видях. То със сигурност не е за реотаните, защото като го извадя и включа копчето, някакво друго реле вътре цъка. Как ли не се завирах, взех и фенер, и не можах да намеря къде са останалите. Тия дни ще намеря друг мултицет и ще направя това, което ме посъветва в последния си пост ogi28b. Още веднъж благодаря за вниманието. П.С: Снимах релето от другата страна, прилича ли на това за клаксона? Вече е сигурно, че не е това за реотаните за задното стъкло.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      Подай директно с два кабела ток от акомулатора на тромбата да чуеш има ли живот там и после търси разните му релета.
                      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                      Коментар

                      Working...
                      X