Отварям тази тема за дискусия около ремонтите на тези баласти.Доста колеги си накупиха и по някое време мисля че ще е полезна Та занимавам се с един баласт който не пали крушката. Само просветва няколко пъти и се задейства защита след което не консумира никакъв ток.Като го отворих забелязах че заедно с примигването на крушката вътре един керамичен елемент - не съм сигурен дали е някакъв разрядник,варистор ... направо свети в бяло заедно с премигването на крушката. Лошото е че се намира под изходните кабели и трудно ще го извадя. Та въпроса ми е към тези които са отваряли - при вас също ли примигва така за да не ровя излишно в тази посока. Сега продължавам с отделянето на отвратителната черна субстанция от вътрешността.Ето една снимка като със стрелка съм посочил въпросният елемент.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на баласт за ксенон
Collapse
X
-
да така е примигва заедно с лампата, а когато няма лампа премигва 5-6 пъти и защитата спира баласта.Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
-
Камерата е фокусирала някъде в средата на нищото та не мога да се ориентирам какво ще да е това, дето свети.Предполагам обаче, че е някакъв газоразрядник, какъвто ползват в LAN протекторите например.Как е свързан в баласта обаче - нямам идея...Може би е свързан от изхода към корпус и разряда пробива когато няма лампа за да не работи инвертора без товар.Пак един вид защита.Точно в този момент елемента светва. И това е съвсем нормален процес.От друга страна ако това е така, би следвало да не го прави непрекъснато, щото тези елементи си имат определен брой пробиви.После не е ясно кво става с него, може просто да спре да пробива изобщо, може да окъси...Продължавай да копаш в тинята и нацъкай снимки като го преметешI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Вадих черния кондензатор който се вижда на снимката и успях да откача единя край на този елемент. Оказа се че така изобщо не тръгва. Явно разряда преминава през кондензатора и отива някъде и служи за обратна връзка. Лошото е че за сега в тази област не намирам нищо съмнително. То всъщност и няма други елемти там. Май ще трябва да извадя платката от корпуса за да махна по лесно тая черна гадост.
Коментар
-
По темата за проблемите и решението им:Както бях писал в темата за поръки и т.н., много скоро след монтажа на ксенона на Брава 1.6/100/2000г ми направи впечатление, че единия фар периодично светва по-силно. В началото не знаех кое светене е нормалното - по-силното (което траеше за по секунда-две) или по-слабото.На запитването ми към доставчика "ко прайм сеги?", както можеше и да се предположи, отговор не дойде. Поизчаках малко и с колега хванахме инструментите (за сега - без чук )Цялостното разглобяване на баласта показа няколко неща:- наистина е добре изолиран срещу влага- вследствие на горното ремонтът хич не е приятен- по платката, засъхнали в черната изолация, имаше парченца от изрязаните при монтажа изводи на елементите- платката беше неестествено огъната, явно под натиска на изолиращата маса - знам ли как я пълнятСлед цялостно презапояване на всички изводи, защото подозирах студена спойка, проблемът си остана. Едва тогава решихме да го закачим на стабилизатор с V и A-метър. Оказа се, че нормалното положение е слабото светене. При силното стартовия ток беше около 16А, а работния - над 7А.Дългото ръчкане и тестване показа, че наистина е студена спойка, но на една от платките (по-вътрешната) закачени към основната. Забелязваше се и характерен шум с доста висока честота, която, когато платката заработи нормално, силно спада (някъде пишеше, че трябва да е около 250Hz). Изводът ни беше, че нещо (в случая - студената спойка) постоянно рестартира процеса на запалване и затова поддържа високо напрежение (като следствие - висок ток) и неестествено висока честота. А може би двете неща са свързани.Презапояването и на тези спойки (контактните между малката платка и основната) доведе тока съответно до 7А и 3.5А, което е значително по-добре, но не е достатъчно - баластът грее осезателно.Ремонтът го зарязах на това положение - нямах време за повече. Но тия дни пак ще го захващам - дефектът започва отново да се проявява и явно трябва двете платки да се хванат по-здраво една за друга - ще пробвам епоксидна смола.Само като идея/съвет към всички, които след ремонта ще "заливат" платката - опитът ми показа, че малките платки са чувствителни дори на допир в някои места. В резултат сработва защитата и захранването на фара се прекъсва. Не съм сигурен каква би била подходящата изолация. Колега-химик ми каза много да внимавам ако ползвам силикон, т.к повечето от тях на пазара в момента са на водна основа и задържат влага в себе си доста време след изсъхването си.И последно - нямам претенции да разбирам от баласти. Всичко написано е резултат на личен опит и наблюдения. Всяка поправка на възможни мои грешки е добре дошла. За черпенето не говоря - то се подразбира PS. И в крайна сметка този т.нар. баласт не е ли един обикновен трансвертер с контрол по изходен ток?????
Коментар
-
С други думи - стартер Кеке. Според мен не е нормално да свети непрекъснато, вероятно трябва да спре, когато ксеноновият газ стигне оптималната си работна температура.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Според мен той играе ролята на стартер. Явно разряда му помпа големия кондензатор до него за да се получи токов пик в изходния трансформатор (това голямото и четвъртито) който да се преобразува във високо напреженеие за запалване на лампата. След като запали напражението върху него става по ниско и той не участва повече.Някъде към 800В му е пробива ...
Коментар
-
Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)
Коментар
-
ilkor написа:Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
ilkor написа:Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар