Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на баласт за ксенон

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на баласт за ксенон

    Отварям тази тема за дискусия около ремонтите на тези баласти.Доста колеги си накупиха и по някое време мисля че ще е полезна Та занимавам се с един баласт който не пали крушката. Само просветва няколко пъти и се задейства защита след което не консумира никакъв ток.Като го отворих забелязах че заедно с примигването на крушката вътре един керамичен елемент - не съм сигурен дали е някакъв разрядник,варистор ... направо свети в бяло заедно с премигването на крушката. Лошото е че се намира под изходните кабели и трудно ще го извадя. Та въпроса ми е към тези които са отваряли - при вас също ли примигва така за да не ровя излишно в тази посока. Сега продължавам с отделянето на отвратителната черна субстанция от вътрешността.Ето една снимка като със стрелка съм посочил въпросният елемент.
    Прикачени файлове

    #2
    да така е примигва заедно с лампата, а когато няма лампа премигва 5-6 пъти и защитата спира баласта.
    Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
    ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

    Коментар


      #3
      Само че при тоя премигва и лампата без да запали обаче...Утре продължавам да го чопля.

      Коментар


        #4
        Камерата е фокусирала някъде в средата на нищото та не мога да се ориентирам какво ще да е това, дето свети.Предполагам обаче, че е някакъв газоразрядник, какъвто ползват в LAN протекторите например.Как е свързан в баласта обаче - нямам идея...Може би е свързан от изхода към корпус и разряда пробива когато няма лампа за да не работи инвертора без товар.Пак един вид защита.Точно в този момент елемента светва. И това е съвсем нормален процес.От друга страна ако това е така, би следвало да не го прави непрекъснато, щото тези елементи си имат определен брой пробиви.После не е ясно кво става с него, може просто да спре да пробива изобщо, може да окъси...Продължавай да копаш в тинята и нацъкай снимки като го преметеш
        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

        Коментар


          #5
          Вадих черния кондензатор който се вижда на снимката и успях да откача единя край на този елемент. Оказа се че така изобщо не тръгва. Явно разряда преминава през кондензатора и отива някъде и служи за обратна връзка. Лошото е че за сега в тази област не намирам нищо съмнително. То всъщност и няма други елемти там. Май ще трябва да извадя платката от корпуса за да махна по лесно тая черна гадост.

          Коментар


            #6
            Това е точно някакъв разрядник. Днес поправих един повреден баласт и това нещо го разгледах. Ще го снимам утре, че моя няма силиконена гадост и се вижда прфектно.

            Коментар


              #7
              По темата за проблемите и решението им:Както бях писал в темата за поръки и т.н., много скоро след монтажа на ксенона на Брава 1.6/100/2000г ми направи впечатление, че единия фар периодично светва по-силно. В началото не знаех кое светене е нормалното - по-силното (което траеше за по секунда-две) или по-слабото.На запитването ми към доставчика "ко прайм сеги?", както можеше и да се предположи, отговор не дойде. Поизчаках малко и с колега хванахме инструментите (за сега - без чук )Цялостното разглобяване на баласта показа няколко неща:- наистина е добре изолиран срещу влага- вследствие на горното ремонтът хич не е приятен- по платката, засъхнали в черната изолация, имаше парченца от изрязаните при монтажа изводи на елементите- платката беше неестествено огъната, явно под натиска на изолиращата маса - знам ли как я пълнятСлед цялостно презапояване на всички изводи, защото подозирах студена спойка, проблемът си остана. Едва тогава решихме да го закачим на стабилизатор с V и A-метър. Оказа се, че нормалното положение е слабото светене. При силното стартовия ток беше около 16А, а работния - над 7А.Дългото ръчкане и тестване показа, че наистина е студена спойка, но на една от платките (по-вътрешната) закачени към основната. Забелязваше се и характерен шум с доста висока честота, която, когато платката заработи нормално, силно спада (някъде пишеше, че трябва да е около 250Hz). Изводът ни беше, че нещо (в случая - студената спойка) постоянно рестартира процеса на запалване и затова поддържа високо напрежение (като следствие - висок ток) и неестествено висока честота. А може би двете неща са свързани.Презапояването и на тези спойки (контактните между малката платка и основната) доведе тока съответно до 7А и 3.5А, което е значително по-добре, но не е достатъчно - баластът грее осезателно.Ремонтът го зарязах на това положение - нямах време за повече. Но тия дни пак ще го захващам - дефектът започва отново да се проявява и явно трябва двете платки да се хванат по-здраво една за друга - ще пробвам епоксидна смола.Само като идея/съвет към всички, които след ремонта ще "заливат" платката - опитът ми показа, че малките платки са чувствителни дори на допир в някои места. В резултат сработва защитата и захранването на фара се прекъсва. Не съм сигурен каква би била подходящата изолация. Колега-химик ми каза много да внимавам ако ползвам силикон, т.к повечето от тях на пазара в момента са на водна основа и задържат влага в себе си доста време след изсъхването си.И последно - нямам претенции да разбирам от баласти. Всичко написано е резултат на личен опит и наблюдения. Всяка поправка на възможни мои грешки е добре дошла. За черпенето не говоря - то се подразбира PS. И в крайна сметка този т.нар. баласт не е ли един обикновен трансвертер с контрол по изходен ток?????

              Коментар


                #8
                Въпросният бял елемент се оказа обикновен "spark gap". На български два електрода с въздушна междина между тях. Когато потенциалната разлика между тях стане достатъчна прескача искра. Явно светенето отвътре си е нормално ...http://www.shinko.co.jp/english/product/ssg/ssg.html

                Коментар


                  #9
                  С други думи - стартер Кеке. Според мен не е нормално да свети непрекъснато, вероятно трябва да спре, когато ксеноновият газ стигне оптималната си работна температура.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа:
                    С други думи - стартер Кеке. Според мен не е нормално да свети непрекъснато, вероятно трябва да спре, когато ксеноновият газ стигне оптималната си работна температура.
                    трябва да спре с запалването на крушката.предполагам идеята му е да пази трафа от пробив.

                    Коментар


                      #11
                      Според мен той играе ролята на стартер. Явно разряда му помпа големия кондензатор до него за да се получи токов пик в изходния трансформатор (това голямото и четвъртито) който да се преобразува във високо напреженеие за запалване на лампата. След като запали напражението върху него става по ниско и той не участва повече.Някъде към 800В му е пробива ...

                      Коментар


                        #12
                        ....................изтрито....................... ...

                        Коментар


                          #13
                          Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)

                          Коментар


                            #14
                            ilkor написа:
                            Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)
                            Така е. Това е неговата функция - палене.Днес имах втори, но неуспешен опит. Опитвам се от няколко дни да направя нещо по един баласт. На осцилоскопа се вижда, че задаващия генератор не работи как трябва, но то там един повърностен монтаж, не ти е работа. Не се получи. При мен нещата като повреда бяха ясни и за отрицателмо време, макар и да не вярвах станаха и за сега си карам с него, но и си имам едно на ум ----->резервен.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #15
                              ilkor написа:
                              Определено има функция при паленето, а не защитна. При опита без него лампата не светна въобще. Явно той учавства във веригата за палене - най вероятно както писах по горе. Сега поизчиствам платката за да видя как е свързан по точно. Ще има нови снимки като почистя повече.А и на сайта който съм дал изрично си пише приложението му - Uses: Igniters for HID lamps (for use in car headlights and data projectors)
                              мда, прав си.Илко, единия ми баласт е на практика отворен. Ако ти трябва нещо за сравняване - аз съм на линия, а и има къде.

                              Коментар

                              Working...
                              X