Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатика работи но не изстудява-решен проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Днес е ден в които ще залегна да провера тази скапана клапа защотокогато го тествах на место и мерих температурата в движение беше около 11-12 градуса а на място се качи до 24 градуса. При виншна темп. 13 гр.От кадето си правя извода че може колегата да е прав за тази клапа.Другото което ми напеави впечатление е че едната траба на компресора е трудна за пипане а дригата е поносима.Незабелязах да ми тръгват вентилаторите на радиатора както съм виждал на други коли.Фиат Мареа 2.4 JTD HLX


    r_osen@yahoo.com

    Коментар


      #17
      Ами трябва едната тръба да ти е доста студена ако всичко е Ок. За вентилаторите не съм сигурен дали като е по студено на вън се включват веднага с вкл. на компресора.
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #18
        пичове до тая кл апа под педалите няма стигане


        r_osen@yahoo.com

        Коментар


          #19
          Ееее ма ти няма да стигаш до клапата бре. Просто от страната на педала е лостчето и жилото дето управляват клапата. Както си легнал долу и гледаш лостчето завърти ключа към студено и след това с ръка опитаи леко да натиснеш лостчето още на долу за да разбереш дали има още ход. Ако има то тогава издърпаи (или върни) малко жилото за да се премести хода на клапата и да затваря на цяло.
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

          Коментар


            #20
            колега, прави ли самодиагностика на този климатик? Ако не си - направи, пък то ще си изпише съответните грешки. Ако не помогне, поне няма да навреди. ако ти изпише 00, говорим за липса на фреон. Не знам дали съм разбрал поста на слави, но според него жилото е хлабаво. Добре, но моторчето движи клапата докато потенциометъра не даде сигнал че е напълно затворена към студения въздух. Което според мен отхвърля възможността да има проблем с жилото, защото ако клапата не стигне до крайната си точка , моторчето и няма да спре никога да прави опити да я закара най-долу, и съответно нещо ще изгори рано или късно. Така го виждам. А може и да не е така.

            Коментар


              #21
              Да ама колегата така и не каза дали е климатроник или климатик. И затова аз през цялото време си говоря за климатик а и тои не ме поправя А за жилото не че е хлабаво ами просто му е разместена позицията, то долу е хванато много смотано с нещо като щипка го законтря за лостчето на клапата, та малко е трудно да го изместиш напред или назад но става с тънки клещи помня че го правих и сега затваря добре. Мен ме притеснява друго да не би колегата да си няма фреон в климатика но все пак компресора да включва което ще рече че датчика за налягането може да е прецакан.
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

              Коментар


                #22
                Слави, обзалагам се на 1 бира, че кола Мареа с мотор 2.4 JTD и оборудване HLX, 100% е с полуавтоиматичен климатик, който някои колеги наричат климатроник. Усетих аз че ти говориш за климатик, а не за автом. климатик. По втората част на поста ти - не знам дали е възможно - нивото на фреона да е по-ниско, но да е точно над критичното ниво за да зацепи компресора. А датчика за налягането - май говорим за онзи FOUR STAGE PRESSURE SWITCH? Който при ниско ниво на фреона не пуска компресора.

                Коментар


                  #23
                  Колега, ходи да ти напълнят климатика с фреон и не се вкарвай в излишни терзания. Компресора на климатика на нашите коли (автоматичен, полуавтоматичен, четвъртавтоматичен - какво ли не прочетох в тая тема, за мен си е чист климатроник), ТРЪГВА дори и без фреон. Тръгваше и на старата ми брава със 60 гр. фреон (при 650 нормално), тръгва и на Мареата на баща ми (2003 г.), която е със спукан радиатор (известен като кондензатор) - демек 0 гр. фреон. И на моята си работи, даже охлажда . макар да съм убеден, че липсва поне половината. При напълно изправен климатик, включен на МАХ и работа на място, въздуха, излизащ от духалките трябва да е с температура не повече от 5-6 градуса...
                  Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                  Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                  Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                  Ex: Brava 1.6 1997
                  Ex: Puntо 1.1 1994

                  Коментар


                    #24
                    Е бати климатика ако е така. Как ша тръгва без фреон бре!? Ланчата такава дърта кола на 18 години кат падне на 300 грама и забрави да включи, па тея и с пробити радиатори пак включват. Ми ти така и компресора може да хвърлиш ако ти е спукано някъде и ти е изтекло и маслото а ти си цъкнеш копчето и тои се включи. Тва наистина не го знаех че няма датчик които да отчита налягане в системата и да предотвратява включване без налягане.
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #25
                      ogi28b написа:
                      Слави, обзалагам се на 1 бира, че кола Мареа с мотор 2.4 JTD и оборудване HLX, 100% е с полуавтоиматичен климатик, който някои колеги наричат климатроник. Усетих аз че ти говориш за климатик, а не за автом. климатик. По втората част на поста ти - не знам дали е възможно - нивото на фреона да е по-ниско, но да е точно над критичното ниво за да зацепи компресора. А датчика за налягането - май говорим за онзи FOUR STAGE PRESSURE SWITCH? Който при ниско ниво на фреона не пуска компресора.
                      Въобще не обърнах внимание за ква кола иде реч Да, и баш за тоя датчик говоря, ама колегата с тоя пост че климата си тръгва дори и без налягане ме разби, ми тва не е ли щот тоя датчик се е преебал, мен хич не ми се ще да вярвам че са го направили така аджамийски (голфаджииски ) тоя климатик.
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                      Коментар


                        #26
                        Грешката е моя но незнам защо подписа ми неизлиза , колата е Марея 2.4JTD HLX и както разбирам от форума е с пупо автоматичен климатик.Относно диагностиката изписва грешка 00 , вчера един познат провери дали имам фреон натискаики едното клапанче и имаше уш според него , но колко бог знае.Тези дни ще видя някаде да я проверат поне да ми кажат трябва ли да се допълва.А все пак след като е автоматизиран значи ли че като мин температура е 18 след това LO аз немога да го ползвам след като навън е 15 градуса


                        r_osen@yahoo.com

                        Коментар


                          #27
                          Да можеш, над 5 градуса външна температура климатика се включва, така че спокоино можеш щом го сложиш на ЛО да го включиш при външна 6-7градуса и трябва да те направи на висулка Ако темп е по ниска от 5 градуса климатика не се включва. Тва че съска от винтила не значи че има фреон достатъчно, така че явно си е трябва да ходиш на климатичари да я видят.
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                          Коментар


                            #28
                            Очевадно се запътвам на там даите идея каде има надежден маистор и да не е някой скъпчия


                            r_osen@yahoo.com

                            Коментар


                              #29
                              venioid написа:
                              Колега, ходи да ти напълнят климатика с фреон и не се вкарвай в излишни терзания. Компресора на климатика на нашите коли (автоматичен, полуавтоматичен, четвъртавтоматичен - какво ли не прочетох в тая тема, за мен си е чист климатроник), ТРЪГВА дори и без фреон. Тръгваше и на старата ми брава със 60 гр. фреон (при 650 нормално), тръгва и на Мареата на баща ми (2003 г.), която е със спукан радиатор (известен като кондензатор) - демек 0 гр. фреон. И на моята си работи, даже охлажда . макар да съм убеден, че липсва поне половината. При напълно изправен климатик, включен на МАХ и работа на място, въздуха, излизащ от духалките трябва да е с температура не повече от 5-6 градуса...
                              Сигурно за колегата и JTD и HDI моторите , квото и да пишат във френските и италианските форуми, са си чисто TDIДано никой не се подведе по това мнение и да си мисли че климатика (компресора) му работи ако няма фреон.

                              Коментар


                                #30
                                Дано
                                Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                                Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                                Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                                Ex: Brava 1.6 1997
                                Ex: Puntо 1.1 1994

                                Коментар

                                Working...
                                X