Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатика работи но не изстудява-решен проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатика работи но не изстудява-решен проблем

    Климатика ми включва, най-сетне пробвах оня ден беше 13 градуса.Но по същество работи но не изстудява чувам шум от към централния отвор на вентилатора нещо от сорта на хладилник от по-новите модели, когато е изключил как се движи фреона( хипотеза на звука ). Та има ли защита за ниско ниво на фреон и дали мойто не е чак толкова ниско за да се задейства.На компресора едната тръба е топла (нормално) а другата леко хладка ( би трябвало студена) .Личното мое мнение е ниско ниво фреон, но се пак затова се допитвам до вас, да уточня че системата за самотестване не открива грешки 00.Ако мнението ни се потвърждава насочете ме къде да отида и колко стръва проверка + зареждане.


    r_osen@yahoo.com

    #2
    От къде си? Най-близкото място до мен за такова нещо е като се движиш по шипченски проход, слизаш към цска-то и лукойла, минаваш кръстовището направо, след дунев, има една бензиностанция петрол, веднага след нея - автомивка и сервиз - автоклиматици, диагностика, смяна масла и др. А може също и на дунев да пробваш но там не знам дали има такова. Би трябвало да ти източат фреона, да си го вземат за рециклиране, и да ти долеят нов, като плащаш само разликата в доливането. (ако напишеш в профила си колата си и местожителството, ще е по-лесно)

    Коментар


      #3
      моя е грешката от софия съм , а имаш ли представа колко е една такава процедура


      r_osen@yahoo.com

      Коментар


        #4
        баща ми долива в дедрата но не помня какво количество, доплати 70 лева пред 2-3 г.Снаха ми лятото като и пълниха климатика на пежото 206 = изцяло пълнене, + диагностика + тестване - към 200 лева и дойде.

        Коментар


          #5
          Re: Климатика работи но не истудява.

          rosenmvr написа:
          Климатика ми включва , наи сетне пробвах оня ден беше 13 градуса.Но по същество работи но не истудява чувам шум от към централния отвор на вентилатора нещо от сорта на хладилник от по новите модели когато е изключил как се движи фреона( хипотеза на звука ). Та има ли защита за ниско ниво на фреон и дали моито не е чак толкова ниско за да се задеиства.На компресора едната траба е топла (нормално) а другата леко хладка ( би трябвало студена) .Личното мое мнение е ниско ниво фреон , но се пак затова се допитвам до вас, да оточня че системата за самотестване не открива грешки 00.Ако мнението ни се потвърждава насочете ме къде да отида и колко стръва проверка + зареждане.
          Колега, не бързай с процедурите, не че са излишни. Запомни нещо, което не съм измислил аз. Не 13 градуса(колко още да изтудява :D ), а 23 трябва да станат и тогава си правиш изводи за работата на климатика. Аз снощи пуснах моя пак на 13 в режим AUTO и започна да топли от парното. Едва на положение Lo се почувства хлад. А знам, че климатика ми е изправен.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Re: Климатика работи но не истудява.

            Колега, не бързай с процедурите, не че са излишни. Запомни нещо, което не съм измислил аз. Не 13 градуса, а 23 трябва да станат и тогава си прави изводи за работата на климатика. Аз снощи пуснах моя пак на 13 в режим AUTO и започна да топли от парното. Едва на положение Lo се почувства хлад. А знам, че климатика ми е изправен.[/quote]Склонен съм да изчакам защото още е много рано за климатик и има доста логика в думите ти като се замисля .Когато го пробвах на 13 градуса от централните отвори на парното ми излизаше въздушна струя с около 24 градуса затова реагирах така , но след като и при теб е подобно а си обеден че ти работи по добре да си спестя парите поне докато доиде време за климатик.Надявам се че тук няма зависимост че колкото е по топло толкова повече пари зимат за пълнене все пак сме в българия.


            r_osen@yahoo.com

            Коментар


              #7
              Re: Климатика работи но не истудява.

              rosenmvr написа:
              Надявам се че тук няма зависимост че колкото е по топло толкова повече пари зимат за пълнене все пак сме в българия.
              Няма да е никак лошо да го дозаредиш, но още от сега да се шашкаш и да си мислиш че не работи е излишно. Отиди, пробвай сега и ако са хора на място, ще ти кажат - "рано е още, нека стане поне 20*". И аз моя ще го дозареждам тая година, но в края на април Преди две години ми взеха 50лв за дозареждане и профилактика, но за тая.... не знам.
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #8
                Ако нямаш достатъчно фреон климатика няма въобще да се включи!!! щом като натиснеш копчето и от към мотора чуеш изщракване и оборотите се заиграя значи бачка. Ако си с климатроник слагаш го на ЛО ако си с обикновен просто завърташ копчето на студено. Нека колата поработи малко, след това подаваш газ на около 2000 оборта за 2-3мин и вентилатора на 2, ако всичко е ок при температура на външния въздух 25 градуса вътре от духалките трябва да духа с 5-6, макс 7 градуса. Това че вън е 13 градуса сам си направи сметкака колко трябва студено да духа. Тва е наи дългия и сложен вариант да си тестваш климатика колко ефективно бачка. Наи лесния е да цъкнеш копчето и да чуеш щракането а след това до 1-2мин трябва вече да си духа доста сериозен студен въздух от духалките не се залъгваи че вън като е 13 и тои трябва да духа хладко, трябва да ти замръзне ръката ако е в ред!
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  Slavi_Lancia написа:
                  Ако нямаш достатъчно фреон климатика няма въобще да се включи!!! щом като натиснеш копчето и от към мотора чуеш изщракване и оборотите се заиграя значи бачка. Ако си с климатроник слагаш го на ЛО ако си с обикновен просто завърташ копчето на студено. Нека колата поработи малко, след това подаваш газ на около 2000 оборта за 2-3мин и вентилатора на 2, ако всичко е ок при температура на външния въздух 25 градуса вътре от духалките трябва да духа с 5-6, макс 7 градуса. Това че вън е 13 градуса сам си направи сметкака колко трябва студено да духа. Тва е наи дългия и сложен вариант да си тестваш климатика колко ефективно бачка. Наи лесния е да цъкнеш копчето и да чуеш щракането а след това до 1-2мин трябва вече да си духа доста сериозен студен въздух от духалките не се залъгваи че вън като е 13 и тои трябва да духа хладко, трябва да ти замръзне ръката ако е в ред!
                  Ми цъкане не се чува но се вижда как зацепва компресора на оборотите не се осешта можеби защото е голям двигателя но определено не духа сериозен студено.


                  r_osen@yahoo.com

                  Коментар


                    #10
                    Щом виждаш че компресора се завърта като натиснеш копчето значи трябва да бачка (нали не бъркаш че като се върти шаибата и тои се върти, надявам се виждаш как освен шаибата като цъкне магнита са завърта и вътрешната част). Ти с клима ли си или климатроник. Има ли вероятност клапата за топъл-студен въздух да не ти се затваря добре. Моята не затваряше хубаво и ми мешеше топло с студено щот фиатите не са с кранче за парното ами просто една клапа казва през кои от радиаторите ще циркулира въздуха.
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #11
                      Slavi_Lancia написа:
                      Щом виждаш че компресора се завърта като натиснеш копчето значи трябва да бачка (нали не бъркаш че като се върти шаибата и тои се върти, надявам се виждаш как освен шаибата като цъкне магнита са завърта и вътрешната част). Ти с клима ли си или климатроник. Има ли вероятност клапата за топъл-студен въздух да не ти се затваря добре. Моята не затваряше хубаво и ми мешеше топло с студено щот фиатите не са с кранче за парното ами просто една клапа казва през кои от радиаторите ще циркулира въздуха.
                      Значи точно както се изрази като се задеиства магнита започва да се върти и вътрешната част на шаибата.А относно клапата как се проверява.


                      r_osen@yahoo.com

                      Коментар


                        #12
                        rosenmvr написа:
                        Значи точно както се изрази като се задеиства магнита започва да се върти и вътрешната част на шаибата.А относно клапата как се проверява.
                        Вдигни капака на мотора. Под дясната чистачка ще видиш два винта, отвиваш ги и така разхлабилия се капак го вадиш. (трябва да има едно гумено уплътнение,което да обхваща горния ръб на капака с основната пластмаса, може и да го нямаш.) Сега се вижда филтъра на климатика. Те са поне два вида, но това за сега няма значение. В двата края на касетата на филтъра има закопчалки, откопчават се като леко ги повдигнеш нагоре и навън. Бъркаш и вадиш филтъра. Сега като погледнеш в отворилата се ниша трябва да видиш клапата. Влизаш в колата и натискаш бутона за външна/ вътрешна циркулация, излизаш и виждаш дали клапата се придвижва навън към мотора. Ако се движи, в края на хода си трябва да застане стабилно на отвора и като я натиснеш да стои здраво там-положение вътрешна циркулация. Натискаш бутона пак(възтановяваш го), клапата се движи обратно към купето и застава здраво в другото си положение-външен приток. Сега вътре се вижда вентилатора.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #13
                          Flow написа:
                          rosenmvr написа:
                          Значи точно както се изрази като се задеиства магнита започва да се върти и вътрешната част на шаибата.А относно клапата как се проверява.
                          Вдигни капака на мотора. Под дясната чистачка ще видиш два винта, отвиваш ги и така разхлабилия се капак го вадиш. (трябва да има едно гумено уплътнение,което да обхваща горния ръб на капака с основната пластмаса, може и да го нямаш.) Сега се вижда филтъра на климатика. Те са поне два вида, но това за сега няма значение. В двата края на касетата на филтъра има закопчалки, откопчават се като леко ги повдигнеш нагоре и навън. Бъркаш и вадиш филтъра. Сега като погледнеш в отворилата се ниша трябва да видиш клапата. Влизаш в колата и натискаш бутона за външна/ вътрешна циркулация, излизаш и виждаш дали клапата се придвижва навън към мотора. Ако се движи, в края на хода си трябва да застане стабилно на отвора и като я натиснеш да стои здраво там-положение вътрешна циркулация. Натискаш бутона пак(възтановяваш го), клапата се движи обратно към купето и застава здраво в другото си положение-външен приток. Сега вътре се вижда вентилатора.
                          Колега за друга клапа говорим! не за прочутата клапа за външен въздух тя няма нищо общо. Малко е криво да я провериш, единия начин е както си караш да врътнеш връката на студено и без вентилатор само от движението на колата да усетиш от духалките дали ти лъха топло (тва при отворена клапа за циркулация) караи бавно 20-30км/ч трябва въздуха да си е хладен при сегашните температури(на изключен климатик еии ). Дргия вариант е да се поклечиш малко и да легнеш от страната на шофиора до педала за газта маи има едно капаче на една видия и една щипка, сваляш го и вътре ще видиш жилото и лостчето което движи клапата. В затворено положение (студено) като натиснеш лосчето не трябва да има остатъчен ход, демек все едно я дозатваряш с ръка. Моята беше така ,копчето не я затваряше докраи и лъхаше топло, реглажа не е кои знае колко труден ама е много криво място и ще се узориш малко.Просто трябва да издърпаш малко жилото за да може по добре да затваря клапата.
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                          Коментар


                            #14
                            И аз се присъединявам към мнението на Слави! Ако климатика е изправен, при 10 или 12-13 градуса външна температура, включиш ли климатика, ръката ти трябва направо да премръзне, след максимум 2 минути. Изобщо не трябва да чакаш 20-30-40 градуса да стане.

                            Коментар


                              #15
                              Да така е. Днес пуснах климатика при 12* на пол. Lo и т.н.- да не повтарям, поставих сондата на термометъра във въздухопровода от към шофьорската врата. За 4-5 мин. при 950об/мин. температурата във въздухопровода падна на 6,7*, а преди две години на 24* околна температура, пак за около същото време, падна на 5*.Знам за коя клапа говорите, но тя ако не работи, то и преди да пусне климатика ще е имал проблеми колегата. В режим Ауто, когато променям температурното задание, при мен лекичко се чува позиционирането на въпросната клапа, съответно промяна на температурата и скоростта на навлизащия въздух. А прочутата клапа, която няма нищо общо с тая за която сте се захванали и тя не е за подценяване, защото и тя има нещо общо с климатичната система, особено знаете добре кога, а и също знаете и колко е надеждна тя при Фиат-ите.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X