Колеги,Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре). След като запалих, напрежението вече беше 15.49V Като пусна късите (ксенон) - падна на 15.2V. Казаха ми, че не е нормално, трябвало да бъде около 14-14.5V и че така ще разградя оловото на акумулатора. Имало някакво реле на динамото, което се сменяло??? Вие как мислите? Мене хич ме няма с тоците, даже днес за пръв път използвах такава джаджа за замерване (справих се! :D ).
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е напрежение от 15.49V на акумулатора?
Collapse
X
-
Re: Нормално ли е напрежение от 15.49V на акумулатора?
kondov написа:Колеги,Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре). След като запалих, напрежението вече беше 15.49V Като пусна късите (ксенон) - падна на 15.2V. Казаха ми, че не е нормално, трябвало да бъде около 14-14.5V и че така ще разградя оловото на акумулатора. Имало някакво реле на динамото, което се сменяло??? Вие как мислите? Мене хич ме няма с тоците, даже днес за пръв път използвах такава джаджа за замерване (справих се! :D ).
-
Не е добре да е повече от 14,5 V !!! При работещ двигател напрежението трябва да е в интервала 13,8 - 14,5 VИ все пак пробвай и с друг уред както ти е писал iv_laz, ако пак толкова показва - имаш проблем, който е добре бързичко да се реши, да не вземе нещо да поизгори по ел инсталацията (недай си боже да пострада компа) ...P.S. Щом на изгасен двигател (демек показва самия акумулатор какво напрежение дава) ти показва 13,9 ... нещо не е наред тоя уред...
Коментар
-
ilkor написа:Ако след като изгасиш двигателя, изчакаш няколко минути и уредът ти покаже над 12В значи не мери точно.Евтините изм. уреди имат вграден тример с който се калибрират. Трябва да си намериш професионален уред и въртейки тримера да установиш възможно най близки показания на двата уреда.Fiat Bravo 80 16V
Коментар
-
ilkor написа:Ако след като изгасиш двигателя, изчакаш няколко минути и уредът ти покаже над 12В значи не мери точно.Евтините изм. уреди имат вграден тример с който се калибрират. Трябва да си намериш професионален уред и въртейки тримера да установиш възможно най близки показания на двата уреда.Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре)
Коментар
-
Aaaa колега с такъв уред от < 10 лв се мери само за двете крайни положения - дали изобщо има, или изобщо няма ток/напрежение/съпротивление. За точна стойност - използвай професионален уред. на компютъра 12- и 5-волтовите вериги мисля че обикновено са толкова плюс минус няколко миливолта. Ако и на компютъра 12-волтовата ти покаже 15.5, уреда - в кофата
Коментар
-
15 минути след изгасяне акомулатора никога няма да покаже повече от 12.5- 12.8 волта, а това 13.9 при покой няма как да стане- сещаш се 6 клетки по 2 волта колко прави? За мене уредчето или е за изхвърляне, или са му паднали батерийките- тогава показва каквото си иска. Преди да го изхвърлиш- може да му смениш с нови батерийки.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
1115 написа:ilkor написа:Да, може и от изтощена батерия да показва грешно. Пропуснах я тая възможностFiat Bravo 80 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар