Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е напрежение от 15.49V на акумулатора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е напрежение от 15.49V на акумулатора?

    Колеги,Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре). След като запалих, напрежението вече беше 15.49V Като пусна късите (ксенон) - падна на 15.2V. Казаха ми, че не е нормално, трябвало да бъде около 14-14.5V и че така ще разградя оловото на акумулатора. Имало някакво реле на динамото, което се сменяло??? Вие как мислите? Мене хич ме няма с тоците, даже днес за пръв път използвах такава джаджа за замерване (справих се! :D ).
    Fiat Bravo 80 16V

    #2
    Re: Нормално ли е напрежение от 15.49V на акумулатора?

    kondov написа:
    Колеги,Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре). След като запалих, напрежението вече беше 15.49V Като пусна късите (ксенон) - падна на 15.2V. Казаха ми, че не е нормално, трябвало да бъде около 14-14.5V и че така ще разградя оловото на акумулатора. Имало някакво реле на динамото, което се сменяло??? Вие как мислите? Мене хич ме няма с тоците, даже днес за пръв път използвах такава джаджа за замерване (справих се! :D ).
    Тези китайските уреди имат много голяма грешка. Измери напрежението с точен уред първо. Ако е високо тогава търси проблем.
    BRAVO 1.6 16V

    Коментар


      #3
      Не е добре да е повече от 14,5 V !!! При работещ двигател напрежението трябва да е в интервала 13,8 - 14,5 VИ все пак пробвай и с друг уред както ти е писал iv_laz, ако пак толкова показва - имаш проблем, който е добре бързичко да се реши, да не вземе нещо да поизгори по ел инсталацията (недай си боже да пострада компа) ...P.S. Щом на изгасен двигател (демек показва самия акумулатор какво напрежение дава) ти показва 13,9 ... нещо не е наред тоя уред...

      Коментар


        #4
        Ако след като изгасиш двигателя, изчакаш няколко минути и уредът ти покаже над 12В значи не мери точно.Евтините изм. уреди имат вграден тример с който се калибрират. Трябва да си намериш професионален уред и въртейки тримера да установиш възможно най близки показания на двата уреда.

        Коментар


          #5
          ilkor написа:
          Ако след като изгасиш двигателя, изчакаш няколко минути и уредът ти покаже над 12В значи не мери точно.Евтините изм. уреди имат вграден тример с който се калибрират. Трябва да си намериш професионален уред и въртейки тримера да установиш възможно най близки показания на двата уреда.
          Аз тея 13.9V ги измерих, може би 15-20 мин. след като изгасих двигателя. Явно гадното уредче е бъгаво Добре, да съм спокоен, защото днес бях готов да я вкарвам в бокса, че кусур ми е сега да си съсипя новия акумулатор (че не са и евтини!).
          Fiat Bravo 80 16V

          Коментар


            #6
            ilkor написа:
            Ако след като изгасиш двигателя, изчакаш няколко минути и уредът ти покаже над 12В значи не мери точно.Евтините изм. уреди имат вграден тример с който се калибрират. Трябва да си намериш професионален уред и въртейки тримера да установиш възможно най близки показания на двата уреда.
            дали пък не беше 13
            Днес реших да замеря как е напрежението на акумулатора. На изгасен двигател, уреда (някав там за 8 лв.) показа 13.9V (до тук добре)
            Още от тук не е добре хвърляй в кофата това подобие на уред.

            Коментар


              #7
              Aaaa колега с такъв уред от < 10 лв се мери само за двете крайни положения - дали изобщо има, или изобщо няма ток/напрежение/съпротивление. За точна стойност - използвай професионален уред. на компютъра 12- и 5-волтовите вериги мисля че обикновено са толкова плюс минус няколко миливолта. Ако и на компютъра 12-волтовата ти покаже 15.5, уреда - в кофата

              Коментар


                #8
                Колега, когато акумулатора се презарежда той, започва да топли, да кипи. Мери с друг мултицет и ако е пак по-високо от 14.5V, сменяй релерегулатора в алтернатора.
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #9
                  15 минути след изгасяне акомулатора никога няма да покаже повече от 12.5- 12.8 волта, а това 13.9 при покой няма как да стане- сещаш се 6 клетки по 2 волта колко прави? За мене уредчето или е за изхвърляне, или са му паднали батерийките- тогава показва каквото си иска. Преди да го изхвърлиш- може да му смениш с нови батерийки.
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #10
                    Да, може и от изтощена батерия да показва грешно. Пропуснах я тая възможност

                    Коментар


                      #11
                      ilkor написа:
                      Да, може и от изтощена батерия да показва грешно. Пропуснах я тая възможност
                      Това е верния отговор - китайските от 5лв., когато им се изтощи батерията и показват по-високи стойностти.Предполагам, че са ти леко по-бледи цифрите и може би ти свети едно акумулаторче на дисплея.

                      Коментар


                        #12
                        1115 написа:
                        ilkor написа:
                        Да, може и от изтощена батерия да показва грешно. Пропуснах я тая възможност
                        Това е верния отговор - китайските от 5лв., когато им се изтощи батерията и показват по-високи стойностти.Предполагам, че са ти леко по-бледи цифрите и може би ти свети едно акумулаторче на дисплея.
                        верно че светкаше акумулаторче! Пфф и аз си викам таз джаджа толкоз ли е умна, че разбра, че ще замервам акумулатор. Малеее колко съм зле
                        Fiat Bravo 80 16V

                        Коментар

                        Working...
                        X