Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

СТРАННО: Примигва таблото при натискане на педала на газта

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    СТРАННО: Примигва таблото при натискане на педала на газта

    Първо здравейте, аз малко позанемарих четенето на форума, но какво да се прави, на всеки от време на време му се натрупват повечко проблеми на главата. Та на въпросът. Проблемчето се появи някъде преди нова година. Когато карам (независимо на газ или на бензин) и натисна рязко педала на газта до пода или просто за да ускоря по барзо и таблото почва да примигва на равни интервали докато не отпусна до определено място. Аз съм с дигитално табло и примигва само то, останалите осветления по купето са си наред. при това примигване забравя изминатите километри и връща километражите на такава стойност когато колата е била загасена последно. до колкото го изтествах не зависи от оборотите а нещо от натоварването на двигателя и натискането на педала на газта. ако примерно сам на 3та и карам с 40 (това са някъде 2200 оборота) и натисна рязко педала на газта. и след като премине 2500 оборота и почва да примигва докато не пусна педала на газта. ако пък ускорявам по плавно може и до 4000 оборота да стигне и няма да почне да мига. помислих че може нещо маси да са но разглобих таблото погледнах букси, кабели и са си здрави. После реших, че може да е от ТПСа но мисля, че не е защото колата не прекасва не се изфорсирва когато си поиска, не гасне, когато е загряла си държи стабилни ниски обороти.Има едно много странно нещо обаче. Забелязах, че ако резервоарът с бензин е по-пълничък (имам на предвид почти до средата )и го прави доста често това с примигването, а ако е на резерва или почти до резервата по рядко го прави или ако е на стабилна резерва почти не го прави. Другото странно е, че като колата загрее, но не само по уреди ами и в купето и ДВГ отсек и спира да го прави. МОЛЯ дайте идея, че аз вече се изчерпах от към идеи.ще съм благодарен ако някой помогне
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    #2
    Това го прави от някоя маса 90% или + 9%. Останалия 1% е от някаква необяснима по нормалния път причина Свали си ел. схемите на таблото и виж къде бяха точките за захранване и замасяване на таблото.Проследи ги и изчисти добре всички връзки.Случайно да ти играе показанието за температурата на водата?Ех, доброто старо дигитално Типо, още ми е жал за него, като видях новия собственик случайно, на какво го беше направил.Бях му дал кола е перфектно състояние. След това две висящи счупени странични огледала, всички ъгли на врати прагове бяха свити от проблем с габаритите може би... Думите му бяха, че не случил на кола.Вечерта преди да му продам колата смених задните амортисьори само и само да бъде доволен
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      ами не, не ми играе термометъра. а колкото до масите намерих къде в ДВГ отсега на една планка са навързани няколко кабела включително тизи за таблото (като я извадя и таблото угасва веднага) та тази букса беше мнгоо зле и я смених направо но проблемът не се оправи. а през тази планка минажва директно "-" кабелът от акумулатора. но вуж това е идея да погледна да не би от някъде другаде да се взима маса и тя да прави магариите.
      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
      182A4.000 IAW49F
      LPG - Lovato EasyFast
      ----------------------------
      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

      Коментар


        #4
        И аз си мисля, че е проблем с масата. Но един колега със същия автомобил имаше подобни проблеми и беше казал, че като откачил акумулатора за известно време, проблема изчезвал
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          Защо не провериш какво напрежение дава генератора при рязко пвишаване на оборотите. Това мигане "на равни интервали" съпроводено с ресет на километража ми прилича повече на електронна защита. Ако се претоварва стабилизатора за електрониката на таблото, той може да се изключва и да опитва да тръгне отново нормално, което обяснява посочените симптоми.Това изобщо не ми прилича на прекъсване на кабел или букса, но не е изключено. По- скоро търси проблема в таблото.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            ами това съм го проверявал. дава 14,5В. е вярно ако е топла колата и я запаля не ще да зарежда веднага ами трвбва да се изфорсира и тогава уртедите и фаровете се усилват и почва да си зарежда както си трябва, но това е друго де. И както каза че може да се претоварва при високи обороти, не ми се вярва понеже ако ускорявам много плавно и си качва доста оборотите и всичко е на 6.странно ми е каква е връзката с това колко е пълен резервоара. а и другото което ми е странно ако е маса, е защо го прави при рязко натискане на педала на газра а не примерно непрекъснато или като минавам по павета. но стопли ли се малко и да не съм на работа ще го разкостя пак таблото и ще гледам пак кабеляците.
            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
            182A4.000 IAW49F
            LPG - Lovato EasyFast
            ----------------------------
            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

            Коментар


              #7
              Ewing,да ти се е случвало като дадеш на контакт таблото ти да не светва веднага,а след малко?
              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

              Коментар


                #8
                Ewing написа:
                странно ми е каква е връзката с това колко е пълен резервоара. а и другото което ми е странно ако е маса, е защо го прави при рязко натискане на педала на газра а не примерно непрекъснато или като минавам по павета. но стопли ли се малко и да не съм на работа ще го разкостя пак таблото и ще гледам пак кабеляците.
                При рязка промяна на параметрите които показва таблото, на чипчето му се налага да да дръпне повечко ток, при което е възможно да натоварва стабилизаторчето, което най-вероятно е импулсно, щом ти примигва така така таблото. Възможните варианти са няколко:1. няма достатъчно захранващ ток за таблото, от лош контакт към маса или +12 в.2. датчика за нивото на бензина може да укъсява някъде като трябва да показва по-високо ниво в резервоара, но не напълно късо, а утечка.3. във веригата на стабилизатора е възможно да има дефектирал елемент, който да му пречи да работи нормално при рязка промяна на входното напрежение, защото като увеличаваш оборотите от 800 до 1500 - 2000, напрежението от генератора се покачва от около 12.8 до 14.2 в. и това може да му задейства електронните защити по ток и напрежение, което всъшност кара таблото да "пулсира" и да се ресетва километражчето В случая вариант 3 ми се види най-вероятен според описаните симптоми
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  lu40 написа:
                  Ewing,да ти се е случвало като дадеш на контакт таблото ти да не светва веднага,а след малко?
                  ами случвало се е,да! а даже понякога като дам на контакт и таблото пак мига на равни интервали докато запаля.но това го правеи сега (от както го има този проблем) преди винаги си работеше на 6. е не палеше абсолютно веднага ами след 1 секунда най-много.Dido_Lyubenov: абсолютно съм съгласен, и специално ще замера напрежението при различни обороти и ако намеря захранващия кабел за таблтоо и консумацията му с различни ситуации и ще си проличи дал ие от това. дурото е че като е по толо навън не го прави това. или пък като загрее колата спира да го прави а аз пак си форсирам колата по същият начин. А това за датчика за нивото в резервоара и на мен ми се струва също доста вероятно, но как да го пробвам? може би да сваля датчика и да си играя с него докато е включен в инсталацията но да не е в резервоара или...?
                  Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                  182A4.000 IAW49F
                  LPG - Lovato EasyFast
                  ----------------------------
                  "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                  Коментар


                    #10
                    едно тъпо предположение , но аз съм имал такъв случай:имах протрита изолация на един кабел който минаваше около педала на ... (не помня май съединител беше),като натиснех рязко този педал, той се допираше до този кабел точно до протритото и го ’окъсяваше’ към маса .та може и при теб да е нещо толко просто, въпрос на секунди е да го провериш

                    Коментар


                      #11
                      Ewing,не искам да те разочаровам,но започни да си търсиш табло.И моето така мигаше и накрая изгасна.Свалял съм го поне 10 пъти(чак стикера за ГТП се изтри),проверявал съм всички + и -,презапоявал съм каквото мога-не и не.Така,че послушай съвета ми,че без табло е много кофти!
                      Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                      Коментар


                        #12
                        Може би не съм прочел добре първия пост, но като се замисля за това че като се стопли колата и не го прави, страшно много прилича на заминал кондензатор в електронния модул на таблото, или някоя спукана спойка. А връзката с резервоара - може да е от това, че на уреда който ти показва нивото, му трябва малко повече ток като е пълен, и това само да усилва ефекта. Кофти дефект
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Може уреда за нивото- тръбата, която се завива в помпата да е заминала и да дава на късо при определено ниво в резервоара- трябва да се смени тръбата с поплавъка с някоя втора употреба. Това са симптомите- високо ниво- окъсяване, ниско ниво- рабопти добре- нивомера ще е, а ако окъси окончателно може да изгори и цялото табло. Ако даде искра в резервоара- . Това е в кръга на шегата разбира се, но е добре да го смениш. Отвива се малко трудно- с яка отверка и почукване с чук докато се отвие.
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар


                            #14
                            мерси Kimi лошото е че сега е топло и не мога да го хвана дали го прави но и аз се бях замислял да не е нещо от нивомера, но то ще си проличи като откача кабела които дава сигнала от нивомера към таблото. иначе това за конденатора също е идея и не съм го проверявал. за колегата който предложи да нее кабел който да укасява механично при натискане на педала, не етова днес проверих.благодаря много на всички за предложенията ще дерзая още.П.С.мислех да нее от този датик който отчитанатоварването на двигателя.не помня как се казва но има вероятноти да е отнего защото като натисна педала тои да отчита натоарен двигател (а имаено натиснат педал ,малкаскорост и ниски обороти)и тои да е дал фира.
                            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                            182A4.000 IAW49F
                            LPG - Lovato EasyFast
                            ----------------------------
                            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте!Малко ъпдейт на темата. започна да го прави при още по-леко натискане не педала на газта. 1-2 пати на извънградско ми престана да отчита скороста и редположих че този датчик е заминал и окъсява, но не е, разкачих го и карах без него и пак го прави. Погледнах всички маси които намерих за таблото (не по схема защото нещо не мога да се ориетирам так коя точка къде се намира по купето) но и от това не е. Разчастих си таблото колкото можах повече почистих прегледах няма никъде надут кондензатор нито слаба спойка. каквопто успях да премеря с мултицета премерих закачих го и пак проблема си стои. Друг колега беше писал в една тема че ну се оплитало някакво кабелче в единиа от кабелите за свещите. погледнах и това и пак нищо.Очаквам ако се сетите още нещо да дадете едно рамо или в краен случай някой жичкаджия за ФИАТ да иа карам там че вече луднах. лощото е че се стопли времето и сега го прави само вечер каот е студено.иначе благодаря още веднъж и за съветите до момента
                              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                              182A4.000 IAW49F
                              LPG - Lovato EasyFast
                              ----------------------------
                              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                              Коментар

                              Working...
                              X