Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатроник грешка 52

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатроник грешка 52

    Колеги, Мареята ми 1.6 16v ми изписва съобщение ERROR CLI след теста за грешки ми изписва ERROR CLI 52 в таблицата пише : 52-C.C. to frost sensor earth. Може ли да ми кажете къде е проблема и какво трябва да направя?!?! Благодаря на всички предварително.
    marea weekend1.6 16v

    #2
    Вероятно късо съединение, свързано с датчика за замръзване, монтиран на изпарителя на климатика.

    Коментар


      #3
      Превеждам си го като "няма маса на датчика за замръзване". Трябва да се провери първо дали куплунзите по кабелите на тоя датчик дават добър контакт , преди да се предприеме смяна на датчика.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        Принципно двойката - втората цифра от кода за грешка се тълкува като късо съединение, според ръководството на браво/а. Ето още по темата. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=199275#199275. Не знам този датчик как точно е свързан, но ако няма маса, не трябва ли да изпише error 51 - прекъсната верига на датчика?

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Принципно двойката - втората цифра от кода за грешка се тълкува като късо съединение, според ръководството на браво/а. Ето още по темата. http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=199275#199275. Не знам този датчик как точно е свързан, но ако няма маса, не трябва ли да изпише error 51 - прекъсната верига на датчика?
          Мисля че си прав, но винаги трябва проверяваме проводниците (кабелите демек) и куплунзите преди да сменяме ел. кмпоненти, защото в автомобилите те са подложени на вибрации, триене , и голямя част от тях на атмосферни условия. Това може да доведе до нарушаване на изолацията на проводник, окис по контактите на куплунг, както и овлажняване, вследствие на което може да се получи електролиза между два съседни контакта на някой куплунг , която да доведе до утечка или късо съединение.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            хАпсолютно! Винаги се започва с проверка на кабелите и контактите, и обилно количество контактен спрей. А като си помисля къде е тоя датчик, тежкО на колегата докато стигне до него....

            Коментар


              #7
              Колеги , кое е изпарителя? Едно цилиндрично , с дължина около 30-40 см. с форма на бутилка.
              marea weekend1.6 16v

              Коментар


                #8
                kanchev написа:
                Колеги , кое е изпарителя? Едно цилиндрично , с дължина около 30-40 см. с форма на бутилка.
                Абе става въпрос за за радиатора на климатика, дето охлажда възуха. Там е най ниската температура и ако замръзне ще е първо той. Нарича се изпарител защото в него се изпуска фреона през едни дюзи, и като мине през тях се изпарява. До дюзите стига втечнен от високото налягане до което го нагнетява компресора. В изпаритела налягането е ниско и като се процеди през дюзите фреона се изпарява, тогава отнема от околната температура. Също като да изпуснеш рязко пропан-бутан от запалката- веднага става на скреж, понеже се изпарява бързо преминавайки от среда с високо налягане към среда с ниско налягане. Затова хората са монтирали датчик на това радиаторче, че ако спре въздушният поток през него, а компресора работи, то ще се заскрежи и ще замръзне.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Вече ми стана ясно какво да търся и къде - ще проверя кабелите и връзките.
                  marea weekend1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    А някой би ли споделил как се пуска климатроника...

                    Fiat Marea Weekend 2.0 20v HLX
                    ex:Opel Kadett 1.3
                    ex:Fiat 125p
                    ex:Москвич 412

                    Коментар


                      #11
                      тъй като няма емотиконче с усмивка, приемам въпроса сериозно. Това което наричаш климатроник, се пуска като завъртиш врътката за сила на вентилатора на позицията м/у 1 и 0 - АУТО. После настройваш желаната температура, и съответното място от което желаеш да излиза въздуха. Лятото ако външната температура е по-висока от желаната , трябва да натиснеш копчето със снежинката, за да активираш компресора.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        тъй като няма емотиконче с усмивка, приемам въпроса сериозно. Това което наричаш климатроник, се пуска като завъртиш врътката за сила на вентилатора на позицията м/у 1 и 0 - АУТО. После настройваш желаната температура, и съответното място от което желаеш да излиза въздуха. Лятото ако външната температура е по-висока от желаната , трябва да натиснеш копчето със снежинката, за да активираш компресора.
                        Също и когато искаш да размразиш бързо или да изсушиш изпотените стъкла, се включва копчето със снежинката, или направо връткаш на "TOTAL DEF" Копчето със снежинката включва компресора, и когато е по-топло от зададената температура - охлажда, а когато е по- студено взема топло от парното, обаче го прекарва и през охлаждащия радиатор и така изсушава въздуха за да не се потят стъклата. Като цяло за да работи като "климатроник" трябва да си избереш температура която да държи.Ако включиш на LOW или HI охлажда или топли докато го спреш ръчно.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Мерси

                          Fiat Marea Weekend 2.0 20v HLX
                          ex:Opel Kadett 1.3
                          ex:Fiat 125p
                          ex:Москвич 412

                          Коментар


                            #14
                            Въпрос, какво се случва ако дадем на позиция Max Def, а външната температура е под 4 градуса? А именно в частта със стартирането на компресора.

                            Коментар


                              #15
                              Ефективното задействане обаче подлежи на удовлетворяване на определени параметри: - При външна температура под 4 градуса компресора изключва, и включва ако тя е над 6 градуса - Температура , измерена от датчика на изпарителя - изключва компресора ако падне под 3.5 градуса , и го включва ако е над 5.

                              Коментар

                              Working...
                              X