Следващата измишльотина която ми хрумна. Както винаги първоначално ще го разработя в главата си и в схемите, а после - в колата. Евентуално. Значи идеята е с помощта на диоди - бели и червени, и няколко кабела и релета и ключета, да направя така, че като отворя вратата, да светват 2 червени диода вертикално разположени, единия в най-долната част на вратата, другия - в горната, светещи така, че кола приближаваща отзад да забележи отворената врата и светещите от нея червени светлини. Тези светоотразителни лепенки не ме кефят. А отдолу на вратата - бели диоди - 5,6,7 броя, колкото трябва, за да се получи добро осветяване на земята, на която ще стъпи слизащият пътник или шофьор. Инсталацията евентуално няма дда минава през контактния ключ защото се предполага че когато слизам, вече ще съм изгасил двг. Дали е твърде трудно да се направи, и дали ще има ефект и смисъл от такова нещо? Как мислите? Аз си го представлявам с кабели директно от акумулатора, през ключета и няколко успоредно свързани диода със съответните резистори.Тая брава искам да я направя "нема такава!"Или пък цялата тази история ви звучи като "Абе ти що не спреш да се занимваш с такива глупости, ами не си караш и това е", или пък "Що не си вземеш един гоуф тройка?" (Нищо лично против колегите с Golf 3 , но си е нарицателно )Давайте съвети и мнения всякакви.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проект: СВЕТЕЩИ ВРАТИ - Обсъждане
Collapse
X
-
И аз имам тая идея от няколко месеца(от както като слизах след един дъжд и стъпих в локва до над глезена). Най-лесният вариант мисля, че е да се вземе ток от плафона, нали той светва при отворена врата. Или някакси да се използват датчиците за отворена врата, които ползва алармата. А вече диодите ги свързваш последователно, по четири най-добре. Примерно 4 бели последователно и успоредно на тях връзваш още една четворка от два бели и два червени, и ето ти краен резултат 6 бели и два червени. Другият вариант, който съм си мислил, е с отделни ключета на всяка врата, той е по-лесен от гледна точка на това, че няма да ровиш из вече поставената ел инсталация, за да търсиш връзка към вградените датчици. Но все пак си остава играчката по поставяне на нови ключета."Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/
Fiat Tempra 1.9 TDs
Subaru Legacy 2.0i
-
Точно това бих искал да избегна - каквото и да е пипане на съществуващи инсталации и пускане изцяло на нова - независима. Мислих си за последователно връзване, но като че ли не е най-доброто, защото при нарушаване на работата на един диод, нали ще прекъснат и другите 3? Моята идея се появи след като слязох от кола с такова осветление, и в допълнение измислих и червените. А това за плафона не е лош вариант, не се бях замислял. Само не знам дали няма да се получи конфликт с това че той постепенно светва и угасва, а не от веднъж. На браво/а. И на други.За последователното : по-скоро 1 червен и 3 бели - 2 пъти, та ако се прецака едната верига, другия червен да продължи да свети, както външното осветление - фарове, габарити, които по дефаулт нямат 2 елемента на 1 предпазител.
Коментар
-
Вярно не бях се сетил за тая комбинация, така е по-хитро. А ако искаш вече всеки да ти е по отделно, трябва всеки да е с резистор, но мисля че тогава риска от изгаряне на диодите е по-голям, а и е повече играчка. dudulia Колега тея до сега не съм ги чувал, знаеш ли къде може да се намерят и как вървят като цени?"Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/
Fiat Tempra 1.9 TDs
Subaru Legacy 2.0i
Коментар
-
Blade SG написа:Вярно не бях се сетил за тая комбинация, така е по-хитро. А ако искаш вече всеки да ти е по отделно, трябва всеки да е с резистор, но мисля че тогава риска от изгаряне на диодите е по-голям, а и е повече играчка. dudulia Колега тея до сега не съм ги чувал, знаеш ли къде може да се намерят и как вървят като цени?Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Да , значи става въпрос за някакви които наистина са на 12 волта, защото тези за габарити имат около 500-омов резистор в пластмасовия си корпус. И сега да питам - защо не направят една лампа за фар на 12 волта , 55 ватов светодиод ..... не ми отговаряйте.....ред.: не съм прочел добре. Цокъл? А този цокъл колко е голям? Да не би в него вътре да е резистора?
Коментар
-
dudulia написа:С крачета и цокълче са,но крачетата са прилепени към цокъла(могат да се отворят).Цокъла е най-широката част е към 3,5мм и са дълги около 1см."Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/
Fiat Tempra 1.9 TDs
Subaru Legacy 2.0i
Коментар
-
Оспамихме темата.Не знам с каква яркост са.Сториха ми се,че светят като "яркосветещите" и взех за третия стоп.За съжаление нямах време да го монтирам и да видя резултата,защото тръгнах за Германия.Баща ми го е направил и каза,че е ОК.Иди и ги виж как светят.Имат едни акумулаторчета за проба.На тях не може да се разчита много защото не е ясно какво им е напрежението,но ако искаш се прежали за едно и го пробвай на твоя акумулатор,за да видиш как свети.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Напротив - абсолютно си е по темата. Сега един приятел ме посъветва да внимавам къде и какво пробивам, защото ще наруша антикорозионното покритие! Въобще пък не бях мислил за това. Утре ще гледам вратата подробно за варианти.Blade SG, то си се смята там по формулата - гледаш напрежение и ток на диода, и подбираш такъв резистор че останалото напрежение от 12 В минус това на диода, през какъв резистор ще имаш точно толкова голям ток, колкото и през диода, през самия резистор. Така че за някои диоди си е нормално 1 килоом. но специално тези резистори в иДиодчетата за габарити бяха по 5-стотин и нещо, мерих ги след като ми се разпаднаха в ръката
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар