Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Kaбели, сечения, Джаул-Ленц и т.н
Collapse
X
-
deadairplane
-
deadairplane
-
deadairplane написа:kiler_4o написа:Ooooф, хора, какво спорите за глупости, толкова добре е написано ... толкова формули изписахте и за какво ? Явно, че тук има разбиращи хора и като 12класник, който учи електроника и едното му хоби е електроника Ви казвам (на тези, които още спорят):ДА, има огромно значение дали са 12 или 220 волта, както е описано и точно ТОКА е този, който определя колко ще се агреят проводниците... именно за това при понижителните трансформатори (примерно 220V->12V ) Първичната намотка е изработена от тънък проводник с много навивки, а вторичната е от много дебел проводник, със само няколко навивки, защото ако да кажем трансформатора е 50 вата -> При 220 волта тока става много малък (по формулата за мощност -> P=I.U => I=50/220 A), a в 12 волтовата верига нещата стоят по съвсем различен начин: 50 вата делено на 12 волта = 4.хх ампера ... => проводника трябва да е доста по-дебел ...Не случайно на автоусилвателите ви в опътването пише примерно "захранващите проводници да са със сечение не-по-малко от 6 кв.мм." ...а за нагревателя: Трябва ти просто един резистор, който да ограничава тока, дебели проводници и един тънък, който ще играе ролята на нагревателя ... Така смятах да си правя детонатор едно време Но проводника щеше да е тънък и като се запали да запалва барут Спомням си как един бивш колега си беше направил нагревател за тея плочките против комари, от 2 10 ватови резистора (усп. свързани), пъхнати директно в контакта :Ddeadairplane написа:peho написа:Следват обаче едни много безсмислени преобразувания от твоя страна с които да елеминираш наличието на ток във формулата и да твърдиш че награването зависи единствено от мощността и тока няма значение,за напрежението пък въобще да не споменавам,защото са глупости.peho написа:то точно тока предизвиква загряването му.
Коментар
-
Аиде пак да доуточним нещата без заяждане.В първия пример невиждам къде го видя това променящо се напрежение.След всички сметки които направи се оказа че напрежението ще си бъде 200 волта.без то да се променя във времето.Да ще има пад и загуби.но 200 волта ще си са толкова и няма да се променят.нищо не казваш за мощността нали и тя е променлива според теб.HONDA I-VTEC
Коментар
-
peho написа:А в такива таблици (универсални) според какво се определя сечението на проводника:напрежение,мощност,ток,съпротивление или какво?.Говорим в общият случай,не само за 12 V,а за всякакви напрежения.Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93
Коментар
-
deadairplane
-
Това горното е част от методика за избор на кабели,разработена от ЕФ на ТУ_софия.Специално за колегата deadairplane,че да не ме обвинява за неверни твърдения или,че съм позабравил някои работи (абе бях се зарекъл да не пиша повече тук...)П.П.Извинявам се за лошото качество.Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
deadairplane
-
1115 написа:Как е?Забавлявате ли се?HONDA I-VTEC
Коментар
-
deadairplane написа:Ей го бе Цък с хубаво качество имаше го в другата тема.deadairplane написа:peho написа:Никъде не съм твърдял че мощност и ток са едно и също нещо.Да механично съм ги копирал дори,но това не означава че не съм ги разбрал.То направо си е написано кой предизвиква отделянето на топлина в проводника и съответно неговото нагряване.Tук никъде не се споменава мощност.peho написа:Изобщо не е глупост написаното.Ти самият си го показал че не е глупост.P=U.I мощност се бележи с P.Закона на Джаул-Ленц Q = I².R.t където: .......От тук както се вижда отделената топлина зависи от големината на тока преминаващ през даден проводник,сечението и дължината на този проводник и от формулите е ясно,че точно големината на тока определя отделеното количество топлина.syscop написа:.....В общия случай се избират по ток - той е този който върши "работата" и определя малко или много ще се загрява даден проводник. ...deadairplane написа:........Относно следващото твърдение в следващия абзац. Да продължавам да твърдя че напрежението и тока не оказват влияние за оръзмеряването на кабелите. Казвам че тока и материала има значение за оразмеряването на кабелите. И съм го доказал с фоемули чисто математически. И за капак ти ми цитираш пак Лъчо който твърди точно същото. Точно за това съм ти оставил цитата му във твоето мнение......deadairplane написа:.........Твърдял съм и продължавам да твърдя че отделената топлина зависи от мощността.
Коментар
-
Темата си е супер, като изключим частта със заяжданията на най-напористите участници. В общия случай спора според мен се решава по следният кратък път:В нашата задачка имаме две сравнително константни величи - мощността на консуматора и захранващото напрежение - това са примерно: 55W и 12V. Трябва да намерим колко ще е работният ток (55/12=4.58А) и да стигнем до извода (според някоя табличка) колко дебели (с какво сечение) да са захранващите кабели. Конкретно посочените таблици не ни вършат никаква работа и вземаме добре запомненият пример 3А/мм2 - което ще рече, че за нашият 55W консуматор не е зле да се подсигурим с кабел със сечение 2мм2... ОК. Задачата решена, спора приключен. Термозагубите в този кабел ще са минимални. За справка - 110W крушки на стария ми Форд са захранени с 6мм2 кабели - по-тънките не издържаха в термично отношениеSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Това е колеги физиката си е физика. За това има повишаващи трансформатори след централата и понижаващи преди консуматора. Цялата работа е за да не се правят прекалено дебели далекопроводи, които да издържат на големият ток, просто повишаваме напрежението и по този начин пренасяме една и съща мощност, но с по-малък ток по проводниците.Пример: 22 000V x 10A = 220V x 1 000A = 220kWДостатъчно ясно мисля. Ако трябваше да пренесем тези 220kW при напрежение 220V какви проводници ще са ни необходими за да издържат на този ток? Тогава такова крадене на проводници от циганите щеше да падне Мощността си е мощност, тя е тока Х напрежението. Можем да получим една и съща мощност, както се вижда от примера като променим стойностите на тока и напрежението.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:...I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар