Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Kaбели, сечения, Джаул-Ленц и т.н

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61

    Коментар


      #62

      Коментар


        #63
        deadairplane написа:
        kiler_4o написа:
        Ooooф, хора, какво спорите за глупости, толкова добре е написано ... толкова формули изписахте и за какво ? Явно, че тук има разбиращи хора и като 12класник, който учи електроника и едното му хоби е електроника Ви казвам (на тези, които още спорят):ДА, има огромно значение дали са 12 или 220 волта, както е описано и точно ТОКА е този, който определя колко ще се агреят проводниците... именно за това при понижителните трансформатори (примерно 220V->12V ) Първичната намотка е изработена от тънък проводник с много навивки, а вторичната е от много дебел проводник, със само няколко навивки, защото ако да кажем трансформатора е 50 вата -> При 220 волта тока става много малък (по формулата за мощност -> P=I.U => I=50/220 A), a в 12 волтовата верига нещата стоят по съвсем различен начин: 50 вата делено на 12 волта = 4.хх ампера ... => проводника трябва да е доста по-дебел ...Не случайно на автоусилвателите ви в опътването пише примерно "захранващите проводници да са със сечение не-по-малко от 6 кв.мм." ...а за нагревателя: Трябва ти просто един резистор, който да ограничава тока, дебели проводници и един тънък, който ще играе ролята на нагревателя ... Така смятах да си правя детонатор едно време Но проводника щеше да е тънък и като се запали да запалва барут Спомням си как един бивш колега си беше направил нагревател за тея плочките против комари, от 2 10 ватови резистора (усп. свързани), пъхнати директно в контакта :D
        Ако смениш червеното със "точно тока е този, който определя какви трябва да бъдат проводниците" ще бъдеш абсолютно прав.
        За това пиша през цялото време,за това синьото става дума от самото начало.Оче от самото начало човека попита какви(с какво сечение) да са му проводниците.А по какъв начин тока определя какъв да е проводника?По това той да е от такъв материал и такова сечение,че да не се загрее нодопустимо много,защото така загубите нарастват и има опасност от разрушаване на изолацията му и от стопяване на самото жило на проводник.
        deadairplane написа:
        peho написа:
        Следват обаче едни много безсмислени преобразувания от твоя страна с които да елеминираш наличието на ток във формулата и да твърдиш че награването зависи единствено от мощността и тока няма значение,за напрежението пък въобще да не споменавам,защото са глупости.
        Поредната глупост: написал съм формулата за мощност и се вижда че не елиминирам тока защото той е един от компонентите на мощността. Мощността зависи от тока но не е ток.
        peho написа:
        то точно тока предизвиква загряването му.
        Жалко че си си направил труда да цитираш едни физични закони, но не си си направил труда да ги проумееш и точно няколко реда след това тази глупост, както няколко реда по нагоре си написал не е тока а тока на квадрат умножен по съпротивлението. Пак ти пиша за 100ни път и 2ри за този пост мощността не е ток.В заключение не е важно просто да препишеш няколко формули а да ги разбереш, механичното преписване не те прави по умен.
        Никъде не съм твърдял че мощност и ток са едно и също нещо.Да механично съм ги копирал дори,но това не означава че не съм ги разбрал.То направо си е написано кой предизвиква отделянето на топлина в проводника и съответно неговото нагряване.[quote:9712e25870="peho"]........цитат:

        Коментар


          #64
          Аиде пак да доуточним нещата без заяждане.В първия пример невиждам къде го видя това променящо се напрежение.След всички сметки които направи се оказа че напрежението ще си бъде 200 волта.без то да се променя във времето.Да ще има пад и загуби.но 200 волта ще си са толкова и няма да се променят.нищо не казваш за мощността нали и тя е променлива според теб.
          HONDA I-VTEC

          Коментар


            #65
            peho написа:
            А в такива таблици (универсални) според какво се определя сечението на проводника:напрежение,мощност,ток,съпротивление или какво?.Говорим в общият случай,не само за 12 V,а за всякакви напрежения.
            В общия случай се избират по ток - той е този който върши "работата" и определя малко или много ще се загрява даден проводник. Напрежението има отношение към класа на изолация на избрания проводник - не е едно и също дали между 2 или повече проводника ще има напрежение 12V или 10kV. Ако има някакви специални изисквания се подхожда в зависимост от конкретната ситуация - когато нещото е точно определено може с достатъчно голяма точност да се сметнат загуби, нагряване и т.н., и оттам точно да се изчисли проводник/ци с какво сечение, от какъв материал и с каква изолация да се използва(т) (има да се решават едни красиви диференциални уравнения, но в определени случаи си струва хамалогията :D )@Todor_Gagovski - зависи кое напрежение се ползва - ако е това на изчточника се получава една мощност, в която са включени всички загуби в дадената верига, ако е това при консуматора с много малка грешка може да се приеме, че това е мощността разсейвана (използвана) от него. Така или иначе токът във веригата е един същ .
            Lancia Delta II 2.0 LS 16V '93

            Коментар


              #66

              Коментар


                #67
                Как е?Забавлявате ли се?

                Коментар


                  #68
                  Това горното е част от методика за избор на кабели,разработена от ЕФ на ТУ_софия.Специално за колегата deadairplane,че да не ме обвинява за неверни твърдения или,че съм позабравил някои работи (абе бях се зарекъл да не пиша повече тук...)П.П.Извинявам се за лошото качество.
                  Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                  Коментар


                    #69

                    Коментар


                      #70
                      1115 написа:
                      Как е?Забавлявате ли се?
                      И още как :D припомних си цялата електротехника от 1 курс.Аз лично смятам че бях до тук,така или иначе темата стана дълга и скучна а и трудно вече и се хваща смисъла.Вместо да седнем на по бира и да зяпаме хубави жени ,тук се изляха тонове нерви.
                      HONDA I-VTEC

                      Коментар


                        #71
                        deadairplane написа:
                        Ей го бе Цък с хубаво качество имаше го в другата тема.
                        Много хубави таблички,поразгледах ги.Видях че има определени сечения на жилата на проводници и кабели,които в зависимост колко жила имат,къде са положени,при каква темепратура и какво напрежение,с каква изолация са и от какъв материал са жилата им,се показваше колко A или kA ще издържат.Не видях в таблиците да се говори за мощност.А когато говоря за проводник през които протича ток и предизвиква неговото загряване,сигурно този проводник съществува и си има дължина,сечение и съответно определено съпротивление
                        deadairplane написа:
                        peho написа:
                        Никъде не съм твърдял че мощност и ток са едно и също нещо.Да механично съм ги копирал дори,но това не означава че не съм ги разбрал.То направо си е написано кой предизвиква отделянето на топлина в проводника и съответно неговото нагряване.Tук никъде не се споменава мощност.
                        Ето тука в тия свободни съчинения на тема Джаул-Ленц си написал че топлината зависи от тока:
                        peho написа:
                        Изобщо не е глупост написаното.Ти самият си го показал че не е глупост.P=U.I мощност се бележи с P.Закона на Джаул-Ленц Q = I².R.t където: .......От тук както се вижда отделената топлина зависи от големината на тока преминаващ през даден проводник,сечението и дължината на този проводник и от формулите е ясно,че точно големината на тока определя отделеното количество топлина.
                        .....
                        Тук човека ти е отговорил,този път да не съм аз,нека малко и другите да се поизложат,стига само аз.
                        syscop написа:
                        .....В общия случай се избират по ток - той е този който върши "работата" и определя малко или много ще се загрява даден проводник. ...
                        Сега да видим какво си казал тук.
                        deadairplane написа:
                        ........Относно следващото твърдение в следващия абзац. Да продължавам да твърдя че напрежението и тока не оказват влияние за оръзмеряването на кабелите. Казвам че тока и материала има значение за оразмеряването на кабелите. И съм го доказал с фоемули чисто математически. И за капак ти ми цитираш пак Лъчо който твърди точно същото. Точно за това съм ти оставил цитата му във твоето мнение......
                        Знаеш ли какво е кабел?Ако знаеше щеше да ти е ясно,че става дума поне за едно жило,от определен материал и съответната му изолация,а тя се оразмерява според напрежението.А според тока се оразмерява жилото.
                        deadairplane написа:
                        .........Твърдял съм и продължавам да твърдя че отделената топлина зависи от мощността.
                        И в крайна сметка вземи ми отговори на въпроса,стига го избягва.Какво става при високи напрежения и големи мощности?Имаме си едни мнооого дълги нагреватели по полетата ли?Ами защо зимата те ледясват,дори се и късат от тежестта на леда?edit:И още едно въпросче,понеже аз правя свободни съчинения на тема Джаул-Ленц,да видим ти какво казваш.Тази мощност за която ти говориш(P=I.I.R),че от нея зависи отделеното количество топлина,коя мощност в действителност е това?

                        Коментар


                          #72
                          Темата си е супер, като изключим частта със заяжданията на най-напористите участници. В общия случай спора според мен се решава по следният кратък път:В нашата задачка имаме две сравнително константни величи - мощността на консуматора и захранващото напрежение - това са примерно: 55W и 12V. Трябва да намерим колко ще е работният ток (55/12=4.58А) и да стигнем до извода (според някоя табличка) колко дебели (с какво сечение) да са захранващите кабели. Конкретно посочените таблици не ни вършат никаква работа и вземаме добре запомненият пример 3А/мм2 - което ще рече, че за нашият 55W консуматор не е зле да се подсигурим с кабел със сечение 2мм2... ОК. Задачата решена, спора приключен. Термозагубите в този кабел ще са минимални. За справка - 110W крушки на стария ми Форд са захранени с 6мм2 кабели - по-тънките не издържаха в термично отношение
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #73
                            deadairplane,очаквам извинението ти!
                            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                            Коментар


                              #74
                              Това е колеги физиката си е физика. За това има повишаващи трансформатори след централата и понижаващи преди консуматора. Цялата работа е за да не се правят прекалено дебели далекопроводи, които да издържат на големият ток, просто повишаваме напрежението и по този начин пренасяме една и съща мощност, но с по-малък ток по проводниците.Пример: 22 000V x 10A = 220V x 1 000A = 220kWДостатъчно ясно мисля. Ако трябваше да пренесем тези 220kW при напрежение 220V какви проводници ще са ни необходими за да издържат на този ток? Тогава такова крадене на проводници от циганите щеше да падне Мощността си е мощност, тя е тока Х напрежението. Можем да получим една и съща мощност, както се вижда от примера като променим стойностите на тока и напрежението.
                              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                              Коментар


                                #75
                                ilko-gd написа:
                                ...
                                Илко, ако 5 страници бяха необходими за да се затвърди верността на закона от бай ти Ом - шапка свалям на търпението ви.Имам предвид участниците в спора.Всъщност вече забравих дали изобщо имаше спор за нещо, ама карай.Хайде, оставям ви, че тук май се явих във ролата на спамер
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X