Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Kaбели, сечения, Джаул-Ленц и т.н
Collapse
X
-
deadairplane
-
deadairplane
-
Сега надявам се ти е ясно за какъв баласт говорят. Нямат предвид товар ами нещо конкретно. За останалите пак не прочели и пишешти глупости да сте чели.[/quote]Да разбрах за какво става дума,не бях прочел темата. Но за всичко друго казано от мен стоя зад думите си и образованието си.И надали съм от тези които пишат глупости.И само още едно допълнение към колегата deadairplane никой и никъде не оразмерява инсталация по закона на Джаул-Ленц.HONDA I-VTEC
Коментар
-
Понеже съм бил пишел глупости,според deadairplane,започвам директно със цитати.Ето от тук аз се намесих в спора,след като deadairplane oпонира на колегата ilko-gd.ilko-gd написа:Колега 1115 не си прав за сечението на проводниците.Мощността е равна на напрежението Х тока. Ти казваш че 4кв.мм издържат бойлер, да прав си, НО бойлерът работи при напрежение от 220 волта или по кабела при 3kW бойлер ще текат около 14ампера.Обаче какво става в автомобила - там напрежението е доста по-ниско, около 14 волта при работещ мотор. Тогава за да извадим мощност от 150 вата например за нагревателят на задното стъкло ще ни трабват 12,5 ампера, докато ако същият този нагревател работеше при напрежение 220 волта, за тази мощност ще ни трябват 700 МИЛИ ампера.Основното нещо, което влияе на загряването и съответно стопяването на проводниците е протичащият ток. Във формулата за отделеното количество топлина той е на квадрат и от там е толкова важен. За това и проводниците се оразмеряват за определена "плътност" на тока, която трябва да е такава, че проводника да може да работи не помня вече колко часа без опасност от прегряване и т.н.Един запас от сечение никога не е излишен, ако не гледаме парите разбира се, но тук не говорим за масово производство. Той ти дава подсигуряване именно при пусковият ток, който е най-голям и примерно е проблем при големи трифазни електродвигатели свързани в триъгълник, но веднъж развърти ли се двигателят консумираният ток е много по-малък.deadairplane написа:ilko-gd написа:Колега 1115 не си прав за сечението на проводниците.Мощността е равна на напрежението Х тока. Ти казваш че 4кв.мм издържат бойлер, да прав си, НО бойлерът работи при напрежение от 220 волта или по кабела при 3kW бойлер ще текат около 14ампера.peho написа:deadairplane написа:...............Кога ще се стопи кабела си смятай сам но написаното горе дето напрежението било 220 а на онова е 14 нали знаеш че е пълна глупост.deadairplane написа:....По нагоре виждате как се изчислява отделената в проводника топлина. А ето тука е формулата за отдадента топлина:Т=k*(t1-t2)*SКъдето отдадената топлина е Т....
Коментар
-
Ейй, няма такива постове, това няма изчитане.Вечер преди да си лягам, ще намеря свободно време и ще го прочетаTodor_Gagovski........A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
kiler_4o написа:peho, напротив ... аз твърдя ТОЧНО ОБРАТНОТО ! Не твърдя, че тока няма значение, а че точно от него зависи сечението на проводниците ! Образно казано колкото по-голям ток, толкова по-дебел проводник ...
Коментар
-
peho написа:kiler_4o написа:peho, напротив ... аз твърдя ТОЧНО ОБРАТНОТО ! Не твърдя, че тока няма значение, а че точно от него зависи сечението на проводниците ! Образно казано колкото по-голям ток, толкова по-дебел проводник ...
Коментар
-
BO написа:Ейй, няма такива постове, това няма изчитане.Вечер преди да си лягам, ще намеря свободно време и ще го прочетаTodor_Gagovski........HONDA I-VTEC
Коментар
-
Todor_Gagovski написа:BO написа:Ейй, няма такива постове, това няма изчитане.Вечер преди да си лягам, ще намеря свободно време и ще го прочетаTodor_Gagovski........A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane
-
deadairplane
-
deadairplane
-
[.Отговора е никъде. Проводниците се оразмеряват по друг начин. А отдадената топлина зависи от мощността. Тъй като тока е един компонент от мощността означава че отдадената топлина би зависела от тока само ако останалите компоненти са постоянни. Обаче те не са. Това твое твърдение е най голямата глупост която съм чувал. Преведено на обикновен език твоето твърдение би означавало "Времето за което ще се стигне от точка А до точка Б зависи от скоростта на движение, а разстоянието между тях няма значение." Да ама не!!! Едно такова твърдение изказано с тези думи би било вярно само ако замениш точка А и точка Б с например Варна и София тогава имаш фиксирано разстояние и при това положение времето ще зависи от скоростта.Сега надявам се си осъзнал какви глупости си написал..Колега виж сега .Защо твърдиш че напрежението и мощността не са постоянни величини.Точно те са постоянните величини в случея.Напрежението винаги е ясно колко е, а колкото до мощността винаги се взима максималната такава каквато ни е нужна.Трябва ли пак да даваме примера с апартаментите ни.И точно тока или движението на електроните през проводник кара той да се загрява по горе е обяснено защо.Верно е че мощността определя колко ток ще премине,но не тя кара проводника да загрее.HONDA I-VTEC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар