Да си кажа и аз мнението - няма смисъл от преоразмеряване на инсталацията.кабел 1мм2, издържа спокойно 5А постоянно натоварване и 20А пиков ток.кабел 2,5мм2 - 15А и огромен пиков ток.кабел 4мм2 - издържа бойлер При горе казаните стойности (не пиковите) кабела не се нагрява и няма голями загуби.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Kaбели, сечения, Джаул-Ленц и т.н
Collapse
X
-
1115 написа:Да си кажа и аз мнението - няма смисъл от преоразмеряване на инсталацията.кабел 1мм2, издържа спокойно 5А постоянно натоварване и 20А пиков ток.кабел 2,5мм2 - 15А и огромен пиков ток.кабел 4мм2 - издържа бойлер При горе казаните стойности (не пиковите) кабела не се нагрява и няма голями загуби.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
-
Колега 1115 не си прав за сечението на проводниците.Мощността е равна на напрежението Х тока. Ти казваш че 4кв.мм издържат бойлер, да прав си, НО бойлерът работи при напрежение от 220 волта или по кабела при 3kW бойлер ще текат около 14ампера.Обаче какво става в автомобила - там напрежението е доста по-ниско, около 14 волта при работещ мотор. Тогава за да извадим мощност от 150 вата например за нагревателят на задното стъкло ще ни трабват 12,5 ампера, докато ако същият този нагревател работеше при напрежение 220 волта, за тази мощност ще ни трябват 700 МИЛИ ампера.Основното нещо, което влияе на загряването и съответно стопяването на проводниците е протичащият ток. Във формулата за отделеното количество топлина той е на квадрат и от там е толкова важен. За това и проводниците се оразмеряват за определена "плътност" на тока, която трябва да е такава, че проводника да може да работи не помня вече колко часа без опасност от прегряване и т.н.Един запас от сечение никога не е излишен, ако не гледаме парите разбира се, но тук не говорим за масово производство. Той ти дава подсигуряване именно при пусковият ток, който е най-голям и примерно е проблем при големи трифазни електродвигатели свързани в триъгълник, но веднъж развърти ли се двигателят консумираният ток е много по-малък.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
deadairplane
-
1115 написа:Да си кажа и аз мнението - няма смисъл от преоразмеряване на инсталацията.кабел 1мм2, издържа спокойно 5А постоянно натоварване и 20А пиков ток.кабел 2,5мм2 - 15А и огромен пиков ток.кабел 4мм2 - издържа бойлер При горе казаните стойности (не пиковите) кабела не се нагрява и няма голями загуби.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane написа:...............Кога ще се стопи кабела си смятай сам но написаното горе дето напрежението било 220 а на онова е 14 нали знаеш че е пълна глупост.
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane написа:peho написа:deadairplane написа:...............Кога ще се стопи кабела си смятай сам но написаното горе дето напрежението било 220 а на онова е 14 нали знаеш че е пълна глупост.При еднаква мощност и различни напрежения,токът който протича през проводника ще е по-голям при по ниското напрежение,от там и по-голямо количество отделена топлина.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
deadairplane
-
В примера с нагревателя, разликата е именно това:Проводника трябва да си остане проводник, тоест в него не бива да допускаме загуби, изразяващи се в отделяне на топлина.Топлината трябва да се отделя в нагревателя, защото именно това му е функцията.След като напрежението е константа, товара (баласт или както там му викате) също, от какво можа да дойдат загубите?Според мен единствено и само от проводника.Проводник с неподходящо сечение ще се яви като допълнителено съпротивление във веригата на баласта.Като такова, ще намали напрежението достигащо до него.За да се сведат до минимум загубите по кабелите, необходимо е да се спазва някаква разумна граница на плътността на тока.Проблема в сметката на 1115 е именно това - предвижда ~6А/1мм2 което е много.Практиката е показала, че разумната граница е на половината.Това е.Значи говорим за нещо толкова елементарно а в същото време хабим много време за да го доказваме с формули.Sev с колко ще оскъпи реализацията ако ползва 2,5мм2 кабели а не 1,5мм2?Няколко лева?Направо не мога да повярвам че продължавам да пиша по тая тема и мисля срочно да го променяI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
deadairplane написа:.....Така като ти чета (явно си се объркал де) излиза че един нагревател от 1KW ще отделя повече топлина ако е на 14 волта защото според тебе тока е по голям. (Баси глупостите едвам ги написах) Според тебе кое тежи повече 1 тон желязо или един тон хартия?
Коментар
-
Re: Нормално ли е напрежението да пада при включени консумат
sev написа:2.5 мм2 не са ли много?все пак кабелите на самия кит са не повече от 1мм21115 написа:Да си кажа и аз мнението - няма смисъл от преоразмеряване на инсталацията.кабел 1мм2, издържа спокойно 5А постоянно натоварване и 20А пиков ток.кабел 2,5мм2 - 15А и огромен пиков ток.кабел 4мм2 - издържа бойлер При горе казаните стойности (не пиковите) кабела не се нагрява и няма голями загуби.
Коментар
-
deadairplane
-
deadairplane
Реклама
Collapse
Коментар