Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задаващ се проблем с алтернатор на Темпра

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задаващ се проблем с алтернатор на Темпра

    Здравейте колеги,Забелязвам напоследък следния задълбочаващ се проблем около алтернатора на Темпра-та:Когато мотора запали, лампата за липса на заряд остава да свети.Като я форсирам до около 1500об/мин угасва и почва да зарежда.Заряда след това се запазва и на празен ход и лампата си мълчи.В началото го правеше от време на време а вече - винаги.Насочил съм се към четки и/или колектор но ми се искаше да сондирам и други мнения.Все още не съм го свалял та затова питам дали пък някой няма готов отговор Поздрави!
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    #2
    при мен го прави същото, само че лампата си гасне,но като премеря напрежението и си седи на 12-13волта, и електронното табло леееееко по слабо свети. когато изфорсирам и таблтоо светва вече по силно и като премеря вече е 14,5 напрежението. не съм сигурен дали е точно проблем това или просто така си работи. може би трябва при палене да се изфорсира за да се възбудят намотките за да почнат да зареждат. можер и да се бъркам.
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    Коментар


      #3
      Ами доскоро си гаснеше веднага след запалване, така че най-малкото затова не е нормално Лошото е че сутрин като запаля и не ми тръгва подгрева на филтъра - той е свързан именно с тази лампа.Изфорсирам я за да угасне лампата ( и да тръгне подгрева ) а това е брутално - баш така не се прави на студен мотор в кучешки студ.Та скоро ще му таковам таковата на алтернатора - не може да е така.
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        На мене ми прилича на четки. Но каквото и да е, ще трябва да сваляш алтернатора, така че ще се разбере като го отворите.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Е, то е ясно.Лошото е, че не е на най-удобното място за сваляне - завряли са го на майка им в ...На крик, колело, кори... Всъщност някой беше писал наскоро за свалането на алтернатора, май Immortal беше.В такива моменти почвам да гледам с респект гоУфетката на чиче - егаси, всичко е толкова просто и достъпно за ремонт в тая каляска...
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            Колега, свалянето на алтернатора на темпра е за 15 мин. точно (колкото да развиеш 5-6 гайки). Поне аз за толкова се справих (повече време ми отне слагането на ремъка после). Най-вероятно са четки. аз имах същия проблем - четки (смених реле-регулатора и покрай другите ядове и този се оправи).и не ти трябва крик и да махаш корите, само да бръкнеш по-дълбоко
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Мерсаж, ще я налягам следващата седмица.То аз затова и пуснах темата - какво да купя за да ми е под ръка като го сваля.То е ясно че най-добре е цял работещ алтернатор, но в случая ще рискувам с комплект четки Ще пиша какво е станало.
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                комплект четки няма да те устроят. реле-регулатора е с капсуловани четки. такова трябва да вземеш (цялото реле, поне при мен така се оказа - алтернатор марели).
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Хъм, четките не могат ли да се демонтират?То е ясно, че не са предвиждани да се сменят само те, но по принцип съм сменял на бош релета без проблем.Ще го видим.Каква е приблизителната цена на едно реле?
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #10
                    Т&Н 19лв. (казаха че е оригинално, ама нямаха като ходих). намерих някакво друго, 16лв. беше (ако ти е познат района сливница-мосю бриколаж, там има едно магазинче - точно на пешеходния светофар на слепите, преди шел-а като идваш от центъра, от дясно се пада, само електро материали за колите продават, от там си намерих). При такава цена, не си заслужава да се правят самоделки с такъв важен елемент, поне така си мисля де. Ако не съм изхвърлил боклука, мога да ти дам моето старото реле, за да го разнасяш по магазините да гледаш да е същото (че в онова магазинче ми искаха старото за да сравняват).
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      сега видях че си от перник. значи май няма да стане да ти дам старото ми да го показваш (може по куриер, ако ти се занимава )
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        Може да смениш само четките.За целта сваляш релерегулатора/мисля,че можеше да се свали без да се сваля алтернатора/и го носиш в магазина за да видят размера на четките.Аз ги купувах от магазина за авточасти на Иво в Битовия комбинат.

                        Коментар

                        Working...
                        X