Имам Брава 1.6 , но без монтиран АБС. Дали е възможно да се направи нещо ако се обиколят моргите (сервизите) или е невъзможно. Трябва ли да се препрограмира електрониката?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АБС за Брава
Collapse
X
-
Къде се намира централата за АБС
Днес сменях зимни гуми и погледнах че от спирачките на Бравата излиза кабел? Това кабел за АБС-а ли е или е датчик за износване на спирачните дискове? И още отделно устройство ли е централата за АБС или е в ECU-то? Питам защото не ми свети лампа на таблота че има АБС и не знам дали е монтиран в колата или причинта е в предпазител, неизправна крушка и т.н.Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
-
Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:Контролера за ABS-а е отделно от ЕСU-то устойство. На моделите Брава/Браво преди края на 98-ма е монтирано в сентралната част на таблото ниско долу под радиатора на парното. Затова често, когато радиатора протече си отива и контролера. След края на 98-ма мисля, че се монтира другаде... май под жабката, но не съм 100% удебен Старата система работи с датчици взимащи импулси от карето. На по-новите модели (от края на 98-ма) датчика е по-различен и мери магнитни импулси подавани от магнитния лагер. В този ред на мисли нормален лагер за главината на колето стружа 30-40лв. а магнитен 70-100лв. По-новата система е доста капризна на точност при монтирането. В този ред на мисли... как ще си захванеш датчика към главината? Според мен 1 500лв. ще те оправят, но не и 1 000. Все пак сметни само смяната на 4 карета, или другият вариянт 4 магнитни лагера... това все пак са части, които е несериозно да търсиш втора употреба, трябват нови.P.S. Брава с АBS е с два кабела от главината на колелото най-близко до шофьорската врата. Единият за датчика, другия за износването на накладките. Останалите 3 главини са с по един кабел - за датчиците на ABS-a.Брава 1.6 16V ELX
Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената
Коментар
-
Моля! Във всеки случай нищо не и пречи да поразпиташ светнати майстори (много малко са за съжаление) по въпроса. А пък, ако имаш ходене по автоморгите може да питаш за чарколяци. Ако опираше въпроса само до електрониката, датчиците и блока с електромотора и винтилите щеше да се вместиш в 1 000лв. но смяната на чарколяци по ходовата част ще вземе много пари. Успех в разучаването!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
bright написа:Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:bright написа:Един майстор ми каза, че най-лесния начин да провериш дали работи АБС е рязко да "набиеш" спирачките и ако ABS работи нормално, ще усетиш поредица от удари върху спеирачни педал. Отнася ли се това за Бравата?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар