Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да си направим Бордови компютър !!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да си направим Бордови компютър !!!

    Колеги попаднах на един саит в който е описано как да си направим Бордови компютър, http://autoby.biz/a/!/cruisecontrol.php как мислите за това Някой навит да опитаме Ето и още малко информация http://www.holger-klabunde.de/avr/avrboard.htm
    Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

    #2
    Евала, JO_666, отдавна проявявам интерес към нещо подобно, но досега не съм попадал на конкретни приложения. Знимавал съм се с контролери на Atmel, но чух и негативи за тях, относно използването им в автомобилната електроника. Не е проблем да ги пробвам на един борд. компютър.
    Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

    Коментар


      #3
      Колко догми паднаха ...В промишлена електроника не се ползваше повърхностен монтаж, флаш памети, дори и софтуер в по ранните времена ...Не виждам проблем за такова приложение да се използва какъвто и да е микроконтролер.Хвърлих и аз едно око и идеята ми хареса но ме притесни това:[i]Разработка данного устройства предполагает наличие круизконтроля. Поскольку контроль еще не реализован, то слова круизконтроль (сruiseсontrol) в тексте следует интерпритироваь как бортоврй компьютер. Для сборки только бортового компьютера сигналы от педалей и кнопки включения круизконтроля не требуются./i]Малко неясно е написано ... а и дали има имплементация на протокол за връзка с нашите коли ?

      Коментар


        #4
        aз по принцип съм си мислел как да го направя с PIC микроконтролер, не е много сложно, но иска малко занимавка, смятане, писане на софт-а и трябва да се измисли данните как точно ще се взимат да са точни ... Иначе не е много сложно ... но пунтото си има борд. компютър и за това се отказах от идеята

        Коментар


          #5
          Както си и мислех, трудно ще стане да си направим бордови компютър, който да показва моментен и среден разход. Според мен е трудно реализирането на принципа за измерване на изразходваното количество гориво за единица разстояние. Не ми е известен начина на отчитане, но може би не е по чак толкова сложен начин. Ако имате идеи - споделяйте! Останалите параметри, като изминат път, моментна и средна скорост на движение, време на движение, външна и вътрешна температура и т.н., лесно могат да се реализират с микроконтролер и LCD дисплей.
          Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

          Коментар


            #6
            Понеже колата ми е Комън рейл за нея съм сигурен че ECU-то може да сметне моментният разход.Параметите са два - налягане в рейл системата и време за отваряне на инжекторите. Друго което е необходимо е праметър на самата дюза - дебит, но това си е константа.Въпросът е че не е заложено да я прави тая сметка ...Сещам се и за друг начин без участието на ECU-то но е по скоро теоритичен. Да се сложат два дебитомера - първият на магистралата след горивната помпа в резервуара, а вторият на тази по която се връща неизползваното гориво. Разликата между показанията на двата би трябвала да е разхода на гориво.Но в предвид на голямото съотношение преминало гориво/разход, разликата в налягането, неточност на измерването това едва ли ще свърши работа.

            Коментар


              #7
              Интересен софтуер по темата http://www.check-engine.ru/

              Коментар


                #8
                Ето един линк с малко информация за бордови компютър. Устройството дава полезна информацията в добър вид. Доколкото прочетох, това е монтирано на Toyota Corolla, но едва ли има значение марката и модела, стига двигателя да е 4-цилиндров.Като входна информация се подават:- импулси от датчика за километража, за измерване на изминатия път;- импулси от един от инжекторите, за измерване количеството на впръсканото гориво;- RTC-контролер (часовник), за измерване на времето.Чрез обработка на тези данни на дисплея се визуализират:- моментна и средна скорост на движение;- моментен и среден разход на гориво;- време на пробега;- изминат път.Схемата не изглежда сложна, използван е MCU-контролер ATMega32, RTC-часовник DS1307 и 4-редов LCD-дисплей. Приложен е и HEX-файла за програмиране на MCU.Нямам идея как ще се направи калибрирането при измерването разхода на гориво.
                Прикачени файлове
                Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                Коментар


                  #9
                  Докато ние го мислим, някой вече си го ползват. Ето една тема в "Общи приказки" - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26424
                  Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                  Коментар


                    #10
                    Значи горното устройство дори и да показва моментен разход съм сигурен че не го прави коректно.По горе бях писал че за да се сметне рахода на гориво трябва да се знае времето за отваряне на инжекторите и налягането на горивото. Първият параметър се следи но вторият - не.Най малкото ще трябва някаква калибрация да се направи но при двигател като моят при който налягането се управлява динамично показанията ще са абсолютно неверни.А за OBD четеца от другата тема - това наистина е най добрият вариант но не знам дали ще е приложимо при Фиат. Към моето ECU ще се върже но мисля че ще има проблеми с останалите.Все пак наистина е най добре някой да тества и да каже резултата.Ако има желаещи можем да се хванем и да разработим нещо подобно и да пуснем като безплатен проект Аз мога да се нагърбя със всичко свързано с хардуерната концепция.Ето тук има разработки по темата: http://www.blafusel.de/misc/obd2lcd_4en.html както и списък на пидовете които се четат.
                    Код:
                    PID	Sensor0	PIDs supported1	System tests status2	Trouble codes that cause freeze frame3	Fuel System Status/O2 sensor status4	Calculated Load Value5	Engine Coolant Temp6	Short Term Fuel Trim Bank 17	Long Term Fuel Trim Bank 18	Short Term Fuel Trim Bank 29	Long Term Fuel Trim Bank 210	Fuel Pressure (gage)11	Intake Manifold Pressure12	Engine RPM13	Vehicle Speed14	Ignition Timing Advance15	Air Intake Temperature16	Air Flow Rate from MAF17	Absolute Throttle Position18	Commanded secondary air status19	Location of O2 sensor20	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 121	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 222	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 323	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 424	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 125	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 226	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 327	O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 428	OBD standard29	Location of O2 sensor30	Auxiliary input status31	Time Since Engine Start32	More PIDs33	Distance travelled while MIL lit34	Fuel rail pressure35	Fuel rail pressure36	O2 sensor37	O2 sensor38	O2 sensor39	O2 sensor40	O2 sensor41	O2 sensor42	O2 sensor43	O2 sensor44	Commanded EGR45	EGR Error value46	Commanded Evap purge47	Fuel level48	Number of warm-ups since DTC Cleared49	Distance since DTC Cleared50	Evap system pressure51	Barometric pressure52	O2 sensor53	O2 sensor54	O2 sensor55	O2 sensor56	O2 sensor57	O2 sensor58	O2 sensor59	O2 sensor60	Catalyst temperature61	Catalyst temperature62	Catalyst temperature63	Catalyst temperature64	More PIDs65	Monitor status66	Control module voltage67	Absolute load value68	Commanded equivalence ratio69	Relative throttle position70	Ambient air temperature

                    Коментар

                    Working...
                    X