Колеги попаднах на един саит в който е описано как да си направим Бордови компютър, http://autoby.biz/a/!/cruisecontrol.php как мислите за това Някой навит да опитаме Ето и още малко информация http://www.holger-klabunde.de/avr/avrboard.htm
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си направим Бордови компютър !!!
Collapse
X
-
Евала, JO_666, отдавна проявявам интерес към нещо подобно, но досега не съм попадал на конкретни приложения. Знимавал съм се с контролери на Atmel, но чух и негативи за тях, относно използването им в автомобилната електроника. Не е проблем да ги пробвам на един борд. компютър.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
-
Колко догми паднаха ...В промишлена електроника не се ползваше повърхностен монтаж, флаш памети, дори и софтуер в по ранните времена ...Не виждам проблем за такова приложение да се използва какъвто и да е микроконтролер.Хвърлих и аз едно око и идеята ми хареса но ме притесни това:[i]Разработка данного устройства предполагает наличие круизконтроля. Поскольку контроль еще не реализован, то слова круизконтроль (сruiseсontrol) в тексте следует интерпритироваь как бортоврй компьютер. Для сборки только бортового компьютера сигналы от педалей и кнопки включения круизконтроля не требуются./i]Малко неясно е написано ... а и дали има имплементация на протокол за връзка с нашите коли ?
Коментар
-
aз по принцип съм си мислел как да го направя с PIC микроконтролер, не е много сложно, но иска малко занимавка, смятане, писане на софт-а и трябва да се измисли данните как точно ще се взимат да са точни ... Иначе не е много сложно ... но пунтото си има борд. компютър и за това се отказах от идеята
Коментар
-
Както си и мислех, трудно ще стане да си направим бордови компютър, който да показва моментен и среден разход. Според мен е трудно реализирането на принципа за измерване на изразходваното количество гориво за единица разстояние. Не ми е известен начина на отчитане, но може би не е по чак толкова сложен начин. Ако имате идеи - споделяйте! Останалите параметри, като изминат път, моментна и средна скорост на движение, време на движение, външна и вътрешна температура и т.н., лесно могат да се реализират с микроконтролер и LCD дисплей.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Понеже колата ми е Комън рейл за нея съм сигурен че ECU-то може да сметне моментният разход.Параметите са два - налягане в рейл системата и време за отваряне на инжекторите. Друго което е необходимо е праметър на самата дюза - дебит, но това си е константа.Въпросът е че не е заложено да я прави тая сметка ...Сещам се и за друг начин без участието на ECU-то но е по скоро теоритичен. Да се сложат два дебитомера - първият на магистралата след горивната помпа в резервуара, а вторият на тази по която се връща неизползваното гориво. Разликата между показанията на двата би трябвала да е разхода на гориво.Но в предвид на голямото съотношение преминало гориво/разход, разликата в налягането, неточност на измерването това едва ли ще свърши работа.
Коментар
-
Ето един линк с малко информация за бордови компютър. Устройството дава полезна информацията в добър вид. Доколкото прочетох, това е монтирано на Toyota Corolla, но едва ли има значение марката и модела, стига двигателя да е 4-цилиндров.Като входна информация се подават:- импулси от датчика за километража, за измерване на изминатия път;- импулси от един от инжекторите, за измерване количеството на впръсканото гориво;- RTC-контролер (часовник), за измерване на времето.Чрез обработка на тези данни на дисплея се визуализират:- моментна и средна скорост на движение;- моментен и среден разход на гориво;- време на пробега;- изминат път.Схемата не изглежда сложна, използван е MCU-контролер ATMega32, RTC-часовник DS1307 и 4-редов LCD-дисплей. Приложен е и HEX-файла за програмиране на MCU.Нямам идея как ще се направи калибрирането при измерването разхода на гориво.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Докато ние го мислим, някой вече си го ползват. Ето една тема в "Общи приказки" - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26424Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Значи горното устройство дори и да показва моментен разход съм сигурен че не го прави коректно.По горе бях писал че за да се сметне рахода на гориво трябва да се знае времето за отваряне на инжекторите и налягането на горивото. Първият параметър се следи но вторият - не.Най малкото ще трябва някаква калибрация да се направи но при двигател като моят при който налягането се управлява динамично показанията ще са абсолютно неверни.А за OBD четеца от другата тема - това наистина е най добрият вариант но не знам дали ще е приложимо при Фиат. Към моето ECU ще се върже но мисля че ще има проблеми с останалите.Все пак наистина е най добре някой да тества и да каже резултата.Ако има желаещи можем да се хванем и да разработим нещо подобно и да пуснем като безплатен проект Аз мога да се нагърбя със всичко свързано с хардуерната концепция.Ето тук има разработки по темата: http://www.blafusel.de/misc/obd2lcd_4en.html както и списък на пидовете които се четат.Код:PID Sensor0 PIDs supported1 System tests status2 Trouble codes that cause freeze frame3 Fuel System Status/O2 sensor status4 Calculated Load Value5 Engine Coolant Temp6 Short Term Fuel Trim Bank 17 Long Term Fuel Trim Bank 18 Short Term Fuel Trim Bank 29 Long Term Fuel Trim Bank 210 Fuel Pressure (gage)11 Intake Manifold Pressure12 Engine RPM13 Vehicle Speed14 Ignition Timing Advance15 Air Intake Temperature16 Air Flow Rate from MAF17 Absolute Throttle Position18 Commanded secondary air status19 Location of O2 sensor20 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 121 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 222 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 323 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 1 Sensor 424 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 125 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 226 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 327 O2 sensor voltages & short term fuel trim Bank 2 Sensor 428 OBD standard29 Location of O2 sensor30 Auxiliary input status31 Time Since Engine Start32 More PIDs33 Distance travelled while MIL lit34 Fuel rail pressure35 Fuel rail pressure36 O2 sensor37 O2 sensor38 O2 sensor39 O2 sensor40 O2 sensor41 O2 sensor42 O2 sensor43 O2 sensor44 Commanded EGR45 EGR Error value46 Commanded Evap purge47 Fuel level48 Number of warm-ups since DTC Cleared49 Distance since DTC Cleared50 Evap system pressure51 Barometric pressure52 O2 sensor53 O2 sensor54 O2 sensor55 O2 sensor56 O2 sensor57 O2 sensor58 O2 sensor59 O2 sensor60 Catalyst temperature61 Catalyst temperature62 Catalyst temperature63 Catalyst temperature64 More PIDs65 Monitor status66 Control module voltage67 Absolute load value68 Commanded equivalence ratio69 Relative throttle position70 Ambient air temperature
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар