jamesdavidso написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ксенон
Collapse
X
-
ogi28b написа:После същите умници си сменят фаровете, кабелите, и буксите, защото са им изгорели.
Коментар
-
Средностатистическия китайкски ксенон е съвместим до толкова със стандартната инсталация, до колкото тока не успява да духне бушона на крушките .... но това далеч не го прави наистина съвместим. Ще си позволя да споделя информация от личен опит и експерименти. Първо за моите неволи, които започнаха в началото на тази година. Купих си "средностатистически китайски ксенон" и го поставих на моята красавица. Бях приятно изненадан от светлината и не толкова пиятно изненадан от страничните ефекти, които се появиха. Бях един от не малкото "късметлии" с нулиращ се километраж... Действайки интуитивно не се поколебах да сложа допълнителна инсталация с релета и бушони. За съжаление не промениха нищо - при пускане на ксенона, дневния километраж веднага заставаше на 0.0 и светлинитре на таблото примигваха.... Като капак това се случваше само когато двигателя е студен, а при топъл старт проблеми не възникваха. Тогава разбрах, че проблема може да се реши по трудния начин. Със съдействието на момчетата от магазина за ксенони (за което съм им много благодарен) се сдобих със набор от ралични баласти (тънки, дебели, 35W, 55W) и крушки, намерих си шунтов резистор 46 милиома и 500Mhz осцилоскоп и започнах борбата. Някой ден може би ще намеря време да разкажа за разлините експерименти да покажа всики резултати и обясня своите изводи. Сега ще си позволя само да обобщя резултатите:- началния ток достига до 47А в рамките на не повече от 100uS. Фронтовете не са особенно стръмни - около 15uS.- началния ток при 35W и 55W не се различава съществено- преди достигане на тока от 47А има малък пик на тока, който обаче има изключително стръмен фронт. При наличие на проводник с дължина 60см поставен успоредно на единия кабел на инсталацията, във въпросния проводник се получава индукция повече от 360V!!! Към всички експерименти има резултати като скриншоти на осцилоскопа, където ясно се вижда всичко споменато до момента. Самият проблем с нулирането на километража се оправи след поставянето на подходящ нискочестотен филтър (предполагам неактивен LC филтър) в нисковолтовата част на веригата. Той беше осигурен отново от момчетата в ксенон центъра. Мога да го снимам и да покажа за какво става въпрос. Изводи:- най-вероятно проблема с примигването на таблото и нулирането на километража се дължи на взаимната индкуция, при някой от пиковете при първоначално пускане на ксенона.- при употреба на стандартна инсталация на автомобила се увеличава риска от нежелана взаимна индукция, тъй като сноповете кабели се състоят от множество успоредни кабели. Възможно е да се нанесе поражение на друг чувствителен компонент - ECU, имобилайзър и т.н.- предпоръчително да се използва допълнителна инсталация поставена така, че да е максимално далеч от други кабели. Самата инсталция трябва да е двупроводна, при което е най-добре да се усучат взаимно двата проводника. Така се намалява разстоянието между тях, намалява се индуцирането на ток във външни проводници и се ограничава площта на антената образувана от самите проводниците.- няма особен смисъл от екраниране защото не става въпрос за просто електростатично поле- силно препоръчително е използването на подходящ нискочестотен филтър в нисковолтавата верига. За мен това е най-добрия начин за борба със смущенията предизвикани от ксенона. В крайна сметка се оказва, че китайския ксенон не е чак толкова безопасен. Ако обаче се вземат подходящи мерки, вероятноста от проблем се намалява до приемливо ниво.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
tedynaidenov написа:Средностатистическия китайкски ксенон е съвместим до толкова със стандартната инсталация, до колкото тока не успява да духне бушона на крушките .... но това далеч не го прави наистина съвместим. Ще си позволя да споделя информация от личен опит и експерименти. Първо за моите неволи, които започнаха в началото на тази година. Купих си "средностатистически китайски ксенон" и го поставих на моята красавица. Бях приятно изненадан от светлината и не толкова пиятно изненадан от страничните ефекти, които се появиха. Бях един от не малкото "късметлии" с нулиращ се километраж... Действайки интуитивно не се поколебах да сложа допълнителна инсталация с релета и бушони. За съжаление не промениха нищо - при пускане на ксенона, дневния километраж веднага заставаше на 0.0 и светлинитре на таблото примигваха.... Като капак това се случваше само когато двигателя е студен, а при топъл старт проблеми не възникваха. Тогава разбрах, че проблема може да се реши по трудния начин. Със съдействието на момчетата от магазина за ксенони (за което съм им много благодарен) се сдобих със набор от ралични баласти (тънки, дебели, 35W, 55W) и крушки, намерих си шунтов резистор 46 милиома и 500Mhz осцилоскоп и започнах борбата. Някой ден може би ще намеря време да разкажа за разлините експерименти да покажа всики резултати и обясня своите изводи. Сега ще си позволя само да обобщя резултатите:- началния ток достига до 47А в рамките на не повече от 100uS. Фронтовете не са особенно стръмни - около 15uS.- началния ток при 35W и 55W не се различава съществено- преди достигане на тока от 47А има малък пик на тока, който обаче има изключително стръмен фронт. При наличие на проводник с дължина 60см поставен успоредно на единия кабел на инсталацията, във въпросния проводник се получава индукция повече от 360V!!! Към всички експерименти има резултати като скриншоти на осцилоскопа, където ясно се вижда всичко споменато до момента. Самият проблем с нулирането на километража се оправи след поставянето на подходящ нискочестотен филтър (предполагам неактивен LC филтър) в нисковолтовата част на веригата. Той беше осигурен отново от момчетата в ксенон центъра. Мога да го снимам и да покажа за какво става въпрос. Изводи:- най-вероятно проблема с примигването на таблото и нулирането на километража се дължи на взаимната индкуция, при някой от пиковете при първоначално пускане на ксенона.- при употреба на стандартна инсталация на автомобила се увеличава риска от нежелана взаимна индукция, тъй като сноповете кабели се състоят от множество успоредни кабели. Възможно е да се нанесе поражение на друг чувствителен компонент - ECU, имобилайзър и т.н.- предпоръчително да се използва допълнителна инсталация поставена така, че да е максимално далеч от други кабели. Самата инсталция трябва да е двупроводна, при което е най-добре да се усучат взаимно двата проводника. Така се намалява разстоянието между тях, намалява се индуцирането на ток във външни проводници и се ограничава площта на антената образувана от самите проводниците.- няма особен смисъл от екраниране защото не става въпрос за просто електростатично поле- силно препоръчително е използването на подходящ нискочестотен филтър в нисковолтавата верига. За мен това е най-добрия начин за борба със смущенията предизвикани от ксенона. В крайна сметка се оказва, че китайския ксенон не е чак толкова безопасен. Ако обаче се вземат подходящи мерки, вероятноста от проблем се намалява до приемливо ниво.
Коментар
-
tedynaidenov написа:..... да обобщя резултатите:- началния ток достига до 47А в рамките на не повече от 100uS. Фронтовете не са особенно стръмни - около 15uS.- началния ток при 35W и 55W не се различава съществено- преди достигане на тока от 47А има малък пик на тока, който обаче има изключително стръмен фронт. При наличие на проводник с дължина 60см поставен успоредно на единия кабел на инсталацията, във въпросния проводник се получава индукция повече от 360V!!! ...niko09 написа:Препоръчително е да дадете някой лев от горе, не да идете да си вземете най - голяма пръчка и после евтиното да излезе по - скъпо. Може да си го запишете на първо място с полезните съвети относно ксенона.
Коментар
-
niko09 написа:Препоръчително е да дадете някой лев от горе, не да идете да си вземете най - голяма пръчка и после евтиното да излезе по - скъпо. Може да си го запишете на първо място с полезните съвети относно ксенона.
Коментар
-
Airfan написа:tedynaidenov написа:Средностатистическия китайкски ксенон е съвместим до толкова със стандартната инсталация, до колкото тока не успява да духне бушона на крушките .... но това далеч не го прави наистина съвместим. Ще си позволя да споделя информация от личен опит и експерименти. Първо за моите неволи, които започнаха в началото на тази година. Купих си "средностатистически китайски ксенон" и го поставих на моята красавица. Бях приятно изненадан от светлината и не толкова пиятно изненадан от страничните ефекти, които се появиха. Бях един от не малкото "късметлии" с нулиращ се километраж... Действайки интуитивно не се поколебах да сложа допълнителна инсталация с релета и бушони. За съжаление не промениха нищо - при пускане на ксенона, дневния километраж веднага заставаше на 0.0 и светлинитре на таблото примигваха.... Като капак това се случваше само когато двигателя е студен, а при топъл старт проблеми не възникваха. Тогава разбрах, че проблема може да се реши по трудния начин. Със съдействието на момчетата от магазина за ксенони (за което съм им много благодарен) се сдобих със набор от ралични баласти (тънки, дебели, 35W, 55W) и крушки, намерих си шунтов резистор 46 милиома и 500Mhz осцилоскоп и започнах борбата. Някой ден може би ще намеря време да разкажа за разлините експерименти да покажа всики резултати и обясня своите изводи. Сега ще си позволя само да обобщя резултатите:- началния ток достига до 47А в рамките на не повече от 100uS. Фронтовете не са особенно стръмни - около 15uS.- началния ток при 35W и 55W не се различава съществено- преди достигане на тока от 47А има малък пик на тока, който обаче има изключително стръмен фронт. При наличие на проводник с дължина 60см поставен успоредно на единия кабел на инсталацията, във въпросния проводник се получава индукция повече от 360V!!! Към всички експерименти има резултати като скриншоти на осцилоскопа, където ясно се вижда всичко споменато до момента. Самият проблем с нулирането на километража се оправи след поставянето на подходящ нискочестотен филтър (предполагам неактивен LC филтър) в нисковолтовата част на веригата. Той беше осигурен отново от момчетата в ксенон центъра. Мога да го снимам и да покажа за какво става въпрос. Изводи:- най-вероятно проблема с примигването на таблото и нулирането на километража се дължи на взаимната индкуция, при някой от пиковете при първоначално пускане на ксенона.- при употреба на стандартна инсталация на автомобила се увеличава риска от нежелана взаимна индукция, тъй като сноповете кабели се състоят от множество успоредни кабели. Възможно е да се нанесе поражение на друг чувствителен компонент - ECU, имобилайзър и т.н.- предпоръчително да се използва допълнителна инсталация поставена така, че да е максимално далеч от други кабели. Самата инсталция трябва да е двупроводна, при което е най-добре да се усучат взаимно двата проводника. Така се намалява разстоянието между тях, намалява се индуцирането на ток във външни проводници и се ограничава площта на антената образувана от самите проводниците.- няма особен смисъл от екраниране защото не става въпрос за просто електростатично поле- силно препоръчително е използването на подходящ нискочестотен филтър в нисковолтавата верига. За мен това е най-добрия начин за борба със смущенията предизвикани от ксенона. В крайна сметка се оказва, че китайския ксенон не е чак толкова безопасен. Ако обаче се вземат подходящи мерки, вероятноста от проблем се намалява до приемливо ниво.niko09 написа:Препоръчително е да дадете някой лев от горе, не да идете да си вземете най - голяма пръчка и после евтиното да излезе по - скъпо. Може да си го запишете на първо място с полезните съвети относно ксенона.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Колега, какво искаш да кажеш с "ксенон от 60 лева", и "ксенон от 100 лева" ? Ако си чел тези дни - имаше тема в общия раздел за дрехи и обувки, изводът е че за едно и също нещо някъде искат 10 паунда, другаде - 120 лева.... Ксенона да не е по-различен? Каква е гаранцията че ксенон от 100 е по-различен от този от 60 ?
Коментар
-
ogi28b написа:Колега, какво искаш да кажеш с "ксенон от 60 лева", и "ксенон от 100 лева" ? Ако си чел тези дни - имаше тема в общия раздел за дрехи и обувки, изводът е че за едно и също нещо някъде искат 10 паунда, другаде - 120 лева.... Ксенона да не е по-различен? Каква е гаранцията че ксенон от 100 е по-различен от този от 60 ?Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
niko09 написа:ogi28b написа:Колега, какво искаш да кажеш с "ксенон от 60 лева", и "ксенон от 100 лева" ? Ако си чел тези дни - имаше тема в общия раздел за дрехи и обувки, изводът е че за едно и също нещо някъде искат 10 паунда, другаде - 120 лева.... Ксенона да не е по-различен? Каква е гаранцията че ксенон от 100 е по-различен от този от 60 ?
Коментар
-
Като откриеш разликата между гаранция от производител и гаранция от търговец може да се доближиш до истината.И тоя с 300 процента надценка колега е по - евтиния, не се заблуждавай, че от скъпото се печели повече при условие,че всеки търси цена. Другото, което е важно за ксенона и баластите дали са AC или DC. Защото ако е DC нулирането на дневния километраж ще е най - малкия проблем.Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
niko09 написа:Като откриеш разликата между гаранция от производител и гаранция от търговец може да се доближиш до истината.И тоя с 300 процента надценка колега е по - евтиния, не се заблуждавай, че от скъпото се печели повече при условие,че всеки търси цена. Другото, което е важно за ксенона и баластите дали са AC или DC. Защото ако е DC нулирането на дневния километраж ще е най - малкия проблем.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар