Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DRL - плюсове и минуси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Честно казано трудно ми е да преценя.Цялата идея за каране на фарове и през светлата част от денонощитето за мен е излишна и ненужна.Колкото и да искам да бъда обективен, фаровете на насрещно движещите се коли не ме правят по-внимателен в абсолютно никакъв случай.Ако обаче приемем за даденост тази глупост, въпросното устройство е полезно по 2 причини:- че ги пали автоматично- че ги пуска с намален капацитет, и то без загуби.Добре де, почти без загуби и то ако се ползват MOSFET полеваци.Колкото до въпроса дълги или къси, както казах в началото - поне за мен това няма никакво положително значение.Аз по-скоро бих го вързал на късите.И това е най-малката причина поради която ще бъда опасност на пътя :D
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #17
      Sko написа:
      Дай да караме с всички лампи на max тогава, к’во ми дреме, че заслепявам другите, то и слънцето заслепява... да си внимават
      колега, някой някога да е споменавал че дневните сетлини са "лампите на макс" ? Фабричните дневни светлини са с лампа от 21 вата Още веднъж - съжалявам ако някой идиот не внимава и се натресе в цяла спирка чакащи, заради това че се е заплеснал по някой , който се вижда по-добре от другите. Каня те на тест - избираш дата, час, място, отиваме , слагаме тестов обект някъде, и почваме да превключваме светлините, за да видим дали през деня ще бъдеш заслепен и няма да видиш обекта, или просто дневните светлини ще привлекат вниманието ти, и без да поглеждаш конкретно към автомобила ми, ще знаеш че е там. Нямаш право да избираш ден с мъгла, дъжд или нещо подобно, защото тогава ща, не ща - ще трябва да включа къси, за да мога да включа предни и задни светлини за мъгла.

      Коментар


        #18
        ааа иначе фаровете в дрл режим бая жълтеят и вероятността да те видят денем в мъгла не е лоша.Един недостатък е че ме гонят редовно да си гася фаровете...и после

        Коментар


          #19
          Колега, ти каква кола караш ?Щото и аз редовно смъквам комшиите от къщи да си гасят фаровете като се прибирам вечер Но на Фиат фаровете си се гасят сами ...А пък и се палят сами Напълно погрешно е да се смята че в мъгла си по забележим с това. Първо като вкарваш по малко св. енергия намалявайки мощността на крушката драстично намаляваш далечината на която достига светлината. В комплект с широкият ъгъл на излъчване на светлината от фара за дълги тази енергия се разхвърля навсякъде, но не и в нужната посока. Не случайно фаровете за мъгла са с доста по тясна диаграма на излъчване. И най накрая при мъгла или смрачаване късите са си задължителни.Устройството което предлагаш има един сериозен недосатък. Чудех се дали някой ще се сети да го каже ...Става дума за преходният период когато водачът трябва да направи преценка кога да го изключи и да премине на къси. Карайки по този начин той лесно може да се подведе и да продължи да кара без да е минал на къси. А това при здрачаване е много важно. Целият смисъл от това каране през целия ден на фарове е породен единствено и само от факта че няма как да се дефинира зимата при смрачаване да се включват по рано фаровете. Така се гарантира че субективното усещане на всеки един човек кога точно да си пусне фаровете е елиминирано и в тези часове на сумрак всички са на фарове. Най опасно е да срещнеш сред всичките коли на фарове някоя водачът на която си мисли че е още рано за тях. Въпросното приспособление връща положението по стария начин - пак шофьорът трябва да прецени кога да си пусне късите вечер.А че през деня когато има дори и слънце на каквито и фарове да караш (както и без) няма голямо значение ... Та така смятам аз ...

          Коментар


            #20
            ilkor , както се казва: "Благодаря за въпроса!" В момента в който навън е толкова тъмно че не виждам таблото си както бих искал - достатъчно ясно - веднага къси! вече няколко дни го пробвам , включвам къси още преди някои водачи да са си помислили за тях, ако не бяха задължителни. самото табло вече едва се вижда в момент в който лятно време някой водачи са включили едва габаритите, което ме принуждава вече да съм на къси, а не на дневни. така че това отпада като аргумент

            Коментар


              #21
              Малко на чат го обърнахме но поне е по темата Точно това казвам. За теб включването може да стане в един момент за друг човек в друг. Смисъла на цялото каране през деня на фарове е именно това - и при най малкото здрачаване или примерно заоблачаване (знаеш как притъмняваше през деня преди 2 седмици - все е дно е станало 18.30 по обед) колата да е на къси. А не без фарове или на фарове но мъждукащи.Щото хората са различни - всеки индивидуално преценява кога му е достатъчно тъмно за фарове.Представи си че се разминаваш с колона от коли и на една от тях шофъорът е преценил че е рано за фарове още, а другите са ги пуснали. Ти направо ще я загубиш сред светлините на другите коли. Давам ти този пример понеже може да се види почти всяка вечер лятото. Но тогава слънцето се намира под друг ъгъл спрямо земята и тъмнината настъпва сравнително плавно. Докато зимата лъчите падат под много малък ъгъл и това става почти мигновенно. 2 минути да закъснее някой - може да се окаже фатално. Не можеш ме убеди че всички си пускат фаровете по едно и също време. Най голямата полза от фаровете през деня са именно през тези "2 минути". А това устройство точно тогава трябва да се изключи и да се пуснат късите т.е. то обезсмисля цялото каране през деня на фарове. Щото както казах, не може всички в един и същ момент да го изключат. Иначе през деня може и да е ОК - но не там е въпросът ...Това именно е смисълът. Надявам се сега да си ме разбрал.Да добавя:В момента в който навън е толкова тъмно че не виждам таблото си както бих искал - достатъчно ясно - веднага къси!Много точно си го казал - "както бих искал - достатъчно ясно", там е работата че това достатъчно ясно и както бих искал не може да се измери и да се каже - да това е тогава. При един това може да е в един момент - при друг в друг. Трети просто може да не поглежда таблото и да забрави за фаровете И затова най лесното - всички с фарове винаги Някой път най простите неща са най ефективни ...

              Коментар


                #22
                Добре де, аз карам от 7 (седем) години целогодишно на къси светлини. Това проблем ли е и защо другите шофьори не карат така???
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #23
                  ilkor написа:
                  В комплект с широкият ъгъл на излъчване на светлината от фара за дълги тази енергия се разхвърля навсякъде, но не и в нужната посока. Не случайно фаровете за мъгла са с доста по тясна диаграма на излъчване. И най накрая при мъгла или смрачаване късите са си задължителни. ...
                  Колега тук грешиш много - разглобявал ли си фар с лупа /новите браво, брава мареа/ точно между крушката и лупата има една бленда /казано по нашенски ламарина/ с клиновиден срез който затваря полвината от снопа лъчи от крушката, при класическия фар стъклото пред късите има доста сложна релефна структура която също води до загуба на светлина и предполагам си виждал крушка Н4 с две светлини жичката на късите е ограничена от едната полвина с една ламаринка вътре в самата крушка. При фаровете за мъгла е подобно положението снопа светлина е силно стеснен в вертикална посока но пък в хоризонтална доста разтеглен. Това се постига или с релеф на стъклото или с бленди пред крушката - всичко това водещо до загуба на светлина. Погледни си секцията за дългите - кристално чисто стъкло без релеф и никакви бленди пред крушката която е поставена близо до фокусното разстояние на рефлетора - възможно най-пълното използване на светлинната енергия на крушката.

                  Коментар


                    #24
                    Колега, не говоря за разсейването като абсолютна стойност. Естествено че се търси разсейване - иначе ще осветяваш само едно петно като фенерче.Просто исках да кажа че разсейването при дългите фарове е много по голямо от това на късите. Всеки може да го провери А колкото е по концентриран лъча толкова повече енергия се предава в едно и също направление, което води и по голяма далечина на проникване на светлината през мъглата.

                    Коментар


                      #25
                      Някой да не е забравил да гласува? UP.... Засега "за" сме 18, с/у 10 "против" и 11 които са по-скоро "безразлични" (в тях включвам и " ’за’ ако са фабр.") Yellow_Flash_Colorz_PDT_09 напоследък изобщо не мисля за това дали има някакви светлини. ден ли е - те си работят, само леко пиукане напомня че се включват и никави светлини по таблото не светят през деня. Както е и предвидено.

                      Коментар


                        #26
                        Моето мнение е че става,но не и с използването на рефлектора за дългите светлини.Колега "ogi28b" много точно си дал примера с гифтчето,но и от там много ясно се вижда как при режим "дневна светлина" се получава много силно заслепяване.Аз въртя по доста км на ден както на градско така и извънградско и разминаването с автомобили на които фаровете не са регулирани правилно или са и с пуснати светлини за мъгла(понеже както се уточни са гъзари) ме дразни(чисто физически,т.е. светят ми в очите) и понасят така споменаване на роднините им от женски пол.Точно това светене направо ,а не на долу ги прави за мене абсолютно неизползваеми,понеже светят в очите на насрещния.Както каза и колегата "ilkor" не виждам какъв е проблема при използването на късите светлини,аз също карам от 3 години постоянно на къси.Това че някои хора не могат да се научат,ами ще се научат с някой и друг акт за каране без светлини(да не им се случва де). П.П. По закона за движение ,нямаме право да се движим на дълги светлини в населени местности-градове ,села и т.н.Това че не се използва 100% от светлината на дългите не ни разрешава да ги ползваме,нали?
                        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                        Коментар


                          #27
                          напротив, ivanko_rs, интензитетът на светлината е толкова малък, че за заслепяване е абсурдно да се говори, просто светлината която виждаш от дългия рефлектор е насочена напред, затова се вижда толкова добре, а светлината на късите която виждаш, е тази паразитната която не би трябвало да ходи напред, а надолу. Ще се опитам да снимам с ГСМ-а без автоматична настройка на светлината за да се види на тъмно как е ситуацията. На тъмно тези светлини изглеждат като малко по-силни габарити, но за заслепяване е абсолютно абсурдно да се говори, особено през деня. Просто насочената светлина изпъква по-добре на фона на останалото. За съжаление си твърде далеч, иначе с удоволствие щях да те поканя на среща за да го видиш на живо и да се убедиш че няма грам заслепяване. Това с нерегулираните фарове е сериозен проблем! Дълги светлини по смисъла на закона са точно формулирани! По смисъла и на директивите на ЕС имат точно определени характеристики. А този начин на използване на дългия рефлектор не посреща тези изисквания, => това не са дълги светлини. Проблемът, специално за мен, при светенето с къси постоянно е следния: Нагорели ми бяха рефлекторите, успях частично да ги поправя. Акумулаторът се недозарежда системно особено със софийското движение. Това са двете генерално важни за мен (налаги ми се редовно да стартирам дизелов мотор, и да правя кратки пробеги/пробези/пробегове ) причини, които ако ги нямаше, вероятно нямаше да прибегна до "модването"

                          Коментар


                            #28
                            ogi28b написа:
                            напротив, ivanko_rs, интензитетът на светлината е толкова малък, че за заслепяване е абсурдно да се говори, просто светлината която виждаш от дългия рефлектор е насочена напред, затова се вижда толкова добре, а светлината на късите която виждаш, е тази паразитната която не би трябвало да ходи напред, а надолу. Ще се опитам да снимам с ГСМ-а без автоматична настройка на светлината за да се види на тъмно как е ситуацията. На тъмно тези светлини изглеждат като малко по-силни габарити, но за заслепяване е абсолютно абсурдно да се говори, особено през деня. Просто насочената светлина изпъква по-добре на фона на останалото. За съжаление си твърде далеч, иначе с удоволствие щях да те поканя на среща за да го видиш на живо и да се убедиш че няма грам заслепяване. Това с нерегулираните фарове е сериозен проблем! Дълги светлини по смисъла на закона са точно формулирани! По смисъла и на директивите на ЕС имат точно определени характеристики. А този начин на използване на дългия рефлектор не посреща тези изисквания, => това не са дълги светлини. Проблемът, специално за мен, при светенето с къси постоянно е следния: Нагорели ми бяха рефлекторите, успях частично да ги поправя. Акумулаторът се недозарежда системно особено със софийското движение. Това са двете генерално важни за мен (налаги ми се редовно да стартирам дизелов мотор, и да правя кратки пробеги/пробези/пробегове ) причини, които ако ги нямаше, вероятно нямаше да прибегна до "модването"
                            Наистина това си е проблем с недозареждането на акумулатора,изгорели крушки и т.н.Може и аз да не съм видял добре на анимацията,но да попитам - първо е на къси,а после на дълги или на "дневна светлина"?Интересно ми е да видя колко силно свети с крушка 21 вата.
                            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                            Коментар


                              #29
                              Иванко, на анимацията е така - къси - дневни -къси - дневни... Правих кадри и с бели диодни габарити, но от 100+метра през деня просто е безпредметно да ги слагам в кадъра. Мислех да добавя кадър без никакви, и на дълги, но човека който ми превключваше забрави да пусне дълги, а не ми се крещеше, пък и не ми се връщаше като ги превключа пак да хода 100+ метра за да снимам. Да , факт е че дневната светлина се вижда много , ама много по ясно и отчевтливо от късата. Както го виждаш на гифчето, на живо е още по-добре изразено. Но Целия ефект идва от това че от късите виждаш паразаитна но бяла светлина. А с дневната виждаш насочена но слаба и жълтеникава светлина. Лампа от 21 вата ще има подобен ефект като възприемане, с разликата че тя си работи на 100 % от възможностите и цветът и е много по-бял. Има в нета снимки и с 21 ватови лампи, потърси, че аз не помня къде съм ги гледал. И пак да кажа - въпреки че изглежда така сякаш дневната ще те заслепи в сумрака или дори през деня, не е така. Просто ефекта който създава, я прави много по-лесно забележима както през деня, така и при дъжд, лека мъгла и други. Което за мен е важно - колата ми е цвят сив металик - общо взето често срещан в природата и особено опасен при мъгла и дъжд.Ето снимки от днес, озаглавени са според светлината която излъчват:
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #30
                                Е, как мислиш - това нещо на долната снимка може ли да те заслепи в сравнение с горното? BTW днес един гоуф тройка така му бяха вдигнати фаровете, че блестеше като не знам какво, принудих се да спра, и след като присветването не доведе до изключване на тая гадост, направо си светнах и аз дълги и го изчаках да се разминем, като леко навих наляво, за да му ги насоча точно в него. Той, лайното, на всичкото отгоре се прави на важен и ми пуска и той дълги, за да ми покаже че тоя невероватен блясък му е от късите. Направо побеснях!!!!

                                Коментар

                                Working...
                                X