Последните дни се появиха спорове дали, защо, добре ли е, не е ли .... Затова пускам тази тема, защото изчетох много много материали по темата , та да ги нахвърлям на едно място , и всеки сам за себе си да направи изводПлюсове:- Колата се забелязва много по-добре от големи разстояния (извънградско шофиране), намалена видимост, заради това че светлината се насочва напред, а не надолу като при късите, също и веднага се забелязва дали се движи към нас, или напред в нашата посока. За последното и късите вършат добра работа- Увеличава се използването на "дългата" част на рефлектора, която иначе се използва средно не повече от 15 % от общото време на живот на фара, съответно намалява значително използването на "късата" част на рефлектора, което води до удължаване на живота на самия рефлектор, защита от изгаряне и др.- Намалява риска от забравяне да включите на къси и да ви глобят в зимния период- Намалява се значително системното недозареждане на акумулатора в зимния период, когато задължително се шофира с включени къси или дневни светлини, за колите които карат на къси. Това съответно удължава живота му. Разликата в консумацията може да достигне 3 пъти: на къси светят 2х55вата + 4х5вата = 130 вата, докато на чисто дневни светлини без захранване на габаритите, както е в повечето "северни" коли (ако не се бъркам нещо) консумацията може да се сведе до по-малко от 40 вата (2х 20), като все пак се осигурява доброто забелязване на автомобила, заради това че дългия рефлектор насочва напред, а късия реже отгоре и насочва надолу светлината- Само за автомобили, ползващи една крушка за габарит и стоп: Значително се намалява риска от това някой да спре в багажника ви, заради това че не е видял навреме разликата м/у иначе светещия габарит когато сме на къси, и стоп-светлината, и не е разбрал че спирате.- Работата с ниско напрежение нагрява волфрама в лампата много по-малко, което води до по-малко изпарение от жичката, и увеличава живота на лампата, в смисъл на късата, заради това че не се използва, на практика DRL не влияят на живота на дългите лампи, или влиянието е толкова малко, че по-вероятно е да изгори при използване на 100% мощност, отколкото при работа на DRL. По ниската температура на работа води до по-слабо нагряване, което предпазва рефлектора от изпичане, особено лятото.- Специално за Брава/Брава/Мареа: инсталирането на DRL води до наложителна преработка на схемата на автомобила, която като страничен ефект (в смисъл че не се цели конкретно това, но се постига) води до подобряване на работата на късите светлини. Известно е като "фарове през релета"- За колеги с ксенонови фарове: намалява разходите за лампи, като свети вместо ксенона през деняМинуси: - http://www.dadrl.hit.bg/ на сайта има много силни аргументи "против"!- Понеже съм малко пристрастен, едва ли ще напиша много минуси, затова ако някой се сети нека добави нещо, но не личното му впечатление, а реално неоспорим минус, фактКолеги, моля темата да е само за + и - на дневните светлни, а не да се спори дали е добре или не, за да се получи максимално обективна оценка, като това ще помогне на други колеги в бъдеще да преценят дали да се занимават с нещо , което в някои страни е закон. В крайна сметка всеки сам решава, нека помогнем с факти.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
DRL - плюсове и минуси
Collapse
X
-
Здравеите и от мен. Аз също съм против , защото миналата година за малко не блъснах човек които пресичаше . Просто колите насреща ми го скриха от погледа. Моето мнение че това е ненужно но властите изглежда не искат да изостават от ЕВРОПАТА. А и мисля че са достатъчни гъзарите с големите джипове и мерцедесите които си мислят че като са на фарове и са царете на пътя. За мнението ми за този саит ( http://www.dadrl.hit.bg/ ) е че трябва да го прочетат тези които приеха закона за DRL. Поздрави на всички.P.S.- Иначе идеята на колегата за тази схема е повече от отлична. Аз лично търся подобно решение за моите светлини , нещо по просто и евтино защото много пари наливам за глупости в моята алфа . Последно си сложих реле за забавяне на включването на светлините , защото забравям да ги включа и имам няколко предупреждения от куките.Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/
Коментар
-
Нека да уточним нещо: на сайта с минусите пише че при светене с дневни, е възможно насрещният водач да не види пешеходец, велосипедист или друга опасност, защото в полезрението му са били нашите светлини. Тук съм категорично против! Целта на дневните светлини не е да ни помага да виждаме опасностите, а ДРУГИТЕ водачи да забележат НАС. По начина по който е представена точно тази част, мисля че не е обективно от страна на "водачите против дневни светлини". Аз не мога да отговарям за това че някой друг е причинил ПТП защото се заплеснал по моите светлини! Мога да отговарям единствено за това, че АЗ не съм видял някого, защото той не е бил с включени или дневни светлини. При пътуване много често се случва слънцето да се отрази от челното или задното стъкло на друг автомобил и да ни заслепи за момент или за минута. Но трябва да се съобразя с това, защото не зависи от мен. Както и трябва да се съобразя с това , че други водачи са с дневни светлини. Пак ще кажа : не отговарям за това че друг не е внимавал, и се оправдава с мен и моите дневни светлини, но отговарям за това че съм бил с включени дневни светлини и другите са могли да ме забележат по-лесно, но въпреки това са ми причинили ПТП. Колега ilkor, в схемите на инсталацията много често можем да срещнем връзка тип "N.D." , което представлява "ултразвукова спойка на оплетени кабели, омотана в изолационна лента" , което на наш си език си е точно "кабели оплетени в изолирбанд"
Коментар
-
ogi28b написа:Нека да уточним нещо: на сайта с минусите пише че при светене с дневни, е възможно насрещният водач да не види пешеходец, велосипедист или друга опасност, защото в полезрението му са били нашите светлини. Тук съм категорично против! Целта на дневните светлини не е да ни помага да виждаме опасностите, а ДРУГИТЕ водачи да забележат НАС. По начина по който е представена точно тази част, мисля че не е обективно от страна на "водачите против дневни светлини". Аз не мога да отговарям за това че някой друг е причинил ПТП защото се заплеснал по моите светлини! Мога да отговарям единствено за това, че АЗ не съм видял някого, защото той не е бил с включени или дневни светлини. При пътуване много често се случва слънцето да се отрази от челното или задното стъкло на друг автомобил и да ни заслепи за момент или за минута. Но трябва да се съобразя с това, защото не зависи от мен. Както и трябва да се съобразя с това , че други водачи са с дневни светлини. Пак ще кажа : не отговарям за това че друг не е внимавал, и се оправдава с мен и моите дневни светлини, но отговарям за това че съм бил с включени дневни светлини и другите са могли да ме забележат по-лесно, но въпреки това са ми причинили ПТП.Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.
Коментар
-
Колега ilkor, в схемите на инсталацията много често можем да срещнем връзка тип "N.D." , което представлява "ултразвукова спойка на оплетени кабели, омотана в изолационна лента" , което на наш си език си е точно "кабели оплетени в изолирбанд
Коментар
-
stenli написа:Колега ако знаеш колко подбни връзки има скрити в сноповете под гръкляните и точно щото са скрити там някой път създават такива големи проблеми. При монтажа на една аларма ужас е още по голям но сигурно 90 % от хората в форума имат аларми.
Коментар
-
За мен точно алармата е най-безмисления елемент в съвременния автомобил снабден с чип в ключа и дитснционно отключване и заключване вградено в самия ключ. Допълнителната аларма освен да си пищи когато и хрумне и да не можеш да си запалиш колата точно когато най ти трябва - друга работа не върши.
Коментар
-
stenli написа:За мен точно алармата е най-безмисления елемент в съвременния автомобил снабден с чип в ключа и дитснционно отключване и заключване вградено в самия ключ. Допълнителната аларма освен да си пищи когато и хрумне и да не можеш да си запалиш колата точно когато най ти трябва - друга работа не върши.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар