Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

DRL - плюсове и минуси

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    DRL - плюсове и минуси

    Последните дни се появиха спорове дали, защо, добре ли е, не е ли .... Затова пускам тази тема, защото изчетох много много материали по темата , та да ги нахвърлям на едно място , и всеки сам за себе си да направи изводПлюсове:- Колата се забелязва много по-добре от големи разстояния (извънградско шофиране), намалена видимост, заради това че светлината се насочва напред, а не надолу като при късите, също и веднага се забелязва дали се движи към нас, или напред в нашата посока. За последното и късите вършат добра работа- Увеличава се използването на "дългата" част на рефлектора, която иначе се използва средно не повече от 15 % от общото време на живот на фара, съответно намалява значително използването на "късата" част на рефлектора, което води до удължаване на живота на самия рефлектор, защита от изгаряне и др.- Намалява риска от забравяне да включите на къси и да ви глобят в зимния период- Намалява се значително системното недозареждане на акумулатора в зимния период, когато задължително се шофира с включени къси или дневни светлини, за колите които карат на къси. Това съответно удължава живота му. Разликата в консумацията може да достигне 3 пъти: на къси светят 2х55вата + 4х5вата = 130 вата, докато на чисто дневни светлини без захранване на габаритите, както е в повечето "северни" коли (ако не се бъркам нещо) консумацията може да се сведе до по-малко от 40 вата (2х 20), като все пак се осигурява доброто забелязване на автомобила, заради това че дългия рефлектор насочва напред, а късия реже отгоре и насочва надолу светлината- Само за автомобили, ползващи една крушка за габарит и стоп: Значително се намалява риска от това някой да спре в багажника ви, заради това че не е видял навреме разликата м/у иначе светещия габарит когато сме на къси, и стоп-светлината, и не е разбрал че спирате.- Работата с ниско напрежение нагрява волфрама в лампата много по-малко, което води до по-малко изпарение от жичката, и увеличава живота на лампата, в смисъл на късата, заради това че не се използва, на практика DRL не влияят на живота на дългите лампи, или влиянието е толкова малко, че по-вероятно е да изгори при използване на 100% мощност, отколкото при работа на DRL. По ниската температура на работа води до по-слабо нагряване, което предпазва рефлектора от изпичане, особено лятото.- Специално за Брава/Брава/Мареа: инсталирането на DRL води до наложителна преработка на схемата на автомобила, която като страничен ефект (в смисъл че не се цели конкретно това, но се постига) води до подобряване на работата на късите светлини. Известно е като "фарове през релета"- За колеги с ксенонови фарове: намалява разходите за лампи, като свети вместо ксенона през деняМинуси: - http://www.dadrl.hit.bg/ на сайта има много силни аргументи "против"!- Понеже съм малко пристрастен, едва ли ще напиша много минуси, затова ако някой се сети нека добави нещо, но не личното му впечатление, а реално неоспорим минус, фактКолеги, моля темата да е само за + и - на дневните светлни, а не да се спори дали е добре или не, за да се получи максимално обективна оценка, като това ще помогне на други колеги в бъдеще да преценят дали да се занимават с нещо , което в някои страни е закон. В крайна сметка всеки сам решава, нека помогнем с факти.

    #3
    абре тоя сайт с минусите си е сектант за мен.Трябват си сега ,че ан доста коли не са регулирани фаровете да направят а прегледите и проверки на светлините!
    Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
    Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
    Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

    Коментар


      #4
      Аз гласувах за "По-скоро е добро решение", с едно на ум. ogi28b знаеш за какво става дума. Поздравления за труда
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #5
        имам го предвид. сега ще намятам малко снимки

        Коментар


          #6
          ето и снимки от днес, след малко орязване на размера, снимано е от над 100 метра, може би около 120-130, при слънчево време, спрямо снимката слънцето се пада на 15:00 часА, т.е. отдясно някъде. Изводите - всеки за себе си.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #7
            Слвдях темата внимателно но гласувах "Все тая дали са къси или дневни"Просто не харесвам състоянието на инсталацията която остава след монтирането им. Просто ми е неприятна гледката на нарязани кабели увити в изолирбанд.Така че и късите стават ...

            Коментар


              #8
              Колега ако знаеш колко подбни връзки има скрити в сноповете под гръкляните и точно щото са скрити там някой път създават такива големи проблеми. При монтажа на една аларма ужас е още по голям но сигурно 90 % от хората в форума имат аларми.

              Коментар


                #9
                Здравеите и от мен. Аз също съм против , защото миналата година за малко не блъснах човек които пресичаше . Просто колите насреща ми го скриха от погледа. Моето мнение че това е ненужно но властите изглежда не искат да изостават от ЕВРОПАТА. А и мисля че са достатъчни гъзарите с големите джипове и мерцедесите които си мислят че като са на фарове и са царете на пътя. За мнението ми за този саит ( http://www.dadrl.hit.bg/ ) е че трябва да го прочетат тези които приеха закона за DRL. Поздрави на всички.P.S.- Иначе идеята на колегата за тази схема е повече от отлична. Аз лично търся подобно решение за моите светлини , нещо по просто и евтино защото много пари наливам за глупости в моята алфа . Последно си сложих реле за забавяне на включването на светлините , защото забравям да ги включа и имам няколко предупреждения от куките.
                Fiat Punto 1.7td ELX Alfa Romeo 33 /1.3 vl
                ( Association of Drivers Against Daytime Running Lights - Bulgaria ) --- http://dadrl.hit.bg/

                Коментар


                  #10
                  Нека да уточним нещо: на сайта с минусите пише че при светене с дневни, е възможно насрещният водач да не види пешеходец, велосипедист или друга опасност, защото в полезрението му са били нашите светлини. Тук съм категорично против! Целта на дневните светлини не е да ни помага да виждаме опасностите, а ДРУГИТЕ водачи да забележат НАС. По начина по който е представена точно тази част, мисля че не е обективно от страна на "водачите против дневни светлини". Аз не мога да отговарям за това че някой друг е причинил ПТП защото се заплеснал по моите светлини! Мога да отговарям единствено за това, че АЗ не съм видял някого, защото той не е бил с включени или дневни светлини. При пътуване много често се случва слънцето да се отрази от челното или задното стъкло на друг автомобил и да ни заслепи за момент или за минута. Но трябва да се съобразя с това, защото не зависи от мен. Както и трябва да се съобразя с това , че други водачи са с дневни светлини. Пак ще кажа : не отговарям за това че друг не е внимавал, и се оправдава с мен и моите дневни светлини, но отговарям за това че съм бил с включени дневни светлини и другите са могли да ме забележат по-лесно, но въпреки това са ми причинили ПТП. Колега ilkor, в схемите на инсталацията много често можем да срещнем връзка тип "N.D." , което представлява "ултразвукова спойка на оплетени кабели, омотана в изолационна лента" , което на наш си език си е точно "кабели оплетени в изолирбанд"

                  Коментар


                    #11
                    ogi28b написа:
                    Нека да уточним нещо: на сайта с минусите пише че при светене с дневни, е възможно насрещният водач да не види пешеходец, велосипедист или друга опасност, защото в полезрението му са били нашите светлини. Тук съм категорично против! Целта на дневните светлини не е да ни помага да виждаме опасностите, а ДРУГИТЕ водачи да забележат НАС. По начина по който е представена точно тази част, мисля че не е обективно от страна на "водачите против дневни светлини". Аз не мога да отговарям за това че някой друг е причинил ПТП защото се заплеснал по моите светлини! Мога да отговарям единствено за това, че АЗ не съм видял някого, защото той не е бил с включени или дневни светлини. При пътуване много често се случва слънцето да се отрази от челното или задното стъкло на друг автомобил и да ни заслепи за момент или за минута. Но трябва да се съобразя с това, защото не зависи от мен. Както и трябва да се съобразя с това , че други водачи са с дневни светлини. Пак ще кажа : не отговарям за това че друг не е внимавал, и се оправдава с мен и моите дневни светлини, но отговарям за това че съм бил с включени дневни светлини и другите са могли да ме забележат по-лесно, но въпреки това са ми причинили ПТП.
                    Много безотговорно изказване. Дай да караме с всички лампи на max тогава, к’во ми дреме, че заслепявам другите, то и слънцето заслепява... да си внимават Колкото и да ми харесва идеята за дневните светлини от гледна точка на икономията на ток и крушки, то тя си има минуси и те се състоят именно в използването на дългите светлини. Всички много добре знаят, че когато в окото ни светне ярка светлина, зениците се свиват и по-тъмните обекти вече не могат да бъдат забелязани, независимо колко сме внимателни.
                    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                    Коментар


                      #12
                      Колега ilkor, в схемите на инсталацията много често можем да срещнем връзка тип "N.D." , което представлява "ултразвукова спойка на оплетени кабели, омотана в изолационна лента" , което на наш си език си е точно "кабели оплетени в изолирбанд
                      Едно са фабричните разклонения - съвсем друго нещо са тези изпълнения. Най малкото защото за да ги направиш трябва да разплетеш сноповете.Просто за сравнение трябваше да снимаш кабелите преди монатажа и след него.Никой не казва не че е направено стабилно. Но за мен не си заслужава ...Нали темата беше за плюсове и минуси - за мен това накълцване на инсталацията е минус.Ще ползвам снимките от другата тема за да онагледя.Нали се сещате че един ден като продадете колата и следващия "майстор" който не е запознат със замисъла ви ще има да псува тоя дето е "побългарявал" инсталацията.

                      Коментар


                        #13
                        stenli написа:
                        Колега ако знаеш колко подбни връзки има скрити в сноповете под гръкляните и точно щото са скрити там някой път създават такива големи проблеми. При монтажа на една аларма ужас е още по голям но сигурно 90 % от хората в форума имат аларми.
                        Това в известен смисъл е така но да приемем че алармата е задължителен елемент при застраховката на автомобила. Това не означава че след като сме сложили аларма и сме клъцнали тук-там може да продължаваме да го правим за всяка приумица която ни хрумне. Това че имало някъде връзки които създавали проблеми няма да се облекчи от нови такива - даже обратното - аз първо бих си помислил че някоя от тези нефабричните създава проблем.Фаровете ни са направени достатъчно интелигентно спрямо други коли. Ако трябваше да монтирам такъв модул на VW щях да се съгля понеже той все пак има някакъв смисъл - пали фаровете заедно с двигателя. Но при нашите коли Да не говорим че аз съм против самата идея за каране на фарове през светлата част на деня - но е закон изпълнявам го.

                        Коментар


                          #14
                          За мен точно алармата е най-безмисления елемент в съвременния автомобил снабден с чип в ключа и дитснционно отключване и заключване вградено в самия ключ. Допълнителната аларма освен да си пищи когато и хрумне и да не можеш да си запалиш колата точно когато най ти трябва - друга работа не върши.

                          Коментар


                            #15
                            stenli написа:
                            За мен точно алармата е най-безмисления елемент в съвременния автомобил снабден с чип в ключа и дитснционно отключване и заключване вградено в самия ключ. Допълнителната аларма освен да си пищи когато и хрумне и да не можеш да си запалиш колата точно когато най ти трябва - друга работа не върши.
                            Не е баш така.Колкото и да е сложна една фабрична аларма мултиплицирана в няколко милиона броя попада в полезрението на сериозните "разбирачи" които намират начин да я преодолеят. И след дкато ноу-хауто се разпространи и последния крадец може да я разбие със завързани очи.Обратното - добре поставена и по обикновена аларма би затруднила крадеца понеже трябва да я изучава. А това иска време което е най критичното нещо при крадене на кола - освен ако нямат паяк да я отнесат Именно поради тази причина в масовия клас автомобили рядко монтират фабрично аларми.Макар че напоследък и всеки който го е удрял поне вднъж ток и не го е страх да го удари втори път монтира аларми. Дори аз който смея да твърдя че съм доста на ти с техниката предпочетох моята аларма да ми я сложи човек който е спец именно в тази област и познавам отлично.Дори това че колата ми нямаше аларма когато я купих (а че наистина е нямала си личеше като погледнеш кабелите) за мен е голям плюс.Алармите с които работи фирмата на моя познат са направени с една много важна екстра - всички кабели са едноцветни като етикетът който ги индентифицира се намира на края на кабела и при монтажа се сваля. Така няма никаква индикация кой кабел за какво служи. Дори силовите кабели са пуснати с дебелината на обикновените но са по 3 във верига. Абе просто една кутия от която излизат 20 еднакви черни кабела ...По скъпите модели дори имат функция на имобилайзера която изпраща управляващ сигнал по захранващите кабели и приемника който командва примерно бензиновата помпа отзад в багажника не е свързан с никакви кабели с нея - той получава информация да работи или не по захрванващите си кабели. Ама кво ти го обяснявам това - щом монтираш аларми би трябвало да си наясно че от аларма до алрама може да има разлика Но изместихме темата - алармата лоша или не е задължителна при застраховане.Докато това с фаровете не е и аз лично не бих си го сложил.

                            Коментар

                            Working...
                            X