http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=203330#203330 МНОГО ВАЖНО !!! Да няма неразбрали после!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ксенон и преправяне на инсталацията
Collapse
X
-
Я виж след като преминеш на дълги дали късите остават да светят или са изгаснали. Ако остават значи има или проблем със самият ключ или просто така си е направена системата. Ако остават да светят късите след като си на дълги проблема може да се разреши много лесно. Слага се един кондензатор от 2000-3000 микрофарада и един диод на релето което е към ксенона, кондензатора се връзва паралено на бобината на релето а диода последователно на захранването на бобината. По този начин кондензатора ще задържи релето включено няколко секунди, след спиране на захранването към него. Ако искате да увеличите времето на релето добавяте още микрофаради и обратното. Мисля, че това ще ти свърши работа, ако не си ме разбрал какво искам да ти кажа да направиш, ходи при ел.техник и тои ще ти каже.
Коментар
-
deadairplane
-
JO_666 написа:Отказах се да слагам кондензатор, защото така щеше да отпадне само единя проблем(премигването от къси на дълги), а проблема със "светлиния" клаксон си остава!!! Балгодаря на колегата ogi28b който ми даде идеята : " Има и друг вариант - жицата излизаща от F4 на таблото с бушони, код-цвят LR, синьо-червено, се реже от там и се свързва към C2 на волана, код на цвета HL, сиво-синьо, така получавате "фабрична" инсталация тип "2000 UPDATE" . Тествано и изпробвано в моята Брава. Работи безпроблемно и според предвиденото! " И аз го направих точно така и всичко стана ОК, сега като преминвам от къси на дълги прекъсването изчезна и когато са изгасени фаровете и решиш да използваш "светлиния" клаксон се включват само дългите без къси !!!! Вече и при мен работи !!!Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
Не можах да намеря дали промяната на инсталацията важи за Мареа, затова се захванах направо със схемата. Извинявам се, ако промяната я има описана някъде, но аз не можах да я намеря или не съм търсил достатъчно Цялото това упражнение го направих, защото при превключване на дълги ксенона ми премига. Предполагам, че вече сте разбрали защо се получава така. Защо според мен горната модификация не може да се приложи за Мареа.Ако кабела от таблото с предпазители (означение LR) се прекъсне и се свърже с кабел, която подава +12V при положение ’къси’ на лоста ще се включат и късите и дългите. Защо? В случая при Мареа LR е захранване на дългите. Ако му подадем напрежение те ще светнат, но има една връзка (означена с кафяво на схемата), която при включени дълги подава напрежение и на късите през релето означено с 5 на схемата.Каква модификция предлагам аз, за да може късите винаги да си минават през реле, а дългите винаги през лоста.От реле 5 се вади кабела, които е на клема 86 и на негово място се постава кабела, който е на клема 87а.Надявам се да съм го обяснил правилно. Днес следобяда ще пробвам този вариант и ще кажа дали/какво е станало.Малко за цветовете червено - къси през лостасиньо - къси през релетозелено - дългикафяво - управление на релето за къситеМнения?Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
gamma написа:Колеги, някой може ли да даде точната ел. схема, по която е реализирано това?
Коментар
-
ogi28b написа:Като превключиш на дълги, тоя кабел 87А-червения спира да работи, именно затова по кафявия идва друг сигнал, от дългите, който прехвърля тока от вече неработещия 87А към постоянно захранения 87.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар