Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За връзката арматурно табло - алтернатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За връзката арматурно табло - алтернатор

    Искам да споделя един проблем който сам си натресох от незнание и да предпазя някой друг колега от същото.Поради проблем с жилото на километража свалих арматурното табло и реших да ударя с един куршум два заека. Преди време един колега беше писал как се сваля старото покритие от табло на Типо/Темпра - един мазен слой, който не се изтрива с нищо и стои много грозно ако с нещо се издере. Та по съвета му цял следобед съм го мил и трил с Циф - горе долу добре стана. Колата обаче ми трябваше и я карах следобяд и вечерта без да слагам таблото. Сутринта запали без проблем и отидох на работа, но на връщане изведнъж изгасна и не искаше да завърти стартера с всички симптоми на паднал акумулатор. Тогава ми прищрака, че вероятно разкачането от таблото на кабелите спира работата на алтернатора. Прибрах се , взех таблото и с един приятел отидохме с готовност за дърпане с надеждата, че ще запали. След поставянето на таблото реших да пробвам да завъртя и взе, че веднага запали.Та ако ви се наложи да сваляте таблото и да карате, не правте сато мен.
    Fiat Marea 1,6 16V 1998
    Lancia Y 1.2 8v 1997
    Fiat Tempra 1.6 1991

    #2
    Това се получава, защото захранването на възбудителната намотка на алтернатора минава през крушката на таблото. Аналогична е и ситуацията - изгоряла крушка на алтернатора(картинката с акумулаторчето). Ако все пак ви се наложи да карате така - изфорсирайте мотора докъм 3500 об/мин - тогава алтернатора се самовъзбужда и започва да си дава ток.

    Коментар

    Working...
    X