Искам да споделя един проблем който сам си натресох от незнание и да предпазя някой друг колега от същото.Поради проблем с жилото на километража свалих арматурното табло и реших да ударя с един куршум два заека. Преди време един колега беше писал как се сваля старото покритие от табло на Типо/Темпра - един мазен слой, който не се изтрива с нищо и стои много грозно ако с нещо се издере. Та по съвета му цял следобед съм го мил и трил с Циф - горе долу добре стана. Колата обаче ми трябваше и я карах следобяд и вечерта без да слагам таблото. Сутринта запали без проблем и отидох на работа, но на връщане изведнъж изгасна и не искаше да завърти стартера с всички симптоми на паднал акумулатор. Тогава ми прищрака, че вероятно разкачането от таблото на кабелите спира работата на алтернатора. Прибрах се , взех таблото и с един приятел отидохме с готовност за дърпане с надеждата, че ще запали. След поставянето на таблото реших да пробвам да завъртя и взе, че веднага запали.Та ако ви се наложи да сваляте таблото и да карате, не правте сато мен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За връзката арматурно табло - алтернатор
Collapse
X
-
Това се получава, защото захранването на възбудителната намотка на алтернатора минава през крушката на таблото. Аналогична е и ситуацията - изгоряла крушка на алтернатора(картинката с акумулаторчето). Ако все пак ви се наложи да карате така - изфорсирайте мотора докъм 3500 об/мин - тогава алтернатора се самовъзбужда и започва да си дава ток.
Реклама
Collapse
Коментар