Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Габаритите ми не светят

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Offtopic: На мен пък ми бяха изгоряли всички крушки на задните габарити а останалите здрави се бяха опушили. Много странно. Мерих напрежения уж всичко нормално. Имам един усилвател и вуба в багажника освен те да са причината.. Вече почти 2 месеца карам с нови крушки и нямам проблеми. Ако някой има идея моля да сподели.
    Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

    Коментар


      #17
      фаровете

      като погледнах зад пластмасовото капаче където са бушоните видях че за ток към късите светлини се взима от габаритите и затова може би не ми светят ако някой може нека помогне
      Brava 100 16V '99

      Коментар


        #18
        тока за късите при теб върви така: акум -> контактен ключ -> конектор F на волана -> лост с врътка -> конектор F -> реле 317 -> табло с бушони -> къси когато си на дълги, релето превключва и затваря друга верига: акум -> табло с бушони -> реле 317 -> табло с бушони -> къси.Нека свърша с работата по другата тема, и подробно ще изследваме твоят проблем, ако дотогава не си го решил де.

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          тока за късите при теб върви така: акум -> контактен ключ -> конектор F на волана -> лост с врътка -> конектор F -> реле 317 -> табло с бушони -> къси когато си на дълги, релето превключва и затваря друга верига: акум -> табло с бушони -> реле 317 -> табло с бушони -> къси.Нека свърша с работата по другата тема, и подробно ще изследваме твоят проблем, ако дотогава не си го решил де.
          Благодаря колега ще чакам
          Brava 100 16V '99

          Коментар


            #20
            изчетох внимателно че бях забравил, и измислих че единствената смислена причина, която обяснява симптомите, е лоша връзка в конектор B на волана. Сваляш долната кора на волана, на 3 рапидки е, и лекичко , с малко пиниз я завърташ надясно и надолу, около контрата на чупещия волан, и около контактния ключ. Поглеждаш точно под левия лост, ще видиш вертикално разположен конектор, с поне 4 жици на него, по-вероятно да са 5 и 2 празни места м/у тях. За точна справка виж какво ще видиш - ТУК Хващаш конектора с палец и показалец по средата, като палеца ти е откъм лоста "светлини", показалеца - откъм лоста "чистачки" . Преди това смъкни волана най-долу. Стискаш силно, като усилието е повече в показалеца, трябва да натиснеш една пъпка, която е отвътре на конектора, в средата, и леко, с движение нагоре-надолу-навсякъде дърпаш конектора напред към ДВГ. След около 2 см ход излиза, като не дърпаш с всичка сила, за да не изкорубиш нещо. Проверяваш внимателно дали всички жици са хубаво стегнати за кабелните си обувки, и дали самите обувки са чисти. За всеки случай пръскай с контакт спрей. Ако всичко е наред, закачаш, без да слагаш кората, пишеш за резултатите, и продължаваме да търсим. Всичко което изписах, важи само след като си сигурен че съответните предпазители са здрави, и крушките също! Успех засега. Не се коси, ако някога е светила, ще светне пак! Ако проблема не е в тази връзка, има само още 4, които евентуално са проблемни,

            Коментар


              #21
              ogi28b написа:
              изчетох внимателно че бях забравил, и измислих че единствената смислена причина, която обяснява симптомите, е лоша връзка в конектор B на волана. Сваляш долната кора на волана, на 3 рапидки е, и лекичко , с малко пиниз я завърташ надясно и надолу, около контрата на чупещия волан, и около контактния ключ. Поглеждаш точно под левия лост, ще видиш вертикално разположен конектор, с поне 4 жици на него, по-вероятно да са 5 и 2 празни места м/у тях. За точна справка виж какво ще видиш - ТУК Хващаш конектора с палец и показалец по средата, като палеца ти е откъм лоста "светлини", показалеца - откъм лоста "чистачки" . Преди това смъкни волана най-долу. Стискаш силно, като усилието е повече в показалеца, трябва да натиснеш една пъпка, която е отвътре на конектора, в средата, и леко, с движение нагоре-надолу-навсякъде дърпаш конектора напред към ДВГ. След около 2 см ход излиза, като не дърпаш с всичка сила, за да не изкорубиш нещо. Проверяваш внимателно дали всички жици са хубаво стегнати за кабелните си обувки, и дали самите обувки са чисти. За всеки случай пръскай с контакт спрей. Ако всичко е наред, закачаш, без да слагаш кората, пишеш за резултатите, и продължаваме да търсим. Всичко което изписах, важи само след като си сигурен че съответните предпазители са здрави, и крушките също! Успех засега. Не се коси, ако някога е светила, ще светне пак! Ако проблема не е в тази връзка, има само още 4, които евентуално са проблемни,
              всичко при куплонга е наред а за крушките съм почти сигурен че са здрави все пак не могат да изгорят и отпред и отзад и даже и на номера също и предпазителите са здрави
              Brava 100 16V '99

              Коментар


                #22
                добре, следващата по вероятност причина е в конектор F на таблото с бушоните.Сваляш кората под таблото, вляво на съединителя, сваля се от пластмасова гайка откъм двигателя, и 2 пластмасови щипки от тези които се натискат в средата навътре, едно като пиронче щраква, и сваляш щипката назад, в предната част на кората. Бъркаш отзад и хващаш вертикалния конектор, който се намира като гледаш таблото от шофьорското място - долу вдясно на таблото, но отзад. на него имаш 3, 4 или 5 жици. ако са 3 - са жълта, синьо-червена, и сиво-червена, през една, м/у тях - празно. Ако са 4 - имаш 2 бр. синьо-червена, ако са 5, освен синьо-червената, и сиво-червената също е 2 бр. По цветове отговарят така: Жълта - габарити, синьо-червените - едната за дълги, другата - захранва бобината на релето на късите при схемите преди 2000 г. , а сиво-червените жици са захранването на късите - една от релето, и една от конектор B на волана. Проверяваш тези жици, особено жълтата! и ако са хубаво стегнати и са наред, остават само още 3 места където може да се крие проблема Не забравяй навсякъде да пръскаш с контактен спрей, за всеки случай ред.: ако и тука не е проблема, направо започваме с мултицета и ще го хванеме къде е за нула време. дано само да не е прекъснат кабел

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  добре, следващата по вероятност причина е в конектор F на таблото с бушоните.Сваляш кората под таблото, вляво на съединителя, сваля се от пластмасова гайка откъм двигателя, и 2 пластмасови щипки от тези които се натискат в средата навътре, едно като пиронче щраква, и сваляш щипката назад, в предната част на кората. Бъркаш отзад и хващаш вертикалния конектор, който се намира като гледаш таблото от шофьорското място - долу вдясно на таблото, но отзад. на него имаш 3, 4 или 5 жици. ако са 3 - са жълта, синьо-червена, и сиво-червена, през една, м/у тях - празно. Ако са 4 - имаш 2 бр. синьо-червена, ако са 5, освен синьо-червената, и сиво-червената също е 2 бр. По цветове отговарят така: Жълта - габарити, синьо-червените - едната за дълги, другата - захранва бобината на релето на късите при схемите преди 2000 г. , а сиво-червените жици са захранването на късите - една от релето, и една от конектор B на волана. Проверяваш тези жици, особено жълтата! и ако са хубаво стегнати и са наред, остават само още 3 места където може да се крие проблема Не забравяй навсякъде да пръскаш с контактен спрей, за всеки случай ред.: ако и тука не е проблема, направо започваме с мултицета и ще го хванеме къде е за нула време. дано само да не е прекъснат кабел
                  а защо в кутията където са бушоните от този за габаритите е взет ток за късите, има мост с едно кабелче
                  Brava 100 16V '99

                  Коментар


                    #24
                    ето това е хубаво обяснение, преди нещо не го бях разбрал.... значи мостът може и да е в обратна посока нали няма диод? 10 амперов примерно Одеве се сетих за вариант при който проблемът е в контактния ключ и сега с това мостче, почти съм убеден в това. Почти, защото при тази ситуация лампата на таблото трябва да свети. А доколкото знам не ти свети. Май направо трябва да се захващаме с мултицета. По-късно ще драсна всички неща които да провериш - къде за здрави кабели, къде за +12... Има нещо гнило в дания! що не се метнеш днес - утре насам, направо да гледаме на място, така има да си гадаеме до великден?

                    Коментар


                      #25
                      ogi28b написа:
                      ето това е хубаво обяснение, преди нещо не го бях разбрал.... значи мостът може и да е в обратна посока нали няма диод? 10 амперов примерно Одеве се сетих за вариант при който проблемът е в контактния ключ и сега с това мостче, почти съм убеден в това. Почти, защото при тази ситуация лампата на таблото трябва да свети. А доколкото знам не ти свети. Май направо трябва да се захващаме с мултицета. По-късно ще драсна всички неща които да провериш - къде за здрави кабели, къде за +12... Има нещо гнило в дания! що не се метнеш днес - утре насам, направо да гледаме на място, така има да си гадаеме до великден?
                      ами кажи къде се намираш и няма проблем ще дойда и няма никакъв диод само кабелче
                      Brava 100 16V '99

                      Коментар


                        #26
                        ДИАГНОСТИЦИРАНО: Не работи част от врътката в лоста за светлини, по-точно тази част през която минава линията на габаритите. Точни симптоми на проблема:- При запален двг, габаритите не работят- Късите и дългите работят нормално- При изгасен двг габаритите работят в позиция "габарити при паркиране" на контактния ключ.- Задните светлини за мъгла не работят при никакво положение - нито къси, нито никакви (без да работят и предните такива, ако има)При колегата мостчето за което стана въпрос е от късите към габаритите, прилича на побългарено, направено е с цел при къси да му светят и габаритите , заради задните. В позиция "габарити при паркиране" обаче, това мостче връща захранване към късите, и светват и те, освен габаритите.Ето и проблемното място:
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #27
                          Здравейте, колеги!Повдигам тази стара тема, защото и аз отскоро имам същия проблем като колегата, който е пуснал темата. Симптомите са същите като тези, които е описал колегата ogi28b в последния пост, с изключение на това, че при мен при изгасен двигател в позицията на ключа "габарити при паркиране", габаритите НЕ светят. Това, че габаритите не светят при тази позиция дали не говори за друга причина на проблема, а не както при колегата - не работи част от врътката на лостчето?Бушоните ги прегледах така без да ги свалям, защото не можах да сваля нито един, нямам щипка, но така, както ги гледах, не личеше да има прекъсната пластина.Свалях корите около волана, нямаше откачено или разхлабено. Всъщност, преди да намеря тази тема бях пуснал друга, защото не знаех, че проблема може да е в лоста на светлините, и при търсенето не използвах тази ключовата дума "лост за светлини" Ето я темата, в нея съм качил снимки и съм описал подробно симптомите.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=93005
                          Войната по пътищата не спира! Карай умно, стигни жив!

                          FIAT Bravo_SX 1.6 16v 103 hp '97 + АГУ LOVATO

                          Коментар

                          Working...
                          X