Моля отношение да взимат само колеги които са заинтересовани, или имат познания по темата или изобщо по електроника и електронни компоненти. Полезни ще са само мнения, които ще доведат до изпълнението на поставената цел, но не и такива които коментират дали, защо, защо не, и разни други подобни... предварително благодаря!Доколкото знаем, инсталацията е такава, че късите когато сме на "къси", се захранват през контактния ключ, и през врътката на лоста, а когато сме на "дълги", така се захранват дългите, от чиято верига се захранва и реле, което затваря директна верига за късите от акумулатора.Повечето модули които се продават в интернет подават 40 до 60 % напрежение към дългите. Как точно - засега няма значение. Както вече споменах, когато дългите са захранени, се захранват и късите през реле. Ето тук идва първият проблем - DRL захранва дългите, които захранват на свой ред релето на късите. Идеи как да се избегне това? Прикачвам схема на фаровете , за да стане по - ясно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инсталиране на DRL-модул - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО!
Collapse
X
-
Изводите на такова реле са следните 85 и 86 е намотката на релето. 30 и 87а е нормално затворен контакт /има верига когато намотката е без ток/ 30 и 87 е нормално отворен контакт /има верига когато е подадено напрежение на намотката/ Като гледам схемата която си показал май най лесно може да решиш проблема като сложиш едно реле чиято намотка да е вързана към габаритите, а контакта му да прекъсва веригата на намотката на релето на схемата т.е. когато не си на габарит и подадеш напрежение към дългите да не сработват късите. Като си на габарити допълнителното реле сработва и възстановява фабричната схема.
-
снощи като си легнах, почнах да си рисувам с 1 моливче и стигнах до извода, че щом има нормално отворено реле, следва да има и нормално затворено реле. От там нататък намерих мисля че сравнително елегантно решение, като използвам изход 1 на конектор B, като според всички схеми и обяснения той е именно затова: да подаде + когато нормалните светлини са изключени.Сега ще нарисувам 1 схема на Paint, която снощи ми дойде на ум, и можем да я обсъдим. stenli, мисля че ти говориш за нещо подобно, ако не и за същото.ред.: сега погледнах внимателно схемата която си дал, и от втория път видях че си добавил затвореното реле.Обаче като ми обясни за крачето 87а, измислих че цялото фабрично нормално отворено реле може да се замени с такова с 5 крачета , с изход 87а, който подава + към ДРЛ модулчето, когато светлините са изключени. Това е и доста по-добър вариант, от този който бях измислил, който все пак ще публикувам за да го обсъдим. Това спестява и тегленето на жица от B1.Ето това измислих, нали е същото?Ред.: След като смених схемата в първия пост, смених и тази тук, разликата както винаги е във фабричното реле. Само не съм сигурен дали свързването на крачетата е правилно. Нали веригата е или м/у 30-87 или м/у 30-87а?
Коментар
-
Разгледах подробно схемата, предложена от ogi28b, и принципно е вярна, въпреки това каскадно връзване на релета. Като се подаде контакт, включва се реле 8, което изключва реле 7, а то от своя страна изключва реле 6 .... Шума ще наподобява релетата на старите аналогови телефонни централи Пошегувах се, разбира се, но върху това може малко да се помисли. Устройството DRL е начертано схематично, но в реалния случай би трябвало на изхода му да има един диод в права посока към дългите светлини, за да не му се подава "+", когато се пуснат дългите, а DRL-а е изключен. Освн това трябва да има ключ, с който ръчно да се изключва DRL-a. Дали ще може да се изкара извод от "врътката" 4, която да захранва релето 8. Това ли е извод B1, за който споменава ogi?Освен това искам да направя едно уточнение, че няма нормалноотворени и нормалнозатворени релета, а става въпрос за релета с нормалноотворени и нормалнозатворени контакти. Реле 317 е с пет извода и с превкючващи контакти, от които извод 30 е общ. На първата схема (в началото на темата) това реле е начертано погрешно. Общият извод 30 и извод 87а би трябвало да се разменят.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Detron от нещата които изброи, се сетих че релето в схемата е грешно начертано, та затова в моята схема го "оправих". за ключ 1/0 - задължително трябва да имаЕто и какво пише за извод B1: Northern Europe Legislation, което в превод означава "Законодателството в Северна Европа" , което е и "нашият" извод. B2 е за същото нещо, като при него тока идва при включени габарити от врътката, което значи че могат да се включват също и предните и задни светлини за мъгла. има вариант ДРЛ да е вързан успоредно и на B1 i na B2Като гледам, налага се слагането на диод, защото иначе като се включат дългите, тока ще се връща през ДРЛ и ще отваря релето 7Съжалявам за грешките в названията, но не електрониката не ми е много позната.Значи сега мислим варианти за намаляване на напрежението до определена стойност, колкото лампите да запалят на 35-40%Иначе двете допълнителни релета заедно с ДРЛ-управляващото реле могат да се поставят в 1 кутийка, от която излизат общо 5 кабела, по-натам ще разясняваме кой какъв е
Коментар
-
Модула който предлага момчето от ФВ форума е направен на базата на пик процесорче и мос фет транзистори за цената на която я предлага -30 лв според мен не си заслужава да откривате топлата вода. Схемичката която е направил колегата Оги ако ползва този блок доста ще се опрости. При първа възможност ще ви нарисувам как да се закачи към оригиналната схме на бравото която е показана. Ако трябва дайте и друга схема ако тази не е актуална. Вече повече от 10 дена утройството си работи без проблем в моята Алфа.
Коментар
-
И аз съм с такъв модел алфа, така че би трябвало и на мен да пасне. :D Самата цена от 30 лв на модула показва, че той не е сложно устройство. PIC и Atmel контролерите са евтини (3-8 лв), колкото цената и на MOS FET транзисторите. Като елементи предполагам ще са до 15 лв. Разполагам с такива елементи и затова си търся схема. Удоволетворението е голямо, когато сам си направя нещо. :PAlfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Ааааа, един лаишки въпрос... какво е DLR - модул и каква ракия пие(т.е. за какво е)??????Щото схемичките ги разбирам, ама като не му знам функцията, мога само да гадая за ефекта...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Това е Daytime Running Lights - устройтсво, което използва дългите светлини за движение през деня, вместо късите. За повече подробности виж http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=20373Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
stenli написа:Схемичката която е направил колегата Оги ако ползва този блок доста ще се опрости. При първа възможност ще ви нарисувам как да се закачи към оригиналната схме на бравото която е показана. Ако трябва дайте и друга схема ако тази не е актуална.
Коментар
-
Като я гледам тази схема ми прилича нещо като автоматично включване на габарити и къси светлини, след запалване на двигателя. Състои се от две релета за време с различно закъснение на включване. Предполагам, че работи по следния начин: 1. Ръчен режим - На релето, което е извън платката през извод 3 се подават +12V, то игнорира схемата като на вход X1-2 се подава маса (X1-3).2. Автоматичен режим - За целта би трябвало да е включено постоянно копчето за късите светлини, т.е. при спиране на двигателя това копче да не се пипа. При пускане на двигателя през извод 8 ще се подадат +12V на входа на схемата (X1-2) и ще започне зареждане на кондензаторите на релетата за време. След известно време ще се включи реле RE1 и през контатктите си ще подаде +12V към габаритите през X2-2. След още малко време ще се включи и реле RE2, което през контатктите си ще подаде захранване на късите светлини през X2-1.Тези времена се регулират чрез тример-потенциометрите и според стойностите на елементите са в порядъка на 2-5 секунди.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Оги, забравих да си кажа мнението за включен трети стоп при магла. Идеята не е добра и подобието на гоУф ще е пълно. Карайки след такава кола през ума ще ми минат следните мисли - "Хубава кола, ама кара постоянно на спирачка, явно нещо не е в ред, я по-далече от нея, че може да е опасна". Или ще си помисля, че бутона при педала на спирачката е "залепнал". Виждал съм на светофар едно Фау-Ве с такъв бутон, ама за светлините на заден ход, смешна и страшна работа - не знаеш накъде ще тръгне.Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар