Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инсталиране на DRL-модул - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ето и устройството вътре:ЦЪК за цял размерЦЪК зацял размерЦЪК за цял размерНе виждам масата да е свързана към релетата директно
    00' Bravo 105 JTD

    Коментар


      Монтирах си ДРЛ модула уикенда. Ето ВИДЕО как работи. Остана ми да корегирам времето за пускане, че е малко дълго, около 15 секунди някъде.Действах по втората схема от миналата страница с малката разлика, че захранването за светлините го взех от контактния ключ. Реших така защото оригинално инсталацията на късите минава през реле, и няма смисъл да мъкна още един кабел от буксите зад волана. Кабела за лампата на алтернатора се намира на лявата букса (букса "А" в ръководството) на таблото. Кабела е сиво/черен.Изхода към късите, вързах на същият кабел от букса F на бушонното табло, който се реже при подготовка за ксенон. Кабела е на 3-ти пин, и е с тъмно син/червен цвят.Сигнал от габаритите взех от същата букса F, само че от 5-ти пин. Кабела е жълт.Масата я вързах към един болт. Като се свали капака на бушоните в ляво се виждат два болта, един под друг. Горният е по-голям. Долният под него, на него закачих масата.Относно индикацията на таблото, така и така нямам индикация за изгорели крушки, разпоих диода от модула, запоих един син на платката на таблото, прекъснах пистите на платката водещи към диода, пуснах един кабел и воала. Сега, там има и надпис stop на тази индикация, ама малко черен изолирбанд върху буквичките от вътре, и готово. Стана кат’ фабрично, и по-добре даже За всички вързки ползвах кабелни обувки, хубаво стегнати, и затворени културно с термошлаух.Време за работа 4-5 часа,.. Монтаж/демонтаж кори, запояване, прекарване на кабели, монтиране на кабелни обувки, безброй мерения с мултицета (два пъти мери, един път режи),...Без бързане.
      00' Bravo 105 JTD

      Коментар


        Евала!!! Страхотна работа. Дай едно видео фронтално срещу колата, да видим пряко светлините?

        Коментар


          Колеги, доколкото сванах нашия закон, ако колата няма дневни светлини, трябва да бъдат включени къси светлини,и при това понятие аз го разбирам че не е задължително да светят габаритите на колата.Важното да са включени фаровете на къси светлини, ако съдя от това изказване от любимеца на БТВ, Инспектор Красимир Костов http://fakti.bg/avto/46175-zakonni-l...vnite-svetlini, то спокойно мога да си карам колцата.Аз направих фаровете да се пускат от момента който мине 13,2 волта,демек при мен няма таймер за време, и обикновенно се включват от порядъка 2-4 секунди,и система е независима,смисъл самостоятелна верига само на къси светлини.Всичко друго сметнах за излишно да товаря генератора,мисля че така е на добре за колата,особенно пък лятото на тия жеги,просто е излишно да топля допълнително таблото от многото крушчици пъхнати вътре. :DМнението е преместено. Модераторски екип на fiat-bg.org
          Fiat palio 1.7td

          Коментар


            betuk написа:
            Колеги, доколкото сванах нашия закон, ако колата няма дневни светлини, трябва да бъдат включени къси светлини,и при това понятие аз го разбирам че не е задължително да светят габаритите на колата.Важното да са включени фаровете на къси светлини.
            Точно така колега.
            ogi28b написа:
            Евала!!! Страхотна работа. Дай едно видео фронтално срещу колата, да видим пряко светлините?
            Мерси. Ще ги снимам утре, ама нищо интересно, просто светват ксеноните .
            00' Bravo 105 JTD

            Коментар


              Колеги имам известно затруднение при монтирането на DRL модул.Ще прикача схема за да е по-нагледно.Зеленият кабел е ясен, че се свързва към алармата, но за жалост съм с фабрична аларма и не знам дори къде се намира.Иначе ще е хубаво да го свържа и някой ако помогне ще е добре .Белият кабел ще го вържа отпред преди буксата на габарита.Двата жълти кабела ги свързвам към дългите.Споменато, е че ако се управляват дългите от релета да се свържат двата жълти кабела след релето, защото няма да може да се намаля мощността на крушката.За това ще свържа кабелите точно преди буксата до фаровете.Кафявият кабел го свързвам след разделителните диоди, но не знам как да свържа самите диоди.Не знам посоката на тока и трябва ли да прекъсна кабела и да запоя краищата за диодите?Въпросът ми е как точно се свързват тези диоди?!?!Да уточня, че диодите са 10A10 и са два на брой.Приложил съм снимки на диодите след таблицата.Червеният кабел разбира се има гнездо с бушон 15А и се свързва към "+" на акумулатора.Черният кабел е маса.Синият кабел се свързва след контактният ключ и при положение "контакт" трябва да има ток на кабела, а в "неутрално" положение не трябва да има ток.Сивият кабел не знам къде да го свържа.Нали съм свързал жълтите кабели към дългите и въпросът ми е този сивият кабел трябва ли да го запоя с единият жълт кабел или греша?Сивият е принципно за програмиране на модула чрез светлинният клаксон.Ето таблицата с описание всеки един кабел за какво е.Диодите за габаритните светлини:Само да поясна, че при мерене с мултицет като сложа плюса на крачетата под надписа на диода и минуса на другите и отчита дадена стойност, а като разменя местата показва 0.Ето в този сайт ще намерите схеми на моето купе ако Ви потрябва за да помогнете.Също така искам да попитам дали може да стане това от клипчето с автоматично пускане на светлините при навлизането в тунел или палене на автомобила вечерно време?!?!Давам пример.Карам си колата за Монтана през Витиня и пуснати дълги светлини чрез DRL модула.Влизам в тунела и автоматично да превключи на късите светлини и модула да отпадне.След като изляза от тунела както колегата споменава в клипа след 10 сек. да се изкл. късите светлини и да се включи DRL модула.Виждам, че използва фоторезистор за тази цел и има ли още нещо дето да се свързва за да се получи този "ефект" и въобще възможно ли е да се свърже така?!?!Цък.Дано да сте разбрали нещо, защото как нахвърлях всичко дори и аз не си разбирам .

              Ex: Fiat Brava 1.4 12V 80 к.с. 1997г.

              Коментар


                Направих ти една картинка да се ориентираш (виж прикрепения файл). Общо взето сивата черта в единият край на диода, съвпада с чертата, на триъгълника от схемата. Теста с мултицета го потвърждава. Относно принципа на работа -> Диода по принцип пропуска ток само в едната посока. Модула взема сигнал от габаритите за да спре да работи, когато искаш да си пуснеш фабричните светлини. И тъй като искаш да вържеш и габаритите към модула, се слагат диоди, защото без тях правиш байпас (затваряш веригата) на белият с кафявият кабел.Аз габаритите не съм ги вързал, и ти препоръчвам и ти да не го правиш. То нали идеята е да свети само отпред. Иначе ще светне всичко, и се губи смисъла. Относно сивият кабел, ДА, вързваш го към един от жълтите, щом ще управляваш дългите светлини. Сивият кабел е за програмиране на устройството, и в сервизното меню се влиза след няколко бързи натискания на лоста на дългите, и то само няколко секунди след контакт. Така че няма да му пречи на модула.Успех.
                Прикачени файлове
                00' Bravo 105 JTD

                Коментар


                  Сивия кабел НЕ се свързва към жълтите, а към изхода за дълги на лоста за светлини. Това е по принцип. Ако го свържеш с жълтите, моьулът ще зацикли защото от една страна ще подава изход 12 В по жълтите, от друга - страна ще получава импулси по сивия, който е свързан с жълтите и така излиза че управлява сам себе си. По сивия кабел трябва да постъпват импулси от лостаа за светлини. Той трябва да се свърже преди модула ’управление на светлините’, в точката, която се явява вход за дългите светлини. Фактически без сив кабел не можеш да си програмираш модула.Всъщност ако модулът излиза от програмен режим докато работи, няма проблем сивият да е към жълтите. Абе трябва да се знае как точно работи модула, ама утре ще чета, че сега ми се спи. За диодите Ники е отговорил, а за фото-историята - не е голямата философия. Не бих го направил. Също препоръчвам да не свързваш габаритите, но ако държиш - горната схема е вярна.Съжалявам за неясния пост. Утре на компютъра ще прегледам. Лека нощ. А диодът се мери така: с мултицета пускаш да мериш съпротивление. Като го видиш да показва 0 на дисплея, значи си уцелил комбинацията при която преминава ток. Там където в този момент ее червената сонда, това трябва да е свъзано към плюсавата страна на веригата, а черната - към минусовата. Абе май го има нагоре по снимките.

                  Коментар


                    Оги, прав си няма да стане сивият към жълтият кабел защото модула на колегата е със 7 секундно задържане на лоста, за влизане в сервизното меню. Проблема е че няма настройка за времето за пускане на модула, и не става.На всичко отгоре, е за хюндаи и всичко се управлява по маса. Трябва да пуска кабели до блока с релета под предния капак. Хайде това ще го направи, ама сивият кабел към дългите не знам как ще стане, защото светлинният клаксон пак се управлява по маса.Ще погледна пак схемите утре, и ще го мислим. Ако не става, с допълнително реле ще стане .Ако не, ще го монтира към клаксона на волана, и ще си програмира от там
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      Благодаря Ви много за отговорите и съветите, но нещо ми се доспа рано и няма да мога да издържа и дочакам тая вечер.Надявам се да напишете къде е най-добре да свържа кабела.Ако пък ли не ще оголвам всички кабели наред и на който стане връзвам към него .Надявам се да ме посъветвате до Петък сутринта, защото ако не вали тогава ще се захвана с прокарването на кабелите и монтирането на модула.Лека вечер от мен .

                      Ex: Fiat Brava 1.4 12V 80 к.с. 1997г.

                      Коментар


                        Писахме си с колегата по скайп, и общо взето го решихме.Двата жълти кабела отиват между релето и бушона на дългите светлини, просто за да минават през бушона за защита. Ако някой сметне че не е проблем след бушона, да казва (и защо), че и без това мястото е доста кофти за работа. Това е цяло едно табло с бушони и релета.Сивият кабел ще се върже към някой кабел на късите. Този кабел е за програмирането на модула, и тъй като при светлинният клаксон осве дългите светват и късите (двусекционен фар), ще свърши идеална работа.Ето долу схемата на късите и дългите. Отбелязал съм кабелите със хиксчета в съответните цветове. Белият кабел (отбелязан със розов хикс в долната схема), отива на някой кабел от габаритите.Ето и схемата на габаритите: СЕГА, до тук лесно и ясно. Нарочно съм пуснал схемите защото колегата иска да може да си пуска габаритите без модула да спира работата си. Вариянтите са два:Или вързва сивият и жълтите кабели на дългите светлини, и белият кабел на късите светлини.Или сивият и белият кабел на къси, и жълтите на дългите светлини.Проблема е че не знаеме модула как ще реагира. Няма никакво описание в сайта в който се продава.Ще помоля някой по на ти със схемите да разгледа хубаво, и да каже как може да стане цялата работа.И още нещо, зеленият кабел, от алармата, предполагам взема сигнал за отключване/заключване. Може ли да се вземе сигнал от релето за мигачите, или от централното по някакъв начин?Габаритите (кафявият кабел), колегата се съгласи че няма смисъл да се вързва.
                        00' Bravo 105 JTD

                        Коментар


                          Модула е монтиран и работи почти коректно.Остава само сивият кабел да се свърже някъде за да мога да програмирам модула примерно чрез светлинният клаксон.Прокарал съм един резервен кабел от под волана до бушоните пред капака и ако някой има идея къде да го свържа да сподели .Също така само единият жълт кабел съм го свързал към дългите, а другият съм го изолирал.След като заредя батерийте на фотоапарата ще има и снимки .Някой ако знае къде да свържа сивият кабел да сподели и по възможност зеленият за алармата .Схемите ги има по-горе, но ще постна линка отново цък.

                          Ex: Fiat Brava 1.4 12V 80 к.с. 1997г.

                          Коментар


                            Свържи и другия жълт! Ще се запалиш някъде така....

                            Коментар

                            Working...
                            X