много ще се радвам да ме изпревариш и да тестваш теоретичните изводи до които съм стигнал, та ако нещо съм сбъркал, поне да не е в мойта кола утре ако е подходящо времето, залягам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инсталиране на DRL-модул - УСПЕШНО ЗАВЪРШЕНО!
Collapse
X
-
Не се похвалих, защото направих голямата глупост да затворя всичко, без да изпробвам светлините след монтажа на модула. Имах идея, при включен DRL да светят само задните габарити. Сложих два диода за да ги отделя от предните габарити и от осветлението на номера. Схемата на алфата е като при фиатите. Пуснах модула за проба и видях, че не светят задните габарити. Предположих, че модула е в режим "DRL без габарити" и реших чрез светкавицата да го препрограмирам в следващия режим, който би трябвало да е с габарити. Още щом се включи следващия режим, релето в модула започна непрекъснато да щрака с честота около 2 Hz, дългите светлини премигваха със същата честота и в такт с тях зумера изкарваше мелодични звуци.Изключих модула чрез предпазителя и пак го включих, ама същата работа, дискотеката е пълна.Обадих се веднага на L&R и според него нещо съм объркал в свързването. Отидох при него и установихме, че задните габарити изобщо не светят. В бързината да приключа монтажа преди стъмване съм вързал диодите наобратно. Кофти работа, за да поправя грешката си трябваше да сваля отново панела с предпазителите и кората под таблото. Това направих на следващия ден и го съчетах с монтажа на два куплунга, чрез които DRL-модула лесно да се сваля.Устройството работи безпроблемно вече пети ден и съм много доволен. L&R ми предложи да тествам новата версия на софтуера и с удоволствие ще му бъда "тестер".Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Умрях от студ, премръзнаха ми пръстите на краката! Инсталацията бе подготвена успешно! За начало проследих всички конектори дали жиците им отговарят по цвят и по функции на схемата. всичко беше ок. после малко се поизмъчих докато съм сигурен че жицата от C2 на волана, получава ток в позиция "светлини". След това остана да резна жицата, захранваща релето на късите от конектора F на таблото с бушони, и да я свържа към жицата C2. Успешно. В момента късите ми винаги светят преза релето! така постигам 2 неща : 1. преодолявам светването им при работа на ДРЛ-модула, и 2. До късите достига напрежение почти директно от акумулатора, така загубите са минимални, а халогенните лампи, едната от които е осрам силвърстар, работят на пълна мощност! След това ми остана да свържа другите кабели, действах поред. Първо свързах общата точка на дългите, изкарах я в лустер клема, връзката стана малко хлабава, но утре ще я проверя и ще я стегна, сега просто ми беше студено. После свързах масата, или от общата точка на габаритите дръпнах една жица и също я изкарах в лустер клема. После свързах жица веднага след контактния ключ, към жицата която нормално захранва дългите. там мисля че е най-близо до акумулатора, по пътя на тока, и веднага след контакт. Тя ще измерва напрежението. вързах я в лустер клема.Накрая дръпнах една жица от един доста масивен кафяв кабел, влизащ в ключа, която идва от силовото табло под капака. Метнах другия му край в лустер клемата.Накрая измерих всички напрежения, маси, напрежение при контакт. Всичко е точно. Преди да се прибера, се уверих че фабричната инсталация е неповредена и всичко работи по предписание. С изключение на светкавицата - сега вече при присветване, светват само дългите лампи, късите остават тъмни, но за това вече писах, и го обмислих, и мисля че е ок, особено щом в инсталациите от типа "2000 UPDATE" e изпълнено точно така.Сега вече имам всичко свързано, изкарано в лустер клеми, остава само да закача модула и играя. Габарити понеже няма да ползвам, не съм пускал кабели за тях, но пускането няма да е проблем, защото кабелите за габарити излизат от конектор D който е отпред на таблото, а не отзад. Май че става въпрос за предните габарити, които исках да светят, после се отказах.
Коментар
-
Днес успешно беше монтирано още едно от устройствата на колегата L&R на Ровър 25. Утре другото което поръчах ще се слага на Пунто ще се постарая да направя малко снимков материал за мераклиите да си монтират ДРЛ на Пунто. Екстричката която е добавена за регулиране на времето на Хоум лайгта си е супер. Идва ми една идейка как може да се преработи устройството да бъде по универсално по-късничко ще го предложа като вариант.
Коментар
-
stenli написа:Днес успешно беше монтирано още едно от устройствата на колегата L&R на Ровър 25. Утре другото което поръчах ще се слага на Пунто ще се постарая да направя малко снимков материал за мераклиите да си монтират ДРЛ на Пунто. Екстричката която е добавена за регулиране на времето на Хоум лайгта си е супер. Идва ми една идейка как може да се преработи устройството да бъде по универсално по-късничко ще го предложа като вариант.
Коментар
-
stenli написа:... Идва ми една идейка как може да се преработи устройството да бъде по универсално ...Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Rokambol написа:... Хайде, действай, че май ще те изпреваряAlfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
-
Ти си знаеш ама аз да ти кажа: като режеш жицата за захранване на бобината , я къцни така, че да може лесно да я възстановиш. ако правиш така де, ако не си се върнал на варианта с диодите и не бързайте с инсталирането, карайте внимателно, лекичко, бавничко.... за да мога да съм първата брава/браво/мареа и изобщо фиат с ДРЛ м/у другото има ли фиат с ДРЛ? ако има, значи няма да съм първия.
Коментар
-
ogi28b написа:... внимателно, лекичко, бавничко...Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар