Оня ден реших да проверя защо не ми свети третия стоп, след замерване установих че ток има, лампите работят, само че крачетата на вратата не лягат хубаво в/у пластините, ами понякога опират в пластмасовия корпус на които са закачени пластините. По необясними причини има около 3 мм разминаване, което е достатъчно. Понеже не успях да разместя нито крачетата на вратата, нито пластините в/у които лягат, ми хрумна да повдигна самата пластина. Лекичко с отвертката я извадих и натъпках м/у нея и пластмасата 3-4 картончета от опаковка на лампа H1, така че пластината да не може да се върне надолу Резултатът е работещ трети стоп.с черно е крачето, в синьо е пластмасата, в червено е пластината, а в зелено са картончетата под плaстината.сега крачето се опира единствено в пластината, въпреки че не съвпада точно с неятова на рисунката е гледано отстрани, откъм десния стоп
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Споделям малко опит за третия стоп
Collapse
X
-
Пак да споделя опит - след като вече при никакво положение не ми светеха лампичките, реших и аз да се заема. С помощта на тези теми:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...c.php?t=8066и след направени някои измервания и сметки, си направих третия стоп със светодиоди. Използвах светодиоди, които са бели, на 20 мА, с 3.2 В пад на напрежение, 15 градуса разпръскване, 25 000 mcd. Използвах такива, защото ми ги продадоха за червени, а в магазина не ги пробвах какво и как светят. Както и да е, понеже до буксата на третия стоп стигат едва 12.8 волта при напълно загряла кола и никакви консуматори (това е максималното напрежение), и след като реших, че вместо на 20 мА ще ги пусна да светят на около 30 защото натискам педала за спирачки рядко, максимум за 3-4 секунди и смятам, че това няма да е фатално за светодиодите и няма да се нагряват. Взех съпротивления 0.6 вата/300 ома. На всеки светодиод сложих резистор и накрая взеха, че светнаха! Самите резистори ще разсейват около 0.52 вата. Така вече имам хубаво и не много икономично светещ трети стоп. Консумацията му е около 10 * 12.8 * 0.032 = 4.09 вата. В сравнение с оригиналните лампички ( 10 * 3 вата = 30 вата) - добре е. По-умно, обаче, е ако се използват светодиоди с червена светлина, те са около 2 волта / 20 мА ток, 2 групи по 5 с резистор 130-150 ома / 0.125 вата и става перфектно и вечно, ако не влезе вода. Консумация = 40 мА (750 пъти по-малка)
-
с 300 ома съпротивление, тока трябва да ти е около 28 мА, не 32, ако не бъркам нещо. иначе на мен почти 50% по-висок ток ми се вижда много. а и на светофар все държиш спирачката за повече от 3-4 секунди. тия работи гърмят отведнъж, не им трябва системно прегряване. нали ще споделиш, ако издържат повече от седмица, да кажем?браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Оги добре е станало.Ако искаш да разкараш и мощността от резисторите, си спретни един LED драйвер - BOOST. Аз доколкото разбрах си поставил резистор на всеки светодиод? Можеш спокойно да свържеш по 2 светодиода последователно и тогава резисторите ще ти паднат на половина и мощността в тях също. Само идея!Поздрави!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Залагам поне на месец. Токът е повече от 28, защото и отложеното напрежение е повече от 3.2 В. По характеристика на светодиода - при 30 мА напрежението е около 3.4, а не 3.2 В. Смятал съм го според тази графика. Днес, обаче, ще помоля някой да ми помогне, и ще измеря тока на цялата група за по-точно. На светофар не държа спрачката натисната. Използвам ръчната. Да си кажа честно - предпочитам да "гръмнат", за да го направя с червени, както писах в горния пост. Така нещо не ме кефи - има един розов отенък, а и се получи много насочено с този малък градус.
Коментар
-
Re: Споделям малко опит за третия стоп
ogi28b написа:..................... Понеже не успях да разместя нито крачетата на вратата, нито пластините в/у които лягат, ми хрумна да повдигна самата пластина. ............................Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз сложих диоди на третият стоп и съм изключително доволен.Взех ги от МКомплект 33 , четирите около 4 лева ми струваха.Червени (китайски са естествено ),но са си с цокълче като оригиналната крушка и с вградено резисторче.Няма нужда да се запояват съпротивления отвън.Само леко пилнах пластмасовите цокълчета на диодчетата там,където пластините ги притискат,за да не се измъкнат с времето.Свети супер,по-наситено червено,отколкото с крушки.Fiat 1.4 12V
Не е важно колко струва,важното е да е евтино.
Да си втори значи да си първи сред загубилите.
Четири часа разглобяване и ровене ми спестява двайсе минути четене
Коментар
-
И аз сложих диоди, тъй като пластинките дето контактуват с крушките бяха така ръждясали че нямаше и помен от тях. Затова хванах поялника да запоявам. Използвах 2 серии от по 5 светодиода, всяка с резистор 120 ома. Светодиодите са червени с ъгъл 30 градуса. Светят ярко, но не мисля че дразнят при гледане право срещу тях. Не съм се замислял че напрежението може да падне на 12 и нещо докато дойде до багажника, затова смятах за 14,4В. Така или иначе светят добре и се надявам че това е последното ми сваляне на тази кора за каквото и да било.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
slonikon написа:нали ще споделиш, ако издържат повече от седмица, да кажем?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар