За тези, които следят форума "Автогазови уредби" в Dir.bg темата не е нова. Отварям я отново тук поради изявения интерес и главно, защото е реализирана на Fiat Tipo 1,6 ie 93 г. с двигател 835.С1.Положението е следното - газова уредба Voltran (аналог на Lovato), с вакуумно управление. Многофункционално микрокомпютърно устройство, две от основните му функции са показване на напрежението на ламбда сондата и времето на отваряне на инжектора.Настройката - (газ) на празен ход ламбда сондата трябва да показва около 0,3 V, инжектора около 1,6 - 1,8 ms (инжектора при работа на газ разбира се е изключен, но следя как би работил при такава горивна смес). Настройва се главно от винта за празен ход на газовата. Съответно на бензин ламбда сондата показва около 0,45 V, инжектора около 1,2 - 1,4 ms. Това са показания при загрял двигател. Настройка в динамика - при не особено рязко ускоряване показанието на ламбда сондата за момент достига 0,5 V. При много здраво ускоряване достига за момент до 0,7 V. При движение без натоварване пада надолу до 0,1 - 0,2 V. Настройва се основно от винта на тройника.Какви са резултатите - на градско пробега при едно зареждане се увеличи от 43 на 47 км. Извънградското ми падна от 7,5 на 7,2 на сто. Правя забележката, че при тази настройка на газ колата е извънредно чувствителна - има доста по-добра динамика от тази на бензин и съм натискал педала на газта "с върха на пръстите".Второто такова устройство ще тестваме на колата на колегата Killar - швейцарка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Настройка на газова уредба по показанията на ламбда сондата
Collapse
X
-
С Митко се гласиме да пуснеме поне схемата в download секцията на този сайт, но все не ми остава време да я направя в някоя CAD програма както трябва. Накрая ще взема да я сканирам както си е начертана на ръка.А устройстото направо си е интересно (не, че аз съм го правил). Когато Tipo-to ми беше новозакупено реших да проверя дали работи ламбда сондата и направих съответната индикация. Като видях, че нищо по електрониката на колата не се скапа, добавих още измервания.За настройката на газовата - оказва се, че съм третия в BG, който е стигнал до тази идея. Различни са само приборите, които са направили другите. Хубавото е, че виждаш качеството на горивната смес почти при всички режими. Също се вижда като ти сипят по-хубава, или по-лоша газ.Определено трябва да се тества и на други коли, за да се направят по-сериозни изводи за ефективността.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар