Сваляте ли прилепи? или ви присветкат, а карате на къси? Вероятно фаровете ви не са регулирани, особено ако ви се струва и тъмен пътят...Копирам мнението си директно от Ланчия-форума, щото си е мое, само ще внеса малко корекцииhttp://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html Превод: Фаровете ще работят така, както е предвидено, само ако са насочени правилно. Неправилно насочените фарове са опасни, неефективни и в някои страни - незаконни. Следните процедури ще ви осигурят правилно насочване на предните светлини, за максимално добра видимост без да има непозволен и опасен блясък. Бъдете сигурни че използвате точно процедурата за вашия тип фарове и модел автомобил. Ако нямате подвижно устройство, може да настроите светлините на екран. E-code-фаровете (европейските фарове) могат да се настройват с гледане на светлинния сноп. За да стане това точно, колата трябва да е с поне наполовина пълен резервоар, тежест в багажника, равна на най-често срещаната (за някои това е пълен багажник, за други - съвсем празен, за трети - някъде по средата), тежест на мястото на водача, равна на теглото на този който шофира най-често. В студено състояние гумите трябва да са напомпани точно толкова колкто е според изискването за автомобила. Раздрусайте колата здраво от всички страни, за да се осигури окачването да застане в нормално положение. Намерете място което има вертикална стена и поне 11-12 метра РАВНА земя. Сега стената трябва да се разчертае. Измерете точно 7.5 метра от стената назад и маркирайте на земята (Ако стената не е подходяща за обезобразяване, препоръчително е използването на лепенки тип "тиксо" или изолирбанд с цвят контрастен на цвета на стената). Изравнете предницата на колата с маркираното на земята. Сега придвижете колата право напред плътно до стената, с изправен волан, и без никакво въртене (най-малкото въртене на волана може да даде отклонение с няколко метра в светлинния сноп). Отбележете с някакъв знак (залепване на лепенка) на стената средата на колата. След това точно пред оста на фара отбележете с някакъв знак в/у стената например буква "C" или хиксче. Това се прави за всеки фар - за мъгла, дълъг, и къс ако са поотделно и само за къс, ако са заедно. Оста обикновено е отбелязана на стъклото на фара с точка, кръстче, кръгче, лого на марка, или ако не е отбелязана - то тя е точно пред крушката. Сега върнете колата право назад със същия волан, дотолкова доколкото стъклата на фара се изравнят вертикално с белега на земята (на 7.5 метра). Сега на стената се прави и останалото разчертаване - продължава се централния белег с вертикална линия надолу поне 15-20 см. Белезите за осите (C-тата) се свързват с хоризонтална линия , която ще наричаме Н-Н (същото за фаровете за мъгла). Сега от всеки белег С се прави белег надолу според таблицата - ако височината на оста на фара е до 80 см от земята, белегът трябва да е точно на 76 милиметра. Ако е от 80 см до 1 метър, белегът трябва да е на 102 милиметра, ако е повече от метър - 114 милиметра. Новите белези се свързват с хоризонтална линия която ще наричаме В-В. Сега през всички точки - центъра, С-точките, белезите под тях, се чертаят вертикални линии, за по-лесно виждане от 7.5 метра, по време на регулирането. Ако разчертаването е правилно, на екрана трябва да има чертеж като този долу, първия. Сега имаме отправна точка за регулиране, но само ако колата е равна И земята е равна И екранът е вертикален. Вертикално насочване (светлините трябва да са включени, особено късите ) Късият светлинен сноп има ясно видимо специфично прекъсване. Под това прекъсване е ярко светло, а над него - относително е тъмно. С помощта на винтчета или там каквито врътки има за настройка на фара, това прекъсване се слага така че да е точно в/у линията В-В. Това се прави и за двата фара. За европейските фарове това прекъсване се намира на върха на лявата половина на светлинния сноп. Хоризонтално насочване Следните инструкции са валидни само за европейските фарове, за някои видове фарове изобщо е невъзможно да се настройват хоризонтално поради някакви американски разбирания. Европейските фарове имат "чупка" или "лакът" на върха в центъра на светлинния сноп, откъдето специфичното прекъсване "тръгва" нагоре и надясно, гледано на екрана. Насочете фарът така, че чупката да легне на вертикалната линия която минава през съответната С точка. Максимално допустимото отклонение е +/- 5 см. Например леко отклонение вляво - 25 милиметра - води до увеличаване на светлото разстояние надолу по пътя. Отклонение по-голямо от допустимото води до заслепяване на насрещно идващия трафик и в някои страни е подсъдно. При правилно насочени фарове, на екрана се вижда нещо подобно като на втората картинка долу. След като са настроени късите светлини, не се опитвайте да насочите дългите, ако фаровете са комбинирани. Те сами ще си дойдат. Всяка намеса в/у дългите, се отразява веднага на късите. Ако късите са добре, а дългите високо, или обратно, значи фаровете ви са със кофти дизайн... Регулиране на дългите за 4-фарови системи: При правилно разчертан екран, и отбелязани С-точки на дългите фарове, те се настройват така, че в/у точката С за съответния фар да пада максималния интензитет на светлинния сноп, или с други думи там където е най-ярко. При операцията бъдете сиггурни че регулирате един фар само, докато не го регулирате напълно. Най-доброто решение е да се изключи кабела на този фар с който не се работи. Също така задължително да се изключи кабела или скрие с нещо светлината на дългия комбиниран фар, когато се настройва дългият до него. Настройка на светлините за мъгла На екрана трябва да има разчертани С-точки, и линия В-В, както беше за късите светлини, само че числата са по-различни: За фаровете за мъгла, числата са както следва - ако фарът е до 46 см от земята - белегът трябва да е на 38 милиметра под С-точката. При височина от 47 до 71 см - 76 милиметра, при височина над 71 см - 102 милиметра. Белезите, както вече знаем се свързват с линия В-В. Тъй като светлинния сноп не е петно, а дълга отляво надясно, и сравнително тясна отгоре надолу ивица, настройката е само вертикална. Ако все пак имате винтче и за хоризонтална настройка, насочете фара за мъгла право напред "на око" да не е много вляво или много вдясно. Вертикално се регулира така, че специфичното прекъсване да пада на В-В линията. Само трябва да се внимава да не се сбъркат двете В-В линии - тази на късите и тази на мъгливите фарове. Статията е на някакъв си, на който трябва да му искам разрешение за да я преведа и използвам, ама мисла да пропусна тази емоция... Разбира се, ако някой иска да ползва част от този текст някъде, може да ми цитира името, а не да си я припише! успех с начинанието!Темата е от особенно значение, преместена е от раздел "Общи приказки" тук и е маркирана като важна темаМодераторски екип на fiat-bg.org H - H - хоризонтална линия, съединяваща проекцията на центровете на фароветеC - проекция на центровете на фароветеB - точка на определено разстояние под C, изчислено според по-долните постовеB - B линия свързваща точките, в които светлината се чупи и "тръгва нагоре"
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Регулиране на фарове
Collapse
X
-
Принципно трябва светлинния поток да пада на земята на около 30-35 до 40 метра пред автомобила. На бравата в момента пада на около 30 метра +/- 2 метра.Положението на моторчето ми е на позиция "2", но ми идват малко надолу, но много малко. На 1 вече ми идват леко нагоре. Не искам да ги променям обаче, защото се налага понякога да са по-надолу, понякога по-нагоре...а излеза ли извънградско, само бутам на 0 и фаровете ми светят право напред, ама съвсем право!Довечера ще метна снимки на светлината и в другата тема, за миенето. Използвам съвсем обикновени лампи.ВСИЧКО КАЗАНО ДОТУК МОЖЕ ДА НЕ Е ВЯРНО ЗА ВАС! - всеки шофьор си има предпочитания, по-високо, по-ниско...винаги можете след като паркирате, предварително да сте си набелязали кой фар накъде да иде, и да си ги врътвате по малко. може и в движение. Просто ДОКАТО ВИ ХАРЕСА! Подходящо за София-изток място за регулиране на светлините "на око", докато ви хареса, е улицата зад борсата "булгарплод", слатина, където върти автобус номер 9. коли - малко, тъмнина - много, дължина на отсечката 400+ метра.....
-
И аз мисля да ги регулирам само да намеря подходящо място, че с тея бутилки метан в багажника май осветявам терасите. Имаше и една друга тема, където пишеше, че на всеки 10м лъча трябва да пада с 10%, т.е. ако фара ти е на 80см и е отдалечен от стената на 10м, то лъча трябва да свети на височина 80 - 8 = 72смFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Колеги, важно е земята да е равна, поне странично. А цифрите в тая таблица, откъдето съм ги взел, са ми малко съмнителни. По принцип на всеки автомобил има лепенка някъде около фара, или на самия фар, която изглежда така:Цифрата не винаги е 1.3, може и повече да е, ако фарът е по-високо, или да е примерно 1.2, или дори 1.1, ако е по-ниско.
Коментар
-
Това означава че наклонът е 1.3 на 100, тоест светлина която тръгва от дадена точка, пада с 1.3 см за всеки метър дължина. Ако фарът е на височина 50 см от земята, при наклон от 1.3 %, специфичното прекъсване трябва да падне на земята на 38.46 метра (50 / 1.3 [резултатът е в метри] ), или по-грубо на 38 метра и половина. Съответно ако колата ви е отдалечена на 7.5 метра от екрана, както е по горната инструкция, трябва специфичното прекъсване за наклон 1.3 % да е на (7.5 м х 1.3 см/метър) = 9.75 см под линията свързваща центровете на фаровете.Ако разстоянието ви е по-малко, например 5 метра, тогава тези 9.75 см стават 6.5 смНа Бравата фарът е на около 42 см от земята, а пада на нея на около 34 метра, измерено с крачки , а позицията на потенциометъра при мен е "2". Което означава че наклонът който съм му придал е:~ 42 см / ~34 м = 1.235 % (не че е точно толко де... )Никога не регулирайте на крайните позиции на потенциометърчето, защото винаги се появява нужда от вдигане или сваляне на фара в движение
Коментар
-
Златното правило е че светлината трябва да пада на земята малко след мястото на което ще спрете автомобила при нормално спиране, ако се движите с позволената скорост от 50 км/ч. Т.е. светлината осветява опасността, реагирате, натискате спирачки, автомобила спира нормално, не интензивно, за това време изминаванякакво разстояние, и спира на 4-5 метра преди опасността. Според мен това са 35 метра. За всеки автомобил и водач е строго индивидуално.Ето защо при настройка препоръчвам да не се гледат никакви таблици и числа, а да се настройва на око, до комфорт, в рамките на позволените височини. Всяко отдалечаване напред по платното на светлинния сноп води до безсмислено осветяване по-напред от необходимото, вероятност за заслепяване на насрещните, намаляване на интензитета на 10-15 метра пред колата, респективно по-лоша видимост.Успех!
Коментар
-
Е никаква не я свърших днес, намерих идеално място за регулиране, лепнах лепенките и почнах да въртя врътката за късите и нищо не помръдва. Някой беше споменал, че му се развалило това за регулиране, но не можах да намеря темата. Лесно ли се сваля това за регулирането и какво му се разваля точно? Трябва ли да се купува нещо? Фаровете са ми само механични, няма ел. нагласяне.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Ъпдейт:Някой запознат ли е с тоя механизъм за регулирането? Махнах капачката, напръсках с WD-40 колелцата да движат по-лесно. Вътре има едно буталце, от край до край го движих (около 3 см. излиза) и фара свети все горе към терасите И за мой късмет пак яко заваля, а не ми се сваляше фара да не счупя нещо че колата ще ходи на дълъг път след 2 дни.И все пак, като сваля фара в събота/неделя какво да гледам, самия рефлектор ли се закача някъде, това буталце изобщо какво избутваFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Успях да сваля късите надолу, но нали е една врътка и за къси и за дълги и сега дългите ми светят адски надолу. Като колата е на 3м от стена, разликата м/у левия и десен фар на дълги е 20см, като меря по тая черта --- дето се получава. Няма да мине без сваляне на фара май.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар